وقتی هیولای رنگ ها به مدرسه می رود

به گزارش وبلاگ هلن ، شما چه درک و دریافتی از احساسات متفاوت خود دارید و هر کدام را چگونه ابراز می کنید؟ مثلا وقتی غمگین اید چه رفتاری بروز می دهید یا وقتی خیلی شادمان اید چه می کنید؟ راستش را بخواهید خیلی از ما مهارت لازم برای این کار را نداریم و نمی توانیم احساسات خود را به شیوه درست ابراز کنیم. حالا آشنا کردن بچه ها با احساسات گوناگون شان که بماند.

وقتی هیولای رنگ ها به مدرسه می رود

طبیعی است که اگر بچه ها احساسات خود را بشناسند و با آن آشنا شوند، کمتر لجبازی می کنند و از خود رفتارهای پرخاشگرانه بروز می دهند. مثلا بچه ای که یاد گرفته با دوست خود صحبت کند و به او بگوید من به این دلیل از دست تو عصبانی هستم، کمتر کتک کاری می کند یا به خود و دوستش آسیب می رساند. از سوی دیگر، بچه هایی که عواطف خود را درک می کنند و مهارت های کنار آمدن با آنها را یاد می گیرند، در آینده خیلی آسان تر می توانند از پس مسائل زندگی برآیند.

علاوه بر این که لازم است به بچه ها یاد بدهیم احساسات مختلف شان را بشناسند و و شیوه ابراز آن را بدانند باید به آنها آموزش بدهیم که چگونه احساسات خود را کنترل کنند. مثلا بچه ها باید بدانند خشم خود را چطور مهار کنند یا با احساس غم و اندوه خود چگونه کنار بیایند؟

در سال های اخیر، کتاب هایی منتشر شده که هم به پدر و مادرها کمک می کند تا فرزند خود را با احساسات متفاوتش آشنا کنند هم به بچه ها چنین مهارتی را آموزش می دهد. هیولای رنگ ها نوشته آنا یناس با ترجمه سحر ترهنده یکی از این کتاب هاست که بچه ها را در قالب داستان با احساس های رنگارنگ شان آشنا می کند. در این کتاب، کلی شیشه داریم که پر از احساسات سبز و زرد و قرمز و آبی و حتی سیاه اند و خواننده داستان می تواند حدس بزند احساس آرامش چه رنگی است؟ سبز، قرمز یا زرد؟

حالا از همان نویسنده و از همان مترجم، یک داستان دیگر با عنوان هیولای رنگ ها به مدرسه می رود منتشر شده؛ بچه ها در این داستان با احساس نگرانی آشنا می شوند. نگرانی از رفتن به مدرسه و این که نمی دانند مدرسه چطور جایی است و چه چیز انتظارشان را می کشد! بعد، لذت هیجان را تجربه می کنند؛ هیجان پیدا کردن دوستان تازه. هر دوی این کتاب ها سحر ترهنده ترجمه و کتاب های طوطی، بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی منتشر کرده است.

کتاب هیولای رنگ ها به مدرسه می رود، اثر سحر ترهنده در 40 صفحه و با قیمت 55 هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "وقتی هیولای رنگ ها به مدرسه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی هیولای رنگ ها به مدرسه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید