بازی های دیجیتالی حکم دارو برای بچه ها اوتیسم را دارند ، دیدار معاون علمی ریاست جمهوری و وزیر فناوری ونزوئلا

به گزارش وبلاگ هلن، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

بازی های دیجیتالی حکم دارو برای بچه ها اوتیسم را دارند ، دیدار معاون علمی ریاست جمهوری و وزیر فناوری ونزوئلا

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ هلن، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی دی ماه 98 با همکاری معاونت علمی برگزار می شود

نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی، با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 7 لغایت 13 دی ماه برگزار می شود.

این نمایشگاه سعی می کند تا در قالب پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی، محصولات شرکت های فعال در این حوزه را به شکلی تخصصی تر به مخاطب معرفی کند.

برد های پردازش سطح بالا با تولیدات ایران ساخت تأمین می شود

محصولات با فناوری بالا و در اصطلاح high tech در صدر فهرست تحریم های بین المللی علیه کشورمان قرار دارند؛ بنابراین تولید داخلی آن ها از چند جهت دارای اهمیت است. یکی تامین نیاز های داخل، دیگری حفظ حرکت در مرز های دانش و در نهایت ایمنی در برابر تکانه های سیاسی و اقتصادی در عرصه جهانی.

فناوری FPGA به عنوان بهینه ترین بستر پردازش موازی مطرح می شود که توانایی تحویل قدرت پردازش متوسط 10 برابر نسبت به پردازنده های مرکزی گرافیکی معمول و GPU و 10 تا هزار برابر نسبت به یک پردازنده سطح بالا برخوردار است. شرکت های ایرانی با تکیه بر توان داخلی 70 درصد نیاز صنایع به برد های پردازش سطح بالا را در کشور تامین می کنند.

استفاده صحیح از زیست فناوری می تواند به حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال پایدار کمک کند

حفاظت از محیط زیست شعاری است که در تمام کشور ها سر داده می شد؛ اما تقریبا همه آن ها با توسعه صنایع مختلف خود به گستردگی این معضل دامن می زنند. مسائل زیست محیطی که در چند سال اخیر رو به افزایش است و سازمان ملل را نیز به سمت و سوی اتخاذ تصمیمات جدی در این زمینه وا داشته است. به گونه ای که در رویکرد جدید سازمان ملل، یکی از بهترین روش های حرکت به سمت رفع مسائل زیست محیطی، به کارگیری روش های زیستی اعلام شده است.

قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این نکته می گوید: زیست فناوری اگر به شیوه درست خود مورد استفاده قرار گیرد می تواند به حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال پایدار نیز بیانجامد.

فعالان زیست بوم فناوری حوزه آب آذرماه سال جاری گردهم می آیند

فعالان حوزه آب گرد هم جمع می شوند. گردهمایی فناورانه که در آن سازمان ها، شرکت های دانش بنیان، صنایع و استارت آپ های حوزه آب حضور دارند.

این محفل فناورانه به همت ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا است. هدف از آن نیز استفاده از ظرفیت های علمی و توانمندی متخصصان برای حل مسائل این حوزه است تا فعالان این زیست بوم در تعامل بیشتر با یکدیگر قرار گیرند.

گردهمایی فناورانه سازمان ها، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها 9 و 10 آذر ماه سال جاری در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود.

بازی های دیجیتالی حکم دارو برای بچه ها اوتیسم را دارند

پیش از سه سالگی بروز می کند و مبتلایان به آن در برقراری ارتباط کلامی و غیر کلامی و تعاملات اجتماعی ضعف دارند. اختلالی که ارتباط با دنیای بیرون را سخت می کند؛ بنابراین محققان به دنبال راستا هایی برای بهبود علائم این بیماران هستند. بازی های رایانه ای ابزاری کارآمد در این راستا هستند.

اکنون روش های دیگری علاوه بر دارو درمانی برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به اوتیسم در حال توسعه است. بچه ها اوتیسمی نیاز دارند انواع مختلفی از تعاملات را آموزش ببینند، که می تواند شامل فعالیت های ساده مانند مسواک زدن، ظرف شستن نیز باشد. یک کودک با درک ضعیف و مهارت های ارتباطی پایین می تواند در انجام بعضی فعالیت ها نا امید شود. تولید بازی های دیجیتالی راهکاری است که به کمک آن می توان به ارتقا و تقویت مهارت ها در این بیماران کمک کرد.

ستاری: ایجاد زیست بوم علم و فناوری پول نمی خواهد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و گابریلا سرویلیا خیمنس وزیر علوم و فناوری ونزوئلا با یکدیگر دیدار کردند. ستاری در این دیدار با بیان این که ایران و ونزوئلا روابطی استراتژیک دارند، گفت: اقتصاد ایران همچون ونزوئلا در گذشته وابسته به فروش نفت بود، اما برنامه ریزی برای رهایی از اقتصاد نفتی در دولت روحانی آغاز و مباحث اقتصاد دانش بنیان مطرح شد. در صد سال گذشته وابستگی به نفت ما را از داشته های اصلی مان که همان نیروی انسانی مستعد و خلاق بود، دور کرد و یادمان رفت که آینده کشور با اتکا به این منابع ساخته می شود نه نفت.

همچنین گابریلا سرویلیا خیمنس وزیر علوم و فناوری ونزوئلا اعلام نمود: همکاری در بخش هایی همچون آموزش در حوزه های فناوری نانو، زیست فناوری و مهندسی و طراحی، انتقال فناوری و خدمات مشترک دیگر می تواند زمینه های همکاری خوبی برای دو کشور باشد. همچنین تمایل داریم گروه کوچکی را برای آموزش به مرکز رویان بفرستیم تا این امر بذری برای آینده کشورمان باشد. همچنین آموزش پزشکان ما در ایران گامی برای رسیدن مردم به رفاه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازی های دیجیتالی حکم دارو برای بچه ها اوتیسم را دارند ، دیدار معاون علمی ریاست جمهوری و وزیر فناوری ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های دیجیتالی حکم دارو برای بچه ها اوتیسم را دارند ، دیدار معاون علمی ریاست جمهوری و وزیر فناوری ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید