هزینه زندگی در ویتنام چقدر است؟

به گزارش وبلاگ هلن، ویتنام کشوری اسرار آمیز و زیباست که از دوره پارینه سنگی، ساکنانی در آن مستقر شده اند. تاریخ پر فراز و نشیب این کشور، از ویتنام سرزمین متفاوتی ساخته است. یک جاذبه منحصر به فرد برای کسانی که می خواهند درباره سلسه های پادشاهی کهن در آسیا بدانند، جاذبه های طبیعی جالب توجه ببینند و کشوری متقاوت را بشناسند. اما برای ساکنان ویتنام، این کشور چگونه است؟ برای اجاره یک خانه یا خرید مواد غذایی چقدر پرداخت می نمایند؟ در این مقاله از وب سایت خبرنگاران بیشتر درباره هزینه زندگی در ویتنام برایتان گفته ایم.

هزینه زندگی در ویتنام چقدر است؟

چند عدد مهم درباره ویتنام

کشور ویتنام کنونی با وسعت 331.699 کیلومتر مربع، از نظر مقدار، 66 امین کشور دنیاست. در این کشور بیش از 97 میلیون نفر زندگی می نمایند. بیش از 70 درصد مردم ویتنام دین خاصی ندارند. پس از آن حدود 14 درصد بودایی هستند. در نهایت، ادیان مسیحیت، هوآئیسم و... نیز، پیروانی در این کشور دارند. به سبب همین چند دینی، در تور ویتنام وبلاگ هلن می توانید معابد، بناها، جشن ها و آیین هایی را ببینید که شاید در هیچ جای دنیا، نظیرش پیدا نگردد. از سال 2016، حزب کمونیست ویتنام با نخست وزیری نگوین خووان فوک، بر ویتنام حکومت می نماید. یک سیاستمدار 68 ساله که در دانشگاه ملی سنگاپور تحصیل نموده است.

فرهنگ های غالب بر ویتنام

111 سال قبل از میلاد مسیح، امپراطوری هان که حاکم چین بود، ویتنام را به خاک خود ضمیمه کرد.بعدها در سال 939 پیش از میلاد اولین حکومت ویتنامی در این کشور شکل گرفت. تا سال ها، مذاهب و فرهنگ چینی بر ویتنام تاثیر گذاشته بود و هنوز هم می توان نشانه های آن را در جای جای این کشور، مشاهده کرد.

در سال 1887، آخرین سلسله ویتنامی به وسیله فرانسوی ها منقرض شد و این کشور به استعمار فرانسه عایدی. فرانسه در کوشش بود تا نگذارد بریتانیا، بخش های بیشتری را به خاک خود اضافه کند. به همین علت به سراغ ویتنام آمد و پس از استقرار، آغاز به بردن منابع این کشور، به خصوص کائوچو کرد. در این مدت که نزدیک به یک قرن طول کشید، واحد پول به، پیاسر هند و چین اروپا تغییر کرد. پولی که بعدها در سال 1952 و پس از استقلال دوباره ویتنام، حذف شد. ویتنامی ها برای نبرد با فرانسه، دلیرانه جنگیدند. آنها صبح ها کشاورزی می کردند و شب ها آنقدر با شجاعت می جنگیدند که سربازان فرانسوی جرات نزدیک شدن به جنگل های محل استقرار آنها را نداشتند. اگر دوست دارید بیشتر درباره این نبرها بدانید، می توانید کتاب دین بین فو را بخوانید.

هزینه زندگی در ویتنام

با دانستن این پیشینه درباره ویتنام، حالا می خواهیم بدانیم شرایط زندگی مردم این کشور در چه حال است.

عایدی مردم ویتنام

در ویتنام حقوق ها بر اساس پول این کشور یعنی دانگ پرداخت می گردد. همان واحد پولی که برای تماشا جاذبه های ویتنام باید در تور ویتنام به همراه داشته باشید. عایدی مشاغل مختلف با هم فرق دارد. مثلا برنامه نویسان عایدی خوبی دارند و کشاورزها، عایدیی میانه را به دست خواهند آورد. اگر کارمند یک شرکت باشید، در خاتمه سال، سودی که به واسطه شما به شرکت رسیده مورد ارزیابی قرار می گیرد. نتیجه این ارزیابی معین می نماید که می توانید در سال بعد هم کارمند شرکت باشید یا نه.

هزینه های مردم ویتنام

در ویتنام، مانند بسیاری از دیگر نقاط دنیا، تهیه مسکن در اولویت است. در شهر هانوی که در تور ویتنام وبلاگ هلن بیشتر با آن آشنا خواهید شد، هزینه اجاره یک خانه حدود 33 هزار دلار در ماه است. اما مواد غذایی آنقدرها گران نیست و با حدود 50 دلار در ماه، می توانید مایحتاج زندگی را تهیه کنید. اگر اهل مد و لباس های رنگارنگ هستید، باید حدود 22 هزار دلار برای این بخش اختصاص دهید. در نهایت اگر بخواهید از حمل و نقل عمومی بهره ببرید، برای هر سفر، حدود کمتر از نیم دلار پرداخت خواهید کرد. قیمت یک لیتر بنزین حدود 1 دلار است و مثل بعضی دیگر از مقاصد گردشگری دنیا، تاکسی در ویتنام گران است. هزینه آب و برق ویتنام حدود 70 دلار در ماه می گردد و بلیط سینما هم کمتر از یک دلار قیمت دارد.

در اینجا ذکر این نکته لازم است که ویتنام در کشاورزی رشد 50 درصدی داشته. در نتیجه محصولات متنوع و با قیمت مناسب بسیاری در بازارهایش ارائه می گردد. به همین علت هزینه خورد و خوراک در ویتنام را می توان پایین تر هم در نظر گرفت. میوه ها و سبزیجات ویتنام آنقدر مجذوب کننده است که بعضی ها حتی به عنوان سوغاتی آنها را از تور ویتنام به خانه می آورند.

خرید لباس از ویتنام

اگر دوست دارید از تور ویتنام برای خودتان انواع کفش و لباس را بیاورید، باید بدانید که یک کتونی ناک حدود 80 دلار در ویتنام قیمت دارد. یک لباس تابستانی حدود 30 دلار می گردد و یک شلوار جین، کمتر از 40 دلار است.

هزینه های دیگر در ویتنام

علاوه بر کالاهای اساسی، بعضی دیگر از هزینه هایی که مردم ویتنام دارند به این توضیح است.

اینترنت در ویتنام در دسترس است و با یک سیمکارت محلی می توانید اینترنت مقرون به صرفه و پر سرعتی را داشته باشید. این اینترنت برای گردشگران هم قابل استفاده است و در تور ویتنام وبلاگ هلن می توانید از مزایای آن بهره ببرید. اینترنت پر سرعت این سیمکارت ها کمتر از 15 دلار قیمت دارد و نامحدود است. هزینه مکالمه تلفنی داخلی به اضای هر دقیقه کمتر از یک دلار است. اگر بخواهید در رستوران های هانوی غذا بخورید، قیمت زیادی پرداخت نخواهید کرد. چرا که غذا در ویتنام و به خصوص هانوی، گران نیست.

چند آمار مهم درباره ویتنام

در کنار تمام این اعداد و قیمت ها خوب است درباره چند آمار مهم در ویتنام هم برایتان بگوییم. مثلا اینکه اندازه امنیت برای پیاده روی در شهر هانوی ویتنام در روز، نزدیک به 90 درصد و در شب حدود 60 درصد است. حدود 10 درصد امکان دارد که افراد به خاطر رنگ پوست یا نشانه های مذهبی شان آزار ببینند. از سوی دیگر به دلایل فرهنگی و مالی، در بعضی محله ها خطر دزدی هم وجود دارد. در نتیجه اگر در تور ویتنام وبلاگ هلن شرکت کردید، حتما به نکات مهمی که تورلیدر به آنها اشاره می نماید دقت کنید. در نظر داشته باشید که سفر خارجی در کنار تمام مجذوب کنندهیت ها و زیبایی هایش باید امن، مناسب و بدون ایجاد صدمه و آسیب برای شما و کشور میزبان، به خاتمه برسد.

آیا تور ویتنام برای من مناسب است؟

پیش از انتخاب مقصد سفرتان حتما به خوبی درباره آن مطالعه کنید. مثلا اگر اهل شناخت فرهنگ های شرق آسیا هستید، دوست دارید طبیعت بکر و وحشی را ببینید و در کنار جاذبه های مهم دنیا عکس بگیرید، حتما باید به ویتنام سفر کنید. اما به جز ویتنام، وبلاگ هلن تورهای خاص و متفاوت دیگری را به مقاصد گوناگون دنیا برگزار می نماید. مثلا اگر بخواهید بالن سواری کنید، شبی را در یک اقامتگاه متفاوت بگذارنید و غذاهایی عجیب بخورید، تور کاپادوکیا وبلاگ هلن می تواند برایتان عالی باشد.

از سوی دیگر اگر بخواهید در یک مراسم عرفانی متفاوت شرکت کنید، مولانا را بیشتر بشناسید و در سرزمینی اسرارآمیز قدم بزنید، تور قونیه وبلاگ هلن را به شما پیشنهاد می کنیم.

تور کوبا، تور برزیل، تور پرو، تور روسیه و شفق قطبی و بسیاری از مقاصد دیگر را می توانید در سایت وبلاگ هلن ببینید و با توجه به علاقه و بودجه خود، سفر دلخواه تان را انتخاب کنید. بعلاوه اگر اهل ایرانگردی هستید و دوست دارید از تورهای داخلی وبلاگ هلن هم با خبر شوید، کافی است در فهرست تورهای یکروزه و چند روزه وبلاگ هلن، مقاصد که بر اساس فصل و شرایط فهرست شده اند را ببینید و مقصد مورد نظرتان برای سفر بعدی را پیدا کنید.

منبع: دالاهو

به "هزینه زندگی در ویتنام چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه زندگی در ویتنام چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید