افغانستان، چرایی عدم حمایت حزب جمعیت اسلامی از عبدالله

به گزارش وبلاگ هلن، سرپرست حزب جمعیت اسلامی افغانستان در کنفرانس ویدئویی با کاردار سفارت آمریکا در کابل درباره چرایی عدم حمایتش از توافق سیاسی اشرف غنی و عبدالله گفت وگو کرد.

افغانستان، چرایی عدم حمایت حزب جمعیت اسلامی از عبدالله

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ هلن، صلاح الدین ربانی سرپرست حزب جمعیت اسلامی افغانستان در کنفرانس ویدئویی با راس ویلسون کاردار سفارت آمریکا در کابل درباره شرایط سیاسی و امنیتی افغانستان و نیز دلایل عدم حمایت حزب جمعیت اسلامی از توافق سیاسی عبدالله عبدالله با اشرف غنی گفت وگو کرد .

ربانی در این ویدئو کنفرانس همچنین موضوع عدم معرفی رسمی هیچ فردی به نمایندگی از جمعیت اسلامی در تیم دولتی مذاکره کننده با طالبان مطرح شد.

این در حالی است که عبدالله روز شنبه 10 خرداد از معرفی نماینده حزب جمعیت اسلامی در تیم مذاکره کننده دولت با طالبان سخن گفت که این اظهارات توسط این حزب تکذیب شد.

حزب جمعیت اسلامی در بیانیه ای توضیح داد: تا به امروز به نمایندگی از این حزب، هیچ فردی به صورت رسمی در هیچ چارچوبی برای مذاکره با طالبان معرفی نشده و هرگاه گفت وگوهای مستقیم با طالبان شروع گردد، جمعیت اسلامی افغانستان در خصوص گزینش و معرفی نمایندگان خویش به هدف ورود در فرایند گفت وگوهای فراگیر ملی صلح و همچنان مذاکره با طالبان و سایر طرف ها، تصمیم خواهد گرفت .

این حزب در بیانیه ای می گوید که از کوشش های صادقانه جهانی برای تأمین صلح عادلانه و پایدار استقبال می نماید اما تاکید می نماید که صلح عادلانه و پایدار در افغانستان، نخست با شکل گیری اجماع ملی میان همه نیروهای مؤثر و سپس شروع گفت وگوهای مستقیم با طالبان در چارچوب گفتگوهای فراگیر ملی صلح میسر است .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افغانستان، چرایی عدم حمایت حزب جمعیت اسلامی از عبدالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، چرایی عدم حمایت حزب جمعیت اسلامی از عبدالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید