افزایش قیمت کیت های آزمایشگاهی تا 300 درصد، بیمه ها زیر بار مسئولیت نمی فرایند

به گزارش وبلاگ هلن، دبیر علمی کنگره علوم آزمایشگاهی گفت: افزایش هزینه های آزمایشگاهی، باعث می گردد که آزمایشگاه ها از انجام تست و نمونه های تشخیصی منصرف شوند.

افزایش قیمت کیت های آزمایشگاهی تا 300 درصد، بیمه ها زیر بار مسئولیت نمی فرایند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ هلن، ، امیرحسن زرنانی، روز چهارشنبه در افتتاحیه سیزدهمین کنگره بین المللی و نوزدهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی، با اشاره به افزایش هزینه های آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، گفت: وقتی هزینه های آزمایشگاهی افزایش می یابد، آزمایشگاه از پذیرفتن نسخه ها سر باز می زند و یک سری از اطمینان ها از انجام تست ها تحت الشعاع هزینه ها قرار می گیرد.

وی با عنوان این مطلب که قیمت بعضی از کیت های آزمایشگاهی 50 درصد و بعضی تا 300 درصد گران شده اند، اضافه کرد: دولت و وزارت بهداشت فقط 30 درصد هزینه های آزمایشگاهی را تقبل می نماید.

زرنانی با اشاره به اهمیت تکرار بعضی نمونه های آزمایشگاهی، ادامه داد: آزمایشگاه از بیمار برای یک بار آزمایش، پول دریافت می نماید، در حالی که ضروری است بعضی آزمایش ها برای بار دوم تکرار گردد و انجام این کار ها زمانی اتفاق می افتد که آزمایشگاه توان اقتصادی داشته باشد.

دبیر علمی کنگره علوم آزمایشگاهی با اشاره هزینه های انجام آزمایش های تشخیص پزشکی، گفت: تبعات افزایش هزینه های آزمایشگاهی فقط متوجه آزمایشگاه ها نیست و بیماران هم متضرر می شوند.

وی ادامه داد: اغلب آزمایشگاه ها با هزینه سر به سر اداره می شوند و انجام آزمایش ها بدون تأمین هزینه ها، باعث می گردد یا از انجام آزمایش ها منصرف شوند و یا اینکه آزمایشگاه ها تعطیل شوند.

زرنانی گفت: این قبیل سیاست های بهداشتی به نفع بیمار نخواهد بود.

وی با اشاره به نقش بیمه ها در تأمین هزینه های سلامت مردم، اضافه کرد: متأسفانه بیمه ها از توان اقتصادی کافی برای پوشش خدمات سلامت برخوردار نیستند.

زرنانی با انتقاد از عدم توازن بین هزینه های سلامت و خدمات پزشکی، گفت: دولت تصمیم می گیرد برای برداشتن فشار هزینه ها از دوش مردم، این هزینه ها را به ارائه دهندگان خدمت تحمیل کند که متأسفانه این سیاست، آسیب زا خواهد بود.

وی اضافه کرد: بیمه ها باید حداقل 70 درصد هزینه های سلامت را پوشش بدهند، در حالی که بیمار در مراجعه به بخش خصوصی، 80 درصد هزینه را خودش پرداخت می نماید.

دبیر علمی کنگره علوم آزمایشگاهی تاکید نمود: این سیاست دوام نمی آورد، زیرا تعادل بین هزینه ها و خدمات پزشکی، برقرار نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش قیمت کیت های آزمایشگاهی تا 300 درصد، بیمه ها زیر بار مسئولیت نمی فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت کیت های آزمایشگاهی تا 300 درصد، بیمه ها زیر بار مسئولیت نمی فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید