ادبیات

تجربه سفر سیاحتی به مشهد

تجربه سفر سیاحتی به مشهدزمانی که صحبت از سفر به مشهد به میان می آید، بلافاصله یک سفر زیارتی چند روزه به منظور زیارت حرم امام رضا (ع) در فکر تداعی می گردد؛ اما سفر به مشهد تنها یک سفر زیارتی محسوب نمی گردد و این شهر دارای جاذبه های سرگرمیی است که می تواند...

29 آذر 1402

فال حافظ امروز یکشنبه 23 بهمن ماه 1401؛ کاری بس اشتباه نموده ای

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 23 بهمن از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ 23 بهمن را بخوانید.

23 بهمن 1401

دیدنی های رودزهایم آم راین و لذت بودن در سرزمینی اروپایی

در راین جورج (Rhein Gorge)، رودزهایم ام راین یک شهر سازنده دلستر در میان تاکستان های بلند و رفیع ریزلینگ (Riesling) است. منظره های این شهر پر از هیجان و احساسات هستند جایی که دیوارهای بلند جورج به رودخانه عریضی که اطراف آن جزیره هایی وجود دارد، منتهی می شوند و خود...

20 دی 1401

تصویر قدیم از سه راه امین حضور در تهران ، کدام شخصیت های تاریخی در این منطقه زندگی می کردند؟

سه راه امین حضور در تهران از دوره قاجار تا به امروز یکی از معابر مهم و استراتژیک تهران است که به نوعی دروازه ورودی بازار بزرگ تهران هم محسوب می گردد.

20 شهریور 1401

نیلوفر شیدمهر در جدیدترین کتابش به مهاجرت و زنان می پردازد

به گزارش خبرنگاران به نقل از newcanadianmedia نیلوفر شیدمهر در کتاب وفاداری های تقسیم شده درباره دغدغه های زنان مهاجر صحبت می کند.

13 اردیبهشت 1401

وقتی شرایط بازار نشر انگیزه ای برای انتشار کتاب نمی گذارد

ابراهیمی به علت شرایط حاکم بر بازار نشر، کتاب جدیدی منتشر نمی کند.

3 بهمن 1400

دیابت نوع دو در بچه ها

تحقیقات نشان می دهد که شیوع دیابت نوع 2 در بچه ها در طول زمان به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. این مقاله در رابطه با علل، نشانه ها و درمان این بیماری در میان بچه ها بحث می نماید.

6 آبان 1400

زیباترین کوه های ایران را بشناسید، تصاویر

وقتی حرف از زیباترین کوه های ایران به میان می آید، نام ها و عکس های زیادی از هر گوشه کشور به فکر مان می آید. ما در این نوشته به چند کوه و ویژگی هایش اشاره می کنیم، شما هم از کوه هایی که از نزدیک دیده اید یا درباره شان اطلاعات دارید، برای ما بگویید.

14 مرداد 1400

روز مادر 99 چه تاریخی است؟ چندم؟ چند شنبه؟

ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن و روز مادر است. به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه زهرا (س) (20 جمادی الثانی)، در ایران روز مادر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است که در این مطلب تاریخ دقیق روز...

18 تیر 1400

نظریه ای جدید درباره عنوان رمان مشهور جورج اورول

به گزارش خبرنگاران به نقل از شلدزگزت، اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول داستان نویس، روزنامه نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بیشتر به خاطر دو رمان سرشناس مزرعه حیوانات و 1984 در سراسر دنیا مشهور شده است. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتاب دیگری...

19 خرداد 1400

آموزش الفبای فارسی به بچه ها با شعر

به گزارش خبرنگاران ، آموزش الفبای فارسی عنوان آخرین اثر منتشر شده از مرضیه صادق، نویسنده و تصویرگر حوزه کودک و نوجوان است که سال گذشته در 35 سالگی در اثر سکته قلبی ناشی از کرونا درگذشت.

30 اردیبهشت 1400

استیکر عید غدیر خم برای تلگرام (سری اول)

استیکر عید غدیر خم برای تلگرام: خبرنگاران عید غدیر خم را به شما تبریک گفته و مجموعه ای تحت عنوان استیکر عید غدیر خم برای شما تهیه کرده است. امیدواریم لذت ببرید!

15 اسفند 1399

روزی که صدای اکبر عالمی از فرط غیرت لرزید

حدود چهل روز پیش درست در روزهایی که از خودکشی دردناک پسر بچه بوشهری شوکه بودیم، بسیاری از چهره های سینمایی و تئاتری، صفحات مجازی خود را به تصویر مردی آراستند که معلم دلسوزشان بود؛ اکبر عالمی استاد مهربان آنان، راهی جهانی دیگر شده بود.

30 آذر 1399

سه مصوبه جدید شورای عالی بورس با هدف توسعه بازار سرمایه

تهران (پانا) - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از سه مصوبه جدید شورای عالی بورس که در جلسه شب گذشته مورد آنالیز نهاده شد، اطلاع داد.

23 آذر 1399

پرسپولیس از داور ملاقات با سایپا شکایت کرد

تهران (پانا) - باشگاه پرسپولیس رسماً از داور ملاقات این تیم مقابل سایپا در هفته اول لیگ برتر شکایت کرد.

21 آذر 1399

نمایشگاه کتاب تهران مجازی شد

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی موسسه کتاب و ادبیات ایران را به عنوان مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران معین کرد.

7 آبان 1399

خودکشی شهردار سئول بعد از متهم شدن به آزار جنسی ، تشییع جنازه

شهردار فوت شده از هواداران سرسخت برابری جنسیتی و مدافع حقوق زنان محسوب می شد.

22 شهریور 1399

خبرنگاران وزیرفرهنگ: تحولات فرهنگی و هنری از سال 92 فرایندِ روبه رشد داشته است

تهران- خبرنگاران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ملاقات با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه پرداخت و تاکیدکرد: جریان تحولات فرهنگی و هنری از لحاظ کمی فرایند رو به رشد قابل توجهی را از سال 92 تا به امروز طی نموده است....

1 شهریور 1399

هوش مصنوعی خبرنگاران را بیکار کرد!

استفاده از هوش مصنوعی در اخبار را نمی توان پدیده ای نو نامید. در بخش های مختلف جهان از هوش مصنوعی برای یافتن داستان ها از داده کاوی، تجزیه و تحلیل و پیاده کردن مصاحبه ها استفاده می گردد. هوش مصنوعی گزینه مناسبی برای یاری به آنالیز حقایق و کشف سرقت ادبی...

29 مرداد 1399

قتل فلوید به نارضایتی های جامعه آمریکا جهت داد، تکرار اشتباه استالین از سوی ترامپ

قتل جورج فلوید عامل روشن شدن آتش ناآرامی ها در ایالات متحده نبود، بلکه این حادثه به مثابه پیشرانی بود که به نارضایتی های موجود در جامعه آمریکا جهت بخشید.

28 مرداد 1399
تعداد: (24)