خبرنگاران اجرای طرح های بیابان زدایی در استان تهران سرعت می گیرد

به گزارش وبلاگ هلن، تهران- خبرنگاران- سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام نمود: امسال بیابان زدایی با اجرای طرح 9 در 99 در سطح استان سرعت می گیرد.

خبرنگاران اجرای طرح های بیابان زدایی در استان تهران سرعت می گیرد

به گزارش وبلاگ هلن علینقی حیدریان روز شنبه در حاشیه بازدید از نهالستان و طرح های منابع طبیعی ملارد با اشاره به اینکه استان تهران با دارا بودن 105 هزار هکتار اراضی بیابانی جزو استان های بیابانی محسوب می شود، افزود: اراضی بیابانی در شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا، ری و ملارد واقع است.

تا به امروز حدود 22 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان تهران زیرپوشش عملیات بیابان زدایی قرار گرفته و بسیاری از کانون های بحرانی فرسایش بادی نیز تحت کنترل درآمده است

وی ادامه داد: تا به امروز حدود 22 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان تهران زیرپوشش عملیات بیابان زدایی قرار گرفته و بسیاری از کانون های بحرانی فرسایش بادی نیز تحت کنترل درآمده اما به دلیل خشکسالی های پی درپی و تغییر اقلیمی به همراه بهره برداری های غیراصولی از منابع ارزشمند آب، خاک و گیاه، شاهد تشدید فرایند بیابان زایی در تهران هستیم و مقابله با این پدیده از برنامه های اولویت دار این اداره کل محسوب می شود.

وی پدیده بیابان زایی را تهدیدی زیست محیطی برای این استان برشمرد و شرح داد: تولید گرد و غبار ناشی از پدیده بیابان زایی علاوه بر تهدید جدی سلامت در جوامع محلی و پایتخت، تهدیدی برای عرصه تولید و اشتغال به شمار می آید که با توجه به این مهم و برای مقابله با این پدیده، عزم ملی و نگرشی جامع و همه جانبه نگر نیاز است.

حیدریان بر انجام پایش مراتع، تهیه و اجرای طرح های مرتعداری در قالب طرح های تلفیقی، کاداستر اراضی ملی و دولتی و بلوک بندی مناطق بر اساس منطقه بحرانی، نیمه بحرانی و عادی با هدف حفاظت هرچه بهتر و بیشتر از عرصه های منابع طبیعی تأکید کرد.

همچنین رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد نیز در این بازدید گفت: شهرستان ملارد دارای 67 هزار هکتار اراضی ملی است که از این میزان بیش از 13 هزار هکتار را اراضی بیابانی تشکیل داده است.

وی گفت: از آنجائی که شهرستان ملارد از کانون های اصلی تولید گرد و غبار بوده و به عنوان تهدیدی جدی برای ساکنان این منطقه و پایتخت مطرح است، تداوم اجرای طرح های بیابان زدایی در سطح این شهرستان در دستور کار واقع شده است.

پیربداقی با بیان اینکه تا به امروز حدود هفت هزار هکتار از اراضی بیابانی ملارد زیرپوشش عملیات بیابان زدایی قرار گرفته است، افزود: با توجه به ضرورت اجرای طرح های بیابان زدایی در ملارد، امیدواریم با همکاری دستگاه های ذی ربط و تأمین مالی مورد نیاز شاهد استمرار اجرای طرح های بیابان زدایی باشیم.

به گزارش وبلاگ هلن استان تهران دارای بیش از 919 هزار هکتار عرصه مرتعی بوده و وسعت اراضی بیابانی استان نیز حدود 105 هزار هکتار است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اجرای طرح های بیابان زدایی در استان تهران سرعت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای طرح های بیابان زدایی در استان تهران سرعت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید