راهنمای سفر به زیمبابوه

به گزارش وبلاگ هلن، راهنمای مسافرتی زیمبابوه

زیمبابوه کشوری آفریقایی است که در سال2000، نام آن تازه بر سر زبان ها افتاد و بیشتر مردم دنیا متوجه شدند که همچین کشوری هم در قاره آفریقا وجود دارد. علت آن هم برشکستگی و سقوط مالی قابل توجه این کشور بود. نام دیگری که کشور زیمبابوه را با آن می شناسند، کشور آبشار ویکتوریا است. اگر شما قصد سفر به یکی ازکشورهای ناشناخته قاره آفریقا را دارید و احتمالا اگر آن کشور، زیمبابوه نام دارد، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا مروری بر راهنمای سفر به زیمبابوه داشته باشیم.

راهنمای سفر به زیمبابوه

زیمبابوه کشوری است با خرابه هایی زیبا که بخش بزرگی از تاریخ این کشور را با خود حمل می نماید. دریاچه های زیبا، ارتفاعات صعب العبور، دریاهایی که مناسب برای غواصی اند و بعلاوه گذرگاه های طبیعی برای پیاده روی و قدم زدن است. این کشور، درقسمت جنوبی قاره آفریقا که با کشورهای موزامبیک، زامبیا، بتسوانا و آفرقای جنوبی، هم مرز است.مرکز زیمبابوه، شهر هرار است. این کشور جمعیتی 13 میلیون نفری دارد. این کشور از قرن 19 تحت استعمار انگلیس بوده و از سال 1970 تا 21 نوامبر سال 2017، یک رئیس جمهور ثابت داشت، رابرت موگابه. موگابه در سال 2008، به عنوان رئیس جمهور تشریفاتی تا به آخر عمرش منصوب شد اما همواره از طرف کشورهای غربی به تبعیض نژادی و نفرت پراکنی علیه اقلیت سفید پوست ساکن این کشور شده است. در اثر تحریم های مالی کشورهای مختلف بر علیه زیمباوه اعمال نموده اند، پول این کشور یکی از بی ارزش ترین پول های دنیا است و این کشور با مسائل مالی فراوانی درگیر است.

کشور زیمباوه در کل 16 زبان دارد که از بین آن ها،زبان های انگلیسی ، شونا و سیندبله زبان های رسمی آن هستند. در سال 2009 وزیر اقتصاد واحد پول این کشور را حذف کرد و استفاده از دلار آمریکا، پوند انگلیس، رند آفریقای جنوبی و چند ارز دیگر را در معاملات تجاری آزاد اعلام کردند. بنابر این واحد پول فعلی این کشور، دلار آمریکا است. اصلی ترین راه عایدی مردم زیمبابوه، کشاورزی است و محصولاتی چون تنباکو، پنبه، نیشکر، گندم و ذرت می باشد. از جاذبه های مهم گردشگری مهم کشور زیمبابوه، آبشار ویکتوریا است که که در کنار رودخانه زامبزی، قرار گرفته است. این رودخانه، بزرگترین سیلاب دنیا است.

برای دریافت ویزای زیمبابوه، می توانید با همراه داشتن مدارک مربوطه، به سفارتخانه و یا دفاتر کنسولگری مربوط به کشور زیمبابوه مراجعه کنید و با پرداخت هزینه ای بین 30 تا 180 دلار، درخواست ویزا کنید. برای سفر با هواپیما ،می توانید از فرودگاه بین المللی هراره بهره ببرید. از مقرون به صرفه ترین پروازهایی که به سمت این فرودگاه انجام می گردد می توان از پرواز های ژوهانسبورگ-ویکتوریا فالز، نام برد که گزینه ای مناسب برای پرواز به نظر می آید. به این خاطر که زیمبابوه از همه طرف با کشورهایی که همسایه است، قابل دسترسی است، می توان به وسیله این کشورها، به این کشور سفر زمینی با ماشین، قطار و اتوبوس داشت. برای تمامی این سفرها چه برای پرداخت عوارضی چه برای خرید بلیط، می توان از دلار آمریکا استفاده کرد. برای سفر با اتوبوس و یا قطار، از اتوبوس های Bulawayo، می توانید بهره ببرید.

از غذاهای محلی زیمبابوه همچون، سونگا حتما بخورید. در زیمبابوه آشی دارمد که بی شباهت با آش رشته ما ایرانی ها نیست. در بیشتر غذاهای زیمبابوه، از آرد ذرت استفاده می گردد و مردم محلی معمولا بسیار از آن استفاده می نمایند. پیشنهاد می کنیم که غذا را همچون خود مردم محلی زیمبابوه صر کنید. به این صورت که که از غذای خود، با دست یک توپی شکل درست کنید و سپس با انگشت شست خود، آن ار به سمت پایین نگه دارد. قبل از آن که آن را به دهان بگذارید، کمی خورش به آن اضافه کنید. برای این که ارتباط بهتری با آنان برقرار کند، دستان خود را به آرامی به هم فشار دهید و بچرخانید. واقعا تحت تاثیر قرار میگیرند.

برای اقامت در هتل ها و استراحتگاه های این کشور ،می توانید به نسبت بودجه خود، از هتل های بین المللی گرفته تا اردوگاه های ساده، حساب باز کنید. از هتل ها می توان به هتل مونوموتاپا، هالیدی این، کراون و ملیکلس، اشاره نمود .اگر در قسمت های ساحلی هستید، می توانید حتی چادر بزنید و یا از اردوگاه های مستقر در این منطقه ها، بهره ببرید.

آب و هوای زیمبابوه در زمین های پست، استوایی و در ارتفاعات، نیمه استوایی است. از ژوئن تا سپتامبر، ماه های فصل خشک در زیمبابوه است. اما با این حال در این کشور، باران های زیادی می بارد و گاهی شرایط آب و هوایی این کشور به سمت سیل وطوفانی هم ،می رود. از شهرهای مهم کشور زیمبابوه می توان از شهر بولاوابو، چیتونگ ویزا، گوئلو و موتاره نام برد. از نظر جاذبه های فرهنگی، هر سال، اول ماه اوت، نمایشگاه کتاب زیمبابوه برگزار می گردد که از مهم ترین و معتبر ترین رویدادهای فرهنگی این کشور و قاره آفریقا محسوب می گردد. وقتی به 20 سال پیش کشور زیمبابوه نگاهی بندازیم می بینیم که این کشور مالی رو به بهبود داشته و از کشورهای ثروتمند قاره آفرقا بوده است. در حال حاضر هم مکانی مجذوب کننده برای گردشگران و بازدید نمایندگان می باشد. هم هتل ها و استراحتگاه های مقرون به صرفه قیمت دارد هم بسیار زیبا است. با یک سفر کوتاه به طرف مرز زیمبابوه با آفریقای جنوبی و یا بتسوانا، می توان از آبشار ویکتوریا تماشا کرد. بزرگترین حوضچه حیات وحش زیمبابوه ،پارک ملی هونگ (Hwange)، است که در مرز غربی بوتسوانا واقع است.

پارک جنگلی هونگ، یکی از بزرگ ترین کراکز حضور فیل های آفریقایی و هزاران گونه دیگر است. دیگر منطقه ها تماشای که در زیمبابوه می توان برای بازدید از آن ها اقدام کرد عبارتند از؛ ماتسودانا (Matusadona)، مانا پولس (Mana Pools) و پارک ملی زامبزی (Parks National Zambezi) است. کاریبا، یک دریاچه بزرگ است که در نتیجه یک پروژه سدسازی در امتداد رودخانه زامبزی، واقع شده است و یک مقصد توریستی بسیار محبوب است و به کسانی که از این مکان بازدید می نماید این امکان را می دهد تا به تماشای حیات وحش آفریقایی در محیطی کاملا طبیعی را، می دهد. برای این که کاملا کاریبا را بگردید، باید 3 الی 4 روز کامل، وقت صرف کنید. یکی دیگر از مکان هایی که پیشنهاد می گردد حتما به آن جا در سفرتان به زیمبابوه سر بزنید، ماتوبو (Matobo)، است. ماتوبو پارکی است با سنگ های مرمرین، که به صورت طبیعی در محیط این پارک وجود دارد. این منطقه دارای دو سد نسبتا بزرگ است که به مکانی برای پیک نیک های آخر هفته و خانوادگی تبدیل شده است.

از جمله کارهایی که ما در وبلاگ هلن به شما پیشنهاد می دهیم انجام دهید، پیاده روی با شیرها، شناکردن در کنار فیل ها و اسب سواری در پارک جنگلی واقع در آنتلوپ، حضور در فستیوال موسیقی که در انتها ماه آوریل، با حضور ستارگان موسیقی محلی و بین المللی برگزار می گردد و بعلاوه حضور در بازار های این کشور، است.

منبع:wikitravel.org

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به زیمبابوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به زیمبابوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید