تشکیل کمیته پایش ساختمان های بلند مرتبه خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ هلن، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: کمیته ای متشکل از دستگاه های متعدد پیش بینی شده تا نسبت به بازدید از ساختمان های بلند مرتبه استان اقدام نمایند.

تشکیل کمیته پایش ساختمان های بلند مرتبه خراسان جنوبی

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: کمیته ای متشکل از دستگاه های متعدد از جمله دفتر فنی استانداری، راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان و آتش نشانی پیش بینی شده تا نسبت به بازدید از ساختمان های بلندمرتبه استان اقدام نمایند.

او اضافه نمود: در این پایش ساختمان ها نسبت به شناسایی نقاط ضعف اقدام می گردد و سپس برای برطرف آن ها وارد مرحله اجرا می شویم.

داعی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در سطح کشور ساختمان های بلندمرتبه است، توضیح داد: بعد از حادثه ریزش ساختمان متروپل که مسائل متعددی ایجاد کرد، کارگروه پایش ایمنی ساختمان های مهم و بلندمرتبه استان با دبیری اداره کل راه و شهرسازی و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تشکیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: شناسایی ساختمان های بلندمرتبه، بازدید از ساختمان ها به منظور احصای نقاط ضعف و سپس اقدام برای برطرف نقاط ضعف در اجرا سه هدف اصلی این کارگروه است.

او ادامه داد: ساختمان های بلند مرتبه به منظور شناسایی در ضعف طراحی، اجرا، سامانه اطفای حریق، آسانسور و از این قبیل مسائل مورد پایش قرار می گیرد.

داعی ادامه داد: بیش از سه آیین نامه به دستگاه های اجرایی ابلاغ و آنچه از ما خواسته شده این است که ساختمان ها دارای 2 مشخصه یعنی زیربنای بالای پنج هزار متر مربع یا 6 سقف بیشتر باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: عمده ساختمان های بلند مرتبه با 2 شاخص زیربنای پنج هزار متر مربع و بیش از 6 سقف در مرکز استان و سپس شهر قاین وجود دارد.

بیشتر بخوانید

  • صدور پروانه های نهضت ملی مسکن با تخفیف 30 درصدی

او اضافه نمود: بر این اساس مکاتبه ای با سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ها و فرمانداری های استان انجام و اطلاعات ساختمان ها اخذ شده است.

داعی بیان نمود: با دستگاه های دولتی مانند بانک ها و ادارات نیز مکاتبه شده و در این مرحله اطلاعات ساختمان ها در حال به روز رسانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بعضی مالکان ساختمان ها به ویژه در مرکز استان ناظر گریز بوده و نسبت به ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان در حین اجرای کار مقاومت می نمایند در حالی که اگر ناظر حین اجرا از ساختمان بازدید و نظارت داشته باشد، مسائل و حوادث نیز کم می گردد.

او ادامه داد: ناظر به وسیله سازمان نظام مهندسی ساختمان مشخص می گردد لذا در زمینه اجرا، مالکان از ناظران بخواهند بر کار نظارت داشته باشند.

وبلاگ هلن خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تشکیل کمیته پایش ساختمان های بلند مرتبه خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته پایش ساختمان های بلند مرتبه خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید