ظرفیت فراوری 60 رقم خرما در هرمزگان استعدادیابی شد

به گزارش وبلاگ هلن، هر ساله با افزایش دما و گرم شدن هوا، به بار نشستن انواع خرما در هرمزگان شروع می گردد که به همین منظور ظرفیت فراوری 60 رقم از این محصول در استان استعدادیابی شد.

ظرفیت فراوری 60 رقم خرما در هرمزگان استعدادیابی شد

به گزارش وبلاگ هلن به نقل از ایرنا، استاندار هرمزگان در نشست شورای گفتمان دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: استان هرمزگان به لحاظ تنوع فراوری انواع خرما از شرایط خوبی در کشور برخوردار است و به همین دلیل باید برندسازی و معرفی انواع ارقام این محصول در دستور کار قرار گیرد و ایجاد صنایع تبدیلی توسعه یابد.

فریدون همتی اعلام کرد: توسعه فراوری، فرآوری، بازاریابی فروش و بسته بندی این محصول موجب اشتغال زایی در روستاهای هرمزگان و افزایش سطح رفاه مردم این مناطق می گردد.

وی یادآور شد: باید ارائه آموزش های لازم، پرداخت وام های ارزان قیمت و ساماندهی مناسب درزمینهٔ خرمای هرمزگان باید موردتوجه برنامه ریزان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان، همچنین بر لزوم انجام تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی درزمینهٔ محصول خرما تأکید کرد.

هرمزگان با برداشت سالانه 150 هزار تن خرما از 37 هزار هکتار نخلستان رتبه چهارم فراوری و سوم سطح زیر کشت خرما در کشور را دارد.

در این استان 55 نوع خرما فراوری می گردد که 20 نوع آن تجاری داخلی و خارجی است و سه نوع پیارم، خاصویی و مضافتی به کشورهای استرالیا، کانادا، روسیه و کشورهای آسیای میانه صادر می گردد.

برداشت خرما در هرمزگان با خرمای آل مهتری از اول خردادماه شروع می گردد و با برداشت پیارم سرانجام می یابد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ظرفیت فراوری 60 رقم خرما در هرمزگان استعدادیابی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت فراوری 60 رقم خرما در هرمزگان استعدادیابی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید