برای سفر به بلژیک (بروکسل و&amphellip) چه پولی همراه داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ هلن، بلژیک کشوری کوچک اما سرشار از زیبایی هاست. آثار تاریخی و ساختمان های باعظمت به جای مانده از سال ها و قرن های گذشته، می تواند بخشی از انگیزه های شما برای سفر به این کشور باشد. علاوه بر این شما با سفر به بلژیک، می توانید حضور در جشنواره ها و کارناوال های رنگارنگ و مهیج را تجربه کنید. از این موارد که بگذریم، خوراکی های لذیذ بلژیکی مخصوصا سیب زمینی سرخ نموده های معروفش را تنها در این کشور می یابید. خلاصه که جاذبه های بلژیک کم نیستند.

برای سفر به بلژیک (بروکسل و&amphellip) چه پولی همراه داشته باشیم؟

در ضمن زمانی که ویزای شینگن دریافت می کنید، می توانید به راحتی به چند کشور اروپایی از جمله بلژیک سفر کنید. بروکسل، مرکز بلژیک، میزبان مهربانی برای سفر هر چند کوتاه شما به این کشور اروپایی خواهد بود.

واحد پول بلژیک چیست؟

واحد پول بلژیک یورو است. در واقع یورو، واحد پول بسیاری از کشورهای اروپایی است. در سال 1999 یک اتحادیه اقتصادی در اروپا تاسیس شد تا سیاست های اقتصادی یکسانی را اتخاذ و اعمال کند. یکی از مهم ترین اصول این اتحادیه، وجود یک واحد پول مشترک برای تمام کشورهای عضو بود. از آن سال به بعد واحد پول بلژیک به یورو تغییر پیدا کرد. در واقع بلژیک از نخستین کشورهایی بود که به حوزه اقتصادی یورو پیوست.

شما در صورتی که یورو داشته باشید، می توانید آن را در تمام کشورهای عضو منطقه یورو هزینه کنید.

هر یورو معادل 100 سنت است. سکه های یورو هم شامل سکه های 1 سنت، 2 سنت، 5 سنت، 10 سنت، 20 سنت، 50 سنت، 1 یورو و 2 یورو می گردد. یک روی تمام سکه های یورو یکسان است اما روی دیگر را هر کشور برای خود طراحی می نماید. البته شما سکه یورو هر کشور را در سایر کشورهای عضو ناحیه می توانید، خرج کنید.

اسکناس های یورو هم در انواع 5 یورو، 10 یورو، 20 یورو، 50 یورو، 100 یورو، 200 یورو و 500 یورو، چاپ و توزیع می گردد. اگر قصد سفر به بروکسل یا سایر شهرهای بلژیک (و یا سایر کشورهای عضو یورو) را دارید، بهتر است تمام پول تان در قابل اسکناس های 500 یورویی یا 200 یورویی نباشد، زیرا اگر حتی یکی از آنها هم گم گردد، پول زیادی را از دست می دهید.

چه ارزی به بلژیک ببریم؟ دلار یا یورو؟

تا به حال توصیه می کردیم که در سفر به کشورهای خارجی، با خود دلار ببرید و در مقصد دلار را تبدیل کنید. اما برای سفر به کشورهای اروپایی این توصیه را نداریم. شما به راحتی می توانید یورو را در ایران خریداری و در مقصد خرج کنید. هر مقدار یورویی هم که باقی بماند، می توانید در کشور به راحتی بفروشید.

از سوی دیگر اگر بخواهید در ایران دلار خریداری کنید و در بلژیک با یورو مبادله کنید، باید مبلغ بالایی بابت درصد مبادله و هزینه صرافی بپردازید. در نتیجه این مبادله به هیچ وجه به صرفه نیست.

بنابراین برای سفر به بروکسل، پول بلژیک یا همان یورو را خریداری کنید و با خود ببرید.

ارزش یورو چه قدر است؟

همان طور که بیان شد واحد پول بلژیک، یورو است. اما ارزش یورو چه قدر است؟ این روزها به علت افت و خیزهای دائمی ارزش ارز، تقریبا هر روز یک قیمت برای یورو و دلار مشخص می گردد. اما بنابر آخرین تغییرات تا 20 اسفند 97، ارزش هر یورو حدود 15 هزار تومان است. در حال حاضر ارزش یک یورو معادل 1.12 دلار است.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "برای سفر به بلژیک (بروکسل و&amphellip) چه پولی همراه داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر به بلژیک (بروکسل و&amphellip) چه پولی همراه داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید