پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مهمترین پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی است

به گزارش وبلاگ هلن، مصیب امیری که در حضور علی دارابی قائم مقام و معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سخن می گفت هفته پژوهش سال جاری را آغاز خوبی برای انجام فعالیت های پژوهشی در سال آینده این مرکز خواند.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مهمترین پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی است

او از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، بعنوان حافظه تاریخی مراکز و تشکیلاتی که درگذشته در حوزه های مختلف میراث فرهنگی وجود داشته اند یادکردو گفت: زیرا که پژوهشگاه نماینده مراکز باستان شناسی، حفاظت و بازسازی، مردم شناسی، هنرهای سنتی و... درتشکیلاتی بوده که در گذشته حوزه سازمان میراث فرهنگی وجود داشته اند.

وی از حضور و فعالیت 350 کارشناس، پژوهشگر و 86عضو هیأت علمی در این مرکز، به عنوان ظرفیت بی نظیر علمی کشور یاد کرد و اضافه کرد: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مهمترین پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی است که با موضوع مطالعات عملی سرو کار دارد و از این نظر با تمام مراکز علمی و پژوهشی فرق دارد.

امیری توضیح داد: از آنجایی که پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری وابسته به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است قابلیت این را دارد که در زمینه طراحی، اجرا، نظارت و پژوهش بازوی توانمند وزارتخانه در امور قابل پردازش باشد.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با اشاره به فعالیت های گسترده انجام شده درقالب طرح های پژوهشی، چاپ کتاب، مقاله، برگزاری نشست ها و همایش های علمی و ... در این مرکز اظهارکرد: پژوهشگاه می تواند در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکار و یاور خوبی برای وزارتخانه باشد.

درپایان این مراسم با حضور علی دارابی قائم مقام و معاون میراث فرهنگی کشوراز پژوهشگران برتر پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تقدیر شد

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مهمترین پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مهمترین پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید