ویدئو، ستاره ها از زندگی واقعی تا زندگی رسانه ای

به گزارش وبلاگ هلن، تأثیر ستاره ها بین مردم تنها به حوزه تخصصی آن ها محدود نمی گردد و این اشخاص در نقش الگوهایی برای سبک زندگی مطرح می شوند.

ویدئو، ستاره ها از زندگی واقعی تا زندگی رسانه ای

گروه سوادرسانه وبلاگ هلن؛ مد و لباس از ابعاد سبک زندگی امروز است که رسانه ها روی آن تأثیرات معین نماینده ای دارند. بعلاوه بازی و سرگرمی، چگونگی گذراندن اوقات فراغت، انواع خوراک، چگونگی غذا خوردن و نوع و اندازه خرید کردن هم از نشانه های دیگر سبک زندگی امروز به شمار میرود. رسانه ها در همه موارد در پی این هستند که ارزش ها و سبک زندگی خاصی را به مخاطبان خود منتقل نمایند و برای این تأثیرگذاری به انواع روش ها متوسل می شوند. یکی از راه های اثرگذاری رسانه ها بر سبک زندگی ما الگوسازی به وسیله افراد مشهور یا ستاره هاست؛ چهره های مشهوری که به واسطه رسانه ها محبوبیت پیدا نموده اند و هر اتفاق و خبر جزئی از زندگی آن ها در رسانه های مختلف بازتاب داده می گردد.

تأثیر ستاره ها بین مردم تنها به حوزه تخصصی آن ها محدود نمی گردد و این اشخاص در نقش الگوهایی برای سبک زندگی مطرح می شوند. الگوهایی که در چگونگی پوشش، معاشرت، سرگرمی و خرید به مخاطبان خود بهخصوص نسل جوان الگو می دهند. البته سبک زندگی واقعی و سبک زندگی رسانه ای بعضی از این چهره ها با هم فرق دارد. ممکن است بعضی از این چهره ها حتی دچار مشکلاتی باشند اما رسانه ها خصوصاً شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به علت منافع خود با نادیده گرفتن یا بی اهمیت جلوه دادن این مسائل از کنار آن ها می گذرند و همچنان این ستاره ها را الگو معرفی می نمایند. لیونل مسی فوق ستاره فوتبال آرژانتین و یکی از گران ترین ورزشکاران دنیا که در ستاره بودنش در زمین فوتبال هیچ تردیدی نیست به همراه پدرش به وسیله شرکت های جعلی در اروگوئه و کشور کوچک بلیز در آمریکای مرکزی تابه حال 7/4 میلیون دلار فرار مالیاتی داشته است اما رسانه ها مسی را به عنوان الگویی برای جوانان همه کشورها مطرح می نمایند و انواع و اقسام بهره های تبلیغاتی را از چهره و حضورش می برند. بیایید این مهارت را تمرین کنیم که بین سبک زندگی رسانه ای چهره ها و سبک زندگی واقعی آن ها همواره فاصله بگذاریم. در برابر ستاره سازی رسانه ای هوشیار باشیم و اجازه ندهیم ارزش ها و سبک زندگی خاصی را به ما منتقل نمایند.

در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:

منبع: خبرگزاری فارس

به "ویدئو، ستاره ها از زندگی واقعی تا زندگی رسانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو، ستاره ها از زندگی واقعی تا زندگی رسانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید