اجرای تور بافت گشت دانش آموزان در بناهای تاریخی کاشان و تصویرسازی این آثار

به گزارش وبلاگ هلن، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، اجرای تور بافت گشت دانش آموزان در بناهای تاریخی کاشان و تصویرسازی این آثار صورت می پذیرد.

اجرای تور بافت گشت دانش آموزان در بناهای تاریخی کاشان و تصویرسازی این آثار

محمدعلی فرجی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان اظهار کرد: طرح تور بافت گشت به منظور دانش افزایی و ارتقای آگاهی دانش آموزان از میراث گذشتگان و پیشینه تاریخ و تمدن منطقه فرهنگی کاشان اجرا می گردد.

وی اضافه کرد: آشنایی شهروندان بخصوص بچه ها و نوجوانان با جاذبه های تاریخی و گردشگری باعث تقویت حس مسئولیت پذیری جامعه در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی شده و از ظهور پدیده وندالیسم و تخریب آثار تاریخی پیشگیری می نماید.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: تور بافت گشت از بناهای تاریخی کاشان با حضور جمعی از دانش آموزان ممتاز مدرسه شهید جهانگیر با مشارکت فرهنگسرای بانو در خانه طباطبایی ها، حمام سلطان امیراحمد و قلعه جلالی برگزار گردید.

فرجی اضافه کرد: در انتها این برنامه تفریحی، آموزشی با هدف ارزیابی بازدهی تور بافت گشت، دانش آموزان برترین تصویر ذهنی خود از بناهای مورد بازدید را به تصویر کشیدند.

وی اضافه کرد: برنامه تور بافت گشت به وسیله فرهنگسراها و خانه های فرهنگ برگزار گردیده و شهروندان با قدم زدن در بافت قدیم شهر کاشان از خانه طباطبایی ها، حمام سلطان امیراحمد، کوچه آشتی کنان، آب انبار کوشک صفی، آب انبار خان و مسجد آقابزرگ تماشا می نمایند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: تور بافت گشت همراه با نقالی و شاهنامه خوانی اجرا می گردد و در طول مسیر راهنمایان گردشگری و بعضی اهالی محله های تاریخی کاشان، به روایت خاطره و تجربه زیسته خود می پردازند.

منبع: همگردی

به "اجرای تور بافت گشت دانش آموزان در بناهای تاریخی کاشان و تصویرسازی این آثار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای تور بافت گشت دانش آموزان در بناهای تاریخی کاشان و تصویرسازی این آثار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید