وزیر بهداشت: اجازه آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا چهارشنبه صادر می گردد

به گزارش وبلاگ هلن، تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت چهار شرکت ایرانی برای فراوری واکسن کرونا فعالیت می نمایند و امیدواریم دو روز آینده و از روز چهارشنبه مجوز آزمایش انسانی این واکسن صادر گردد.

وزیر بهداشت: اجازه آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا چهارشنبه صادر می گردد

به گزارش وبدا، سعید نمکی در حاشیه دهمین جلسه کمیته ملی کووید 19 بیان نمود: در کمیته واکسیناسیون با یاری دانشمندان و محققان کار واکسن کووید19 را دنبال کردیم. ما از سه جهت این فرایند را دنبال می کنیم . اول؛ خرید واکسن از منابعی است که در جهان تایید شدند؛ ما جزو کشورهایی هستیم که اختیار مشخص منبع با خودمان است. ما چهار منبع را برای خرید انتخاب کردیم که حدود 18 میلیون دوز قرار است خریداری کنیم و مقداری هم از منابع دیگر و واکسن سازهای جهان که مازاد برفراوری بود را مذاکره خرید کردیم.

نمکی توضیح داد: در جهت دوم تهیه واکسن باید بتوانیم در قالب قرارداد مشترک، فراوری داخل و دانش فنی بیرون جهت را دنبال کنیم. گزارش امروز جلسه این بود که در این راه هم با دو و سه کشور خوب پیش رفتیم.

وی درخصوص جهت سوم تهیه واکسن، اظهار کرد: جهت سوم تکیه بر دانش و فراوریات داخلی است که 4 مورد از اینها هفته پیش در قالب وبیناری با سازمان بهداشت جهانی مطرح شد و گزارشاتی ارائه شد و امیدواریم 2 مورد از آنها در روزهای آینده و جلسه ای که روز چهارشنبه داریم، اجازه فاز انسانی برای کلینیکال ترایال را دریافت نمایند و از روزهای آینده حداقل یکی از آنها کار کلینیکال ترایال را روی مدل های انسانی آغاز کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر بهداشت: اجازه آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا چهارشنبه صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: اجازه آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا چهارشنبه صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید