مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات و مرسدس بنز ویتو

به گزارش وبلاگ هلن، شاید مقایسه کیا کارنیوال از هر مقایسه دیگری در بین خودروهای موجود در بازار ایران سخت تر باشد، زیرا از طرفی، به علت این که خودروهای کلاس مینی ون چندان در ایران شناخته شده نیستند و تنها تعداد معدودی از این خودروهای جادار در بازار داخلی عرضه شده اند، اساساً رقبای معدودی از آن وجود دارد و از طرف دیگر، مقایسه این خودرو با خودروهای کلاس های دیگر کمی غیرفنی، غیرمنطقی و ناعادلانه به نظر می رسد.

مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات و مرسدس بنز ویتو

به هر ترتیب، برای عیان شدن طراز واقعی و توان کارنیوال و ارائه اطلاعاتی که بتواند هنگام خرید و انتخاب یکی از محصولات موجود در بازار ایران به یاری خریدار بیاید، انجام این مقایسه گریزناپذیر است. در ادامه این مطلب نگاهی داریم به مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات و سعی می کنیم نقاط قوت و ضعف هر خودرو را آنالیز کنیم.

مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز

در ابتدا، به سراغ مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنزمی رویم. شرکت کیا موتورز 1 سال پس از عرضه کیا کارنیوال و در سال 1999، محصول دیگری با نام کیا کارنز را معرفی کرد.

کیا کارنز نیز یک مینی ون از دسته خودروهای چندمنظوره شهری، یا کامپکت MPV، است که طراحی آن، همانند کارنیوال، جزو خودروهای موتور جلو-محور جلو است. کارنز نیز از امکانات و تجهیزات به روز و ایمنی برخوردار است و درعین شیک و لوکس بودن، برای طی مسافت های زیاد و مسافرت های طولانی مناسب است.

با مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز درمی یابیم که از نظر ظرفیت سرنشینان هردوی این محصولات کیاموتورز یکسان هستند و برای جابه جایی هفت نفر مسافر طراحی شده اند. سومین نسل کارنز که مثل کارنیوال از سوی شرکت اطلس خودرو به بازارهای داخلی وارد شده است، با داشتن جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک، پیشرانه ای با ظرفیت 2000 سی سی و امکان فراوری 166 اسب بخار قدرت، به مراتب از پیشرانه ضعیف تر، کم سرعت و کم قدرتی نسبت به نسل سوم کارنیوال برخوردار است.

این مینی ون نیز، مثل کارنیوال بسیار جادار است و فضای خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد؛ جایگاه های راحتی دارد و صندوق عقب آن نیز برای قرارگیری وسایل سفر و ملزومات این تعداد سرنشین در مسافرت های برون شهری کاملاً جادار و مناسب است، اما ظرفیت باک کارنز 25 لیتر کم تر از کارنیوال است و با ظرفیت 55 لیتر، به جهت اهمیت ظرفیت باک خودرو در سفرهای برون شهری در دل طبیعت و منطقه ها دور از امکانات شهری و پمپ بنزین، قافیه را از این نظر به کارنیوال باخته است.

در مقابل، از جهت مصرف سوخت کارنز مالی تر است و با مصرف 7.9 لیتر به صورت ترکیبی، در برابر مصرف 11.8 ترکیبی نسل سوم کارنیوال، کاملاً کارآمدتر است. در بحث امکان خرید و فروش و شرایط نگهداری و تأمین قطعات، هر دو محصول کره ای به علت محدودیت عرضه در ایران، با مسائل جدی ای روبه رو هستند و توصیه می گردد فقط خریدارانی سراغ این خودروهای باکیفیت بروند که خیلی در پی تنوع و تعویض خودرو نیستند و می خواهند حالاحالاها از این مینی ون های کره ای استفاده نمایند.

مقایسه کیا کارنیوال با ساندرو اتومات

رنو ساندرو در سال 2008 با برند داچیا ازسوی شرکت فرانسوی رنو در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و از سال بعد، خط فراوری آن در چندین کشور به راه افتاد. در ایران نیز، مونتاژ و فراوری نسل اول این خودرو و مدل پیش از نسخه فیس لیفت شده آن (رنو استپ وی) از سال 1394 از سوی شرکت پارس خودرو شروع شد و 1 سال پس از آن، نسل اول ساندرو استپ وی نیز به بازار ایران راه یافت.

به طورکلی، رنو ساندرو در بحث تجهیزات از سطح پایین تری نسبت به رقبا و خودروهای هم سطحش برخوردار است، ولی در بحث کیفیت ساخت حرف های زیادی برای گفتن دارد. ساندرو، همانند کارنیوال، جزو خودروهای موتور جلو-محور جلو است.

در مقابل، پیشرانه 6 سیلندری 24 سوپاپ با ظرفیت 2656 سی سی کارنیوال، به مراتب ضعیف تر است و از پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با ظرفیت 1598 سی سی برخوردار است. این موضوع کاملاً بر قدرت و سرعت این دو خودرو تأثیر گذاشته است و از این نظر نیز، وضع کارنیوال با حداکثر سرعت 192 کیلومتر بر ساعت در مقابل حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت ساندرو، بهتر است.

با مقایسه کیا کارنیوال با ساندرو اتومات باید گفت که در بحث شتاب، وضع ساندرو با شتاب صفر تا 100، 11.5 ثانیه بهتر است؛ طبیعتاً این موضوع با کم تر بودن وزن و ابعاد این محصول رنو به نسبت محصول کیا موتورز ارتباط مستقیمی دارد.

دیگر فزونی ساندرو در بحث دوست دار محیط زیست بودن آن است؛ به طوری که دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است و مقدار فراوری گاز CO2 این خودرو نیز برابر با 158 گرم در هر کیلومتر است. ولی کارنیوال، با فراوری 255 گرم در هر کیلومتر گاز CO2، تنها به داشتن استاندارد آلایندگی یورو 3 بسنده نموده است.

بعلاوه، طبیعی است که خودرویی که در ایران مونتاژ می گردد، وضع بسیار بهتری در بحث خدمات پس از فروش، تأمین قطعات و دسترسی آسان به لوازم یدکی و مصرفی و … نسبت به کیا کارنیوالی که تنها در تعداد محدودی در ایران عرضه شده داشته باشد.

فراموش نکنیم که به زعم کارشناسان هاچ بک دانستن ساندرو غلط است و این خودرو در کلاس سوپر مینی قرار گرفته است و این اصطلاح در خصوص خودروهایی به کار می رود که از خودروهای شهری بزرگ تر و از خودروهای کوچک، کوچک ترند. پس طبیعتاً ظرفیت سرنشینان و فضای داخل کابین و صندوق عقب آن کم تر از کارنیوال است.

با مقایسه کیا کارنیوال با ساندرو اتومات می توانیم بگوییم که کیا کارنیوال با داشتن باکی با ظرفیت 80 سی سی از ظرفیت باک 50 سی سی ساندرو و خیلی از خودروهای دیگر سرتر است و از این نظر، خیال شما را تا کیلومترها از داشتن بنزین راحت می نماید. توصیه می گردد اگر خانواده کم جمعیت تری دارید و بیش تر در پی وسیله نقلیه ای برای تردد درون شهر می شد، رنو ساندرو را انتخاب کنید و در غیر این صورت، کیا کارنیوال برای خانواده پرجمعیت و عشق سفر شما مناسب تر خواهد بود.

مقایسه کیا کارنیوال با ون مرسدس بنز ویتو

مهندسان مرسدس بنز برای ساخت ون ویتو حسابی گل کاشته اند، به شکلی که داخل کابین این خودرو کاملا راحت است و سرنشینان را راضی خواهد نمود. از نظر زیبایی اما عایق بندی و کیفیت کابین به خاطر استفاده از پلاستیک مشکی حس مدلی پایه را به سرنشینان انتقال می دهد و نمی توان از واژه لوکس برای آن استفاده کرد. اگرچه برای خودرویی در این کلاس بدنه راضی نماینده خواهد بود. در نقطه مقابل، کیا کارنیوال نیز از کابین جادار و مناسبی برخوردار است و به عنوان بزرگترین خودروی مینی ون کمپانی کیاموتورز، توانسته احتیاج مشتریان را برای داشتن یک ون جادار، جوابگو باشد.

از نظر امکانات هر دو خودرو احتیاج سرنشینان را به راحتی رفع خواهند کرد ولی در مجموع کیا کارنیوال را می توان خودروی مجهزتری دانست. ازجمله امکانات ایمنی و رفاهی کیا کارنیوال می توان به گرمکن جایگاه های جلو ، سان روف، 6 کیسه هوا برای تمام سرنشینان، سنسور عقب و جلو، تهویه دوگانه، کروزکنترل، آینه تاشوی برقی، برف کوب، مانیتور بزرگ، دوربین دنده عقب، سیستم تنظیم نور چراغ ها، سیستم کنترل صوتی روی فرمان، پشت سری سرنشینان عقب، سیستم GPS، پنل تنظیم کولر برای سرنشینان عقب و… اشاره نمود. در حالی که مرسدس بنز ویتو به امکاناتی مانند تریم داخلی کروم، دستیار پارک فعال، جایگاه های راحت با حمایت های جانبی، ایربگ های راننده و سرنشین کناری، غربیلک فرمان چرمی و سنسور نور و باران مجهز است.

با مقایسه کیا کارنیوال با مرسدس بنز ویتو متوجه می شویم که پیشرانه استفاده شده در ویتوهای راه یافته به بازار ایران یک موتور 3.2 لیتری 6 سیلندر بنزینی است که می تواند 218 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند که در کنار استفاده از گیربکس 5سرعته اتوماتیک، باعث شده تا این خودروی آلمانی از نظر شتابگیری نیز نسبت به یک ون، عملکرد مناسبی داشته باشد و بتواند در 8.2 ثانیه به سرعت 100کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز در حدود 12.5 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. درحالی که کیا کارنیوال های وارد شده به کشورمان دارای یک موتور با ظرفیت 2656 سی سی و با قدرت 189 اسب بخار و 249 نیوتن متر گشتاور هستند و با گیربکس 5سرعته اتوماتیک عرضه شده اند. شتاب صفرتاصد نزدیک به 14 ثانیه، مصرف سوخت 10.7 لیتری نیز از مشخصات این ون کره ای است.

کیا کارنیوال از محاسن زیادی برخوردار است ولی مانند هر خودروی دیگری ایرادهایی نیز دارد که از مهم ترین آن می توان به دیفرانسیل جلو بودن این خودرو اشاره نمود، که با توجه به قدرت خودرو و ابعاد بدنه کیا کارنیوال، چندان مناسب نیست. در حالی که در نقطه مقابل دیفرانسیل عقب بودن ویتو یکی از نقاط قوت برجسته آن محسوب می گردد و آن را از سایر خودروهای موجود در این کلاس متمایز نموده است.

سواری ویتو راحت و نرم است و این خودرو به خصوص در مسیرهای شهری عملکرد بسیار مناسبی دارد و امنیت و آرامش را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. در نقطه مقبال کیا کارنیوال نیز شرایط مطلوبی دارد ولی از نظر کیفیت سواری شاید به مقدار ویتو راضی نماینده نباشد. تنها مشکل ویتو بی شک قیمت بالای آن است که باعث شده تا این ون آلمانی در طیف ون های گران قیمت قرار بگیرد.

امیدواریم که این مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات و مرسدس بنز ویتو اطلاعات مفیدی از این سه خودرو و ارزش خرید هر کدام در اختیارتان قرار داده باشد. در صورتی که تجربه استفاده از این خودروها را دارید، شاد می شویم دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات و مرسدس بنز ویتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات و مرسدس بنز ویتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید