مرگ نوزاد هندی به دلیل عدم پذیرش بیمارستان

به گزارش وبلاگ هلن، یک زن باردار مسلمان که برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان ام جی ام در شهر جمشیدپور ایالت جارکند هند مراجعه نموده بود، به علت عدم پذیرش از سوی مسوولان بیمارستان به اتهام انتشار ویروس کرونا نوزاد خود را از دست داد

مرگ نوزاد هندی به دلیل عدم پذیرش بیمارستان

به گزارش رسانه های هند، به دنبال امتناع این بیمارستان از پذیرش و بدرفتاری با رضوانا خاتون، نوزاد این زن مسلمان 30 ساله سقط شد.

رضوانا خاتون در نامه ای به همانت سورن سروزیر ایالت جارکند نوشت: مقامات این بیمارستان با من بد رفتاری نموده و به من توهین کردند. آن ها من را مجبور به تمیز کردن بیمارستان نموده و با کفش مورد ضرب و شتم قرار دادند که موجب شد فرزند متولد نشده خود را در این جریان از دست دادم.

این زن مسلمان در مصاحبه با رسانه های هند گفت: می خواهم اطمینان یابم که تجربه من برای فرد دیگری تکرار نشود.

به دنبال شکایت این زن مسلمان، راوی شانکار شوکلا معاون فرماندار بخش سنگ بام شرقی دستور تحقیق در مورد شکایت این زن را صادر کرد.

سوکلا گفت: یک کمیته متشکل از مقامات پلیس، مقامات دولتی و مسوولان بیمارستان ام جی ام تشکیل شده است و من از آن ها خواسته ام تا 48 ساعت آینده گزارش کاملی ارائه دهند. اقدامات آینده بر اساس این گزارش انجام خواهد شد.

محمد شمیم همسر رضوانا خاتون گفت: یک تیم پلیس به خانه ما آمده و اظهارات ما را به ثبت رسانده اند.

پیش از این گزارش هایی منتشر شده بود که از تبعیض بیمارستان ها در ایالت گجرات میان بیماران کرونایی هندو و مسلمان تبعیض و تفکیک آن ها از یکدیگر حکایت داشتند.

مقامات دولت هند و ایالت گجرات در جنوب این کشور به سرعت این اتهامات را رد کردند.

اما در اوتار پرادش یک بیمارستان اعلام نموده است که تنها در صورتی که مسلمانان به ویروس کرونا مبتلا نباشند، حاضر به پذیرش و درمان آن ها خواهد شد.

بیانیه این بیمارستان نقدها زیادی به دنبال داشته و باعث شکایت پلیس از این بیمارستان شده است.

برگزاری یک کنفرانس اسلامی در ماه گذشته در میان افزایش آمار کرونا در هند، به یک حمله همه جانبه از سوی هندوهای افراطی به مسلمانان هند تبدیل شده است. رسانه های هند با تبلیغ احساسات ضد اسلامی در این کشور به تنش های اجتماعی در هند دامن زده اند. در رسانه های اجتماعی هند پیغام های مختلفی منتشر شده است که مسلمانان را عامل انتشار ویروس کرونا در هند معرفی می نمایند. ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "مرگ نوزاد هندی به دلیل عدم پذیرش بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ نوزاد هندی به دلیل عدم پذیرش بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید