شبکه ملی اطلاعات آسیب پذیری سایبری را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ هلن، سردار باقری امروز در مراسم صدور گواهی امنیتی محصولات بومی حوزه فناوری اطلاعات بر ضرورت امن سازی در این حوزه تاکید کرد.

شبکه ملی اطلاعات آسیب پذیری سایبری را کاهش می دهد

وی گفت: با وجود اینکه تفکیک کار در حوزه امنیت سایبری در سازمان فناوری اطلاعات، مرکز افتای ریاست جمهوری و پدافند سایبری اجرا شده اما شرایط امنیت در دستگاهها و نهادهای حاکمیتی مناسب نیست.

معاون فناوری اطلاعات در سازمان پدافند غیرعامل افزود: قرار بود در هر دستگاه اجرایی و حاکمیتی یک گروه واکنش هماهنگی رخداد (گوهر) ایجاد شود اما پیگیری های ما نشان می دهد که تنها دو دستگاه اجرایی این تشکیلات را دارند و سایر دستگاهها به این موضوع توجهی نکردند.

وی تاکید کرد: برای مبارزه با تهدیدات و شناخت آسیب های دستگاهها و مصون سازی در برابر تهدیدات فضای مجازی باید مرکز ماهر، مرکز افتا، پدافند غیرعامل، گروههای گوهر و بخش خصوصی کار مشترک انجام دهند تا شاهد تحول اساسی در این بخش باشیم.

سردار باقری تاکید کرد: اگر شبکه ملی اطلاعات به معنای کامل راه بیافتد و شاهد داشتن سیستم عامل بومی، مرورگر بومی و جستوگر بومی و مواردی از این دست داشتیم آسیب پذیری سایبری حتما کمتر خواهد شد.

وی گفت: سازمان پدافند غیرعامل در چند کمیته برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات کمک می کند که یکی از این کمیته ها به بحث امنیت می پردازد و امیدوارم با همکاری مشترک حداکثری شاهد رفع دغدغه های این بخش باشیم.

معاون فناوری اطلاعات در سازمان پدافند غیرعامل گفت: امنیت دستگاهها ضعیف است و باید کمک کنیم تا این مشکل حل شود البته هر دستگاه باید مسئول امن سازی فضای سایبر خود باشد و مراکزی مانند افتا، ماهر و پدافند غیرعامل نقش نظارتی داشته باشند. در این خصوص می توان از توانمندی های بخش خصوصی نیز برای حل مسائل کمک گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شبکه ملی اطلاعات آسیب پذیری سایبری را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه ملی اطلاعات آسیب پذیری سایبری را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید