مصوب شدن 46 روستای هدف گردشگری در فارس

به گزارش وبلاگ هلن، به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در حال حاضر تعداد 46 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در استان فارس مصوب شده و تا خاتمه سال 5 اقامتگاه بوم گردی اجرایی می گردد.

مصوب شدن 46 روستای هدف گردشگری در فارس

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مصیب امیری در کارگاه آموزشی توانمندسازی دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان فارس، گفت:

گردشگری روستایی در دنیای امروز یکی از بخش های مهم فعالیت های مالی محسوب می گردد و این فعالیت مهم مالی از دیدگاه های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است. استان فارس با داشتن بیش از 3000 روستا که در حال حاضر تعداد 46 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده است، دارای ظرفیت بسیار بالایی در توسعه این گونه از بوم گردشگری است.

در حال حاضر در 10 روستای این استان پروژه های اقامتگاه های بوم گردی در حوزه گردشگری روستایی و عشایری در حال طی مراحل قانونی دریافت مجوز هستند که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، حداقل 5 واحد از این تأسیسات تا خاتمه سال جاری به بهره برداری می رسد.

تا خاتمه سال 1395 تعداد اقامتگاه های بوم گردی دارای مجوز در استان فارس به 25 واحد افزایش می یابد.

در ادامه، معاون امور زیارتی و گردشگری استاندار فارس گفت: حمایت از صنایع دستی باید در کنار حمایت از گردشگری باشد و باید در روستاها و خانه های روستایی خانه های صنایع دستی تشکیل گردد و صنعتگران آنها مردان و زنان روستایی باشند.

ورودی روستاها باید قبل از تعطیلات نوروز تمیز و بهسازی گردد اما نباید خانه های گلی در روستاها به خانه های شیک و مدرن تبدیل گردد زیرا روستا از حالت اصلی خود خارج می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو

به "مصوب شدن 46 روستای هدف گردشگری در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوب شدن 46 روستای هدف گردشگری در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید