معرفی برنامه های منتخب فصل بهار رادیو ایران در معاونت صدا

به گزارش وبلاگ هلن، رادیو ایران با برنامه هایی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، مالی و تفریحی از منتخبان فصل بهار در معاونت صدا شد.

معرفی برنامه های منتخب فصل بهار رادیو ایران در معاونت صدا

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ هلن به نقل از روابط عمومی رادیو ایران، برنامه های کافه هنر، و پارسی گویان در حوزه فرهنگی، برنامه نمودار در حوزه مالی، برنامه های ایرانشهر و سلام صبح بخیر در حوزه اجتماعی، برنامه های صبح آدینه با شما، کوی نشاط و یک، دو، صدا در حوزه طنز از منتخبان فصل بهار معاونت صدا هستند.

برنامه کافه هنر مجله ای فرهنگی است که به مهمترین و تازه ترین مسایل و رویداد های فرهنگی روز در حوزه ادبیات، سینما، موسیقی و هنر های تجسمی می پردازد. کافه هنر شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 به تهیه نمایندگی سیده زهرا صالحی و زهره سربازی و با اجرای شهاب شهرزاد از رادیو ایران پخش می گردد.

پارسی گویان برنامه ای است که با هدف تقویت وحدت بین فارسی زبانان به حوزه وسیع فارسی زبانان تعلق دارد و فراتر از مرز های جغرافیایی به موضوعاتی می پردازد که از کاشغر تا کابل و از بخارا تا سمرقند و از تهران تا کابل و مرز های بالکان وسعت دارد. رادیو ایران سعی در نهادینه کردن پاسداشت زبان فارسی دارد و این برنامه هم یکی از فعالیت های رسانه ای رادیو ایران در این راستا است.

پارسی گویان آدینه ها ساعت 23:05 به تهیه نمایندگی محمد اسماعیل پور و گویندگی حسن همایی از رادیو ایران پخش می گردد.

در بخش مالی نیز برنامه نمودار به عنوان برنامه منتخب از رادیو ایران برگزیده شد. کارآفرینی و اشتغال به خصوص در جوانان و همچنین رونق فراوری و اقتصاد مردمی که منجر به شرایط بهتر و پیشرفت در کشور خواهد شد از ضرورت های برنامه نمودار هستند.

این برنامه مجله ای خبری مالی است که ضمن ارائه اخبار و اطلاعات بازار های مختلف درباره مسائل مالی در مصاحبه با مسئولان و کارشناسان آن حوزه کوشش می نماید تحلیل درست و دقیقی را ارائه دهد. نمودار از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:20 به تهیه نمایندگی راضیه حسینعلی و عاطفه بنایی و با اجرای ایمان ساکی و مهرناز فقیهی از رادیو ایران پخش می گردد. در بخش کارشناسی حمید طلیمی و علی پاکزاد هم همراه این برنامه هستند.

در بخش اجتماعی 2 برنامه سلام صبح بخیر و ایرانشهر نیز به عنوان برنامه های شاخص معرفی گردید.

سلام صبح بخیر یک برنامه صبحگاهی دارای فضایی بانشاط است و مخاطب را تشویق به کوشش برای کسب روزی حلال می نماید.

گزارش هواشناسی، حواشی ورزش و اتفاقات روز کشور نیز بخش هایی از این برنامه هستند. سلام صبح بخیر شنبه تا پنجشنبه ساعت 6:35 به تهیه نمایندگی شهاب نادری و آرمان ستوده و با اجرای لیلا صفری و مهرناز فقیهی از رادیو ایران پخش می گردد.

ایرانشهر در قالب یک مجله عصرگاهی و با حضور 2 مجری بازیگر هر روز یک موضوع اجتماعی را مورد آنالیز قرار می دهد. در این برنامه کوشش می گردد که خبر های روز مرتبط با موضوع برنامه دستمایه طنزی نیز بگیرد. ایرانشهر شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 به تهیه نمایندگی حسین معصومی و آرمان ستوده و اجرای مهرناز فقیهی و لیلا صفری و با هنرنمایی منصور اسکندری در نقش کمال همنشین از رادیو ایران پخش می گردد.

اما در گروه ورزش و تفریحات نیز سه برنامه منتخب شدند.

صبح آدینه با شما برنامه ای ترکیبی نمایشی با رویکرد تفریحی و سرگرمی است که به نقد موضوعات اجتماعی، سیاسی و مالی روز می پردازد.

در برنامه صبح آدینه با شما با توجه به افراد جامعه و مسائل و مسائل موجود در جامعه شخصیت سازی می گردد که هر کدام از آنها، نماینده قشری از جامعه هستند. از مهمترین این شخصیت ها می توان به اصغر، شوکت، بشی، روکی، جانعلی، قدمخیر هیبت منصور کله پز، مادمازل، فشارکی، پیر نمیر، مکرر، فراست، شنگول، سپنتا و ... اشاره نمود.

صبح آدینه با شما آدینه ها ساعت 9 به تهیه نمایندگی ساجد قدوسیان و اجرای نسیم رفیعی و علیرضا جاویدنیا از رادیو ایران پخش می گردد.

کوی نشاط پنجشنبه ساعت 9 به تهیه نمایندگی مهدی ساعی و اجرای ابوالفضل آقاخانی از رادیو ایران پخش می گردد. این برنامه مجموعه طنز نمایشی است که در آن بازیگران مطرح رادیو به نقش آفرینی می پردازند. موضوع نمایش های برنامه به سمت اخلاق شهروندی، رفتار های مدیریتی منعطف است. فراوری طنز آهنگ هایی با نقادی موضوعات اجتماعی از دیگر بخش های برنامه است. از جمله بخش های برنامه می توان به نشاط الشعرا، مدرسه نشاط، آقای درگیران و بوستان نشاط اشاره نمود.

یک، دو، صدا یک مسابقه رادیویی برای کسانی است که علاقه مند به گویندگی، اجرا، بازیگری و خوانندگی هستند. این برنامه با فراهم کردن فضای رقابتی سعی بر آموزش علاقه مندان هم دارد و کنار نقش سرگرم نمایندگی، جنبه آموزشی نیز مدنظر خود قرار داده است.

در این برنامه علاقه مندان پس از ثبت نام در سایت رادیو و صفحه اصلی برنامه به نشانی 12 seda.radioiran.ir در آزمون ورودی نام نویسی نموده و پس از پذیرفته شدن در آزمون ورودی در مسابقه شرکت می نمایند.

یک، دو، صدا از شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 به تهیه نمایندگی مهدی ساعی و اجرای ابوالفضل آقاخانی از رادیو ایران پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "معرفی برنامه های منتخب فصل بهار رادیو ایران در معاونت صدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برنامه های منتخب فصل بهار رادیو ایران در معاونت صدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید