دستاورد های علمی دانشگاه تربیت مدرس زیر ذره بین چرخ

به گزارش وبلاگ هلن، صدودومین قسمت فصل هشتم چرخ به آنالیز دستاورد های علمی دانشگاه تربیت مدرس اختصاص دارد. این برنامه ساعت 19 امروز، دوشنبه 9 اسفند 1400 از شبکه چهار پخش می گردد.

دستاورد های علمی دانشگاه تربیت مدرس زیر ذره بین چرخ

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ هلن، در بخش تازه ها محمدحسین عباس پور، زیست شناس سلولی و مولکولی از تازه ترین خبر های دنیای زیست شناسی و مغز، پردازش اطلاعات و محاسبات خواهد گفت و پویا پاک نژاد، دانش آموخته علوم شناختی، از اینکه توانایی محاسباتی بچه ها حاصل طبیعت است یا تربیت. در بخش دیگری از چرخ، محمدرضا مقدسیان با دکتر اسدالله کردنائیج، معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس درباره دستاورد های علمی این دانشگاه تبادل نظر می نماید. دانشگاهی که با هدف فراوری علم و توسعه مرز های دانش و فناوری و تربیت اعضای هیات علمی و محققان در رشته های علمی مورد احتیاج دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی در سال 1360 تاسیس شده است. در حال حاضر فعالیت های علمی دانشگاه تربیت مدرس با طیفی گسترده از حوزه های علوم مختلف در 169 رشته کارشناسی ارشد و 129 رشته دکتری، در قالب 16 دانشکده و 16 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی و بعلاوه پارک علم و فناوری دانشگاه تمرکز پیدا نموده است. این دانشگاه 16 دانشکده دارد: علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت، فنی و مهندسی، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و محیط زیست، علوم پزشکی، هنر و معماری، علوم پایه، علوم زیستی، علوم ریاضی، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم دریایی، فناوری های برتر، مهندسی مکانیک و حقوق. دانشگاه تربیت مدرس با چندین پله صعود جزو سه دانشگاه برتر کشور و جزو دانشگاه های برتر کشور موضوع بند ز ماده 50 قانون برنامه چهارم توسعه و جزو 10 دانشگاه برتر دنیا اسلام و خاورمیانه قرار گرفته است. طبق آخرین آمار رتبه بندی دانشگاه های کشور در فراوری علم در پایگاه ISI که از طرف پایگاه اسنادی علوم دنیا اسلام منتشر شده، دانشگاه تربیت مدرس رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در بخش دیگری از این قسمت چرخ گفت وگوی حافظ آهی با دکتر درمحمد کردی تمندانی، معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله تصویری چرخ مهم ترین رویداد های علم و فناوری و مسائل روزمره زندگی را با نگاهی تخصصی و به زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان آنالیز و واکاوی می نماید.

چرخ چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به صورت زنده و به مدت 50 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می گردد. مجری چرخ محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه کنندگی چرخ را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستاورد های علمی دانشگاه تربیت مدرس زیر ذره بین چرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد های علمی دانشگاه تربیت مدرس زیر ذره بین چرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید