جدیدترین نقاشی دیواری در رم که علاوه بر زیبایی، هوا را تمیز می نماید

به گزارش وبلاگ هلن، یک نقاشی دیواری اخیرا در یکی از منطقه ها رم کشیده شده که نه تنها به زیبایی آن افزوده است، بلکه به تمیز شدن هوا نیز یاری می نماید.

جدیدترین نقاشی دیواری در رم که علاوه بر زیبایی، هوا را تمیز می نماید

جدیدترین نقاشی دیواری شهر رم به عنوان اولین دیوارنمای تمیزکننده هوا در اروپا به شمار می رود که شکار آلودگی نام دارد و اثر هنرمند خیابانی، فدریکو ماسا است. این نقاشی که در مدت 21 روز تکمیل شد، بیش از 1000 متر مربع از یک ساختمان 7 طبقه را پوشش می دهد و کاملا ضد آلودگی هوا است.

این نقاشی، یک مرغ ماهی خوار سه رنگ را به تصویر کشیده که بومی منطقه ها ساحلی آمریکا است. خالق این اثر می گوید:

علت اصلی نقاشی این مرغ ماهی خوار، بیش از هر علت دیگری این است که در معرض خطر انقراض قرار گرفته است. بیشتر کارهای من برای جلب توجه مردم به مسائل زیست محیطی نظیر گرم شدن کره زمین و انقراض بعضی از گونه های حیوانی است. من هنرمندی هستم که به شدت تحت تاثیر موقعیت جغرافیایی قرار می گیرم و در خصوص این نقاشی دیواری به خصوص می توانم بگویم که این مرغ ماهی خوار قد بلند و باشکوه به خوبی با ابعاد این ساختمان هماهنگ شده است.

رنگ ایرلایت (Airlite paint) باعث تصفیه آلودگی هوا می گردد و هوای پاکیزه را به آسمان برمی گرداند. برآورده شده است که اندازه رنگ به کار رفته در این نقاشی قابلیتی معادل تمیز کنندگی 30 درخت را دارد. این هنرمند خیابانی می گوید که این رنگ در عرض 4 ساعت خشک می گردد که به نوعی وداع با رنگ های سنتی است زیرا به هنرمندان امکان انجام سریع تر کارها را می دهد. او امیدوار است بتواند چنین نقاشی هایی را در شهرهای سراسر جهان به خصوص آمریکا (که در حال حاضر ساکن آنجا است) خلق کند.

این نقاشی دیواری را یوربان2030 (یک گروه غیرانتفاعی زنانه) سفارش داده بود که هدفش آگاهی رسانی به مردم در زمینه موضوعات محیط زیستی به وسیله هنر، سینما، مد و موسیقی است. نقاشی شکار آلودگی در منطقه Ostiense قرار گرفته است و می توان برترین هنرهای خیابانی رم نظیر دیوار معروفیت را در همین محله مشاهده کرد.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "جدیدترین نقاشی دیواری در رم که علاوه بر زیبایی، هوا را تمیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین نقاشی دیواری در رم که علاوه بر زیبایی، هوا را تمیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید