هوش مصنوعی

یک الگوریتم یادگیری ماشینی درک ماهیت ماده تاریک را آسان تر کرد

دانشمندان با تأیید یک الگوریتم یادگیری ماشینی که برای شناسایی لنزهای گرانشی پیشرفته است، به درک بهتر ماهیت ماده تاریک امیدوار شدند.

20 مهر 1401

سهم اندک دانشگاه ها در فراوری ناخالص ملی، خلق ثروت در دانشگاه ها لازم است

خبرنگاران/مرکزی معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 16 اتاق فکر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شده است که تشکیل این اتاق ها در دانشگاه ها نیز الزامی است.

3 اسفند 1400

اینستاگرام استفاده از ویدیوهای سلفی برای احراز هویت را شروع کرد

دیجیاتو: اکانت های جعلی و اسپم همیشه برای شبکه های اجتماعی بزرگی مثل اینستاگرام مشکل ساز بوده اند. این شرکت حالا برای جلوگیری از این مشکل در حین ثبت نام از کاربران تازه می خواهد با یک ویدیوی سلفی هویت خود را تایید نمایند.

10 دی 1400

وبینار آشنایی با علم داده برگزار می گردد

انجمن مهندسی صنایع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و مرکز مطالعات مهندسی دانشگاه تهران، وبینار آشنایی با علم داده را برگزار می نماید.

15 آبان 1400

دولت بایدن کمیته ملی مشورتی هوش مصنوعی تشکیل می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، وزارت بازرگانی، اداره ملی ابتکار عمل هوش مصنوعی و اداره سیاستگذاری علم و فناوری کاخ سفید با همکاری یکدیگر کمیته جدیدی به نام کمیته ملی مشورتی هوش مصنوعی را تشکیل خواهند داد که وظیفه آن ارائه توصیه ها و مشورت هایی به...

19 شهریور 1400

امارات وزارت هوش مصنوعی تاسیس کرد

امارات متحده عربی اولین کشوری شد که وزیری برای هوش مصنوعی معین کرد. به گزارش پایگاه بیزنس عربی، عمر بن سلطان العلمای 27 ساله اولین وزیر هوش مصنوعی این کشور است.

2 آبان 1399

هوش مصنوعی خبرنگاران را بیکار کرد!

استفاده از هوش مصنوعی در اخبار را نمی توان پدیده ای نو نامید. در بخش های مختلف جهان از هوش مصنوعی برای یافتن داستان ها از داده کاوی، تجزیه و تحلیل و پیاده کردن مصاحبه ها استفاده می گردد. هوش مصنوعی گزینه مناسبی برای یاری به آنالیز حقایق و کشف سرقت ادبی...

29 مرداد 1399

دریافت کد بورسی غیرحضوری در 10 دقیقه

یکی از مصوبات شورای عالی بورس این بود که با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان، مقرر شد تا بورس و سامانه سجام برای احراز هویت به صورت غیرحضوری و الکترونیکی عمل کرده و کد بورسی به صورت مجازی صادر شود.

31 تیر 1399

رقبای جدید کاری، انسان ها و ربات ها

نگرانی از آینده، زمانیکه بحث از مشاغل و استفاده از تکنولوژی های اتوماتیک مطرح می شود شکل جدی تری به خود می گیرد. بازآفرینی فردی در حوزه ای که ربات ها به عنوان نیروهای کار، رقبای جدی انسان هستند امری مهم است. مزایای استفاده از ربات ها و کیفیت عملکرد شغلی...

1 فروردین 1399

هوش مصنوعی در خدمت آنالیز سرطان

نتایج پژوهش های محققان نشان می دهد استفاده از هوش مصنوعی در پاتولوژی مولکولی سرطان و پژوهش های مرتبط با سرطان می تواند بسیار سودمند باشد.

13 اسفند 1398