تکذیب شایعه واکسیناسیون همه گروه های سنی

به گزارش وبلاگ هلن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بر اجرای واکسیناسیون کووید 19 بر اساس زمانبندی سنی تاکید نمود.

تکذیب شایعه واکسیناسیون همه گروه های سنی

به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی ضمن تکذیب بعضی اخبار در شبکه های اجتماعی پیرامون واکسیناسیون در سنین مختلف اضافه کرد: واکسیناسیون کووید 19 درپایگاه ها و مراکز سراسر کشور منحصرا بر اساس زمانبندی سنی اجرا شده و هیچگونه تغییری در این فرایند ایجاد نگردیده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از همه هموطنان خواست فقط با مراجعه به سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir و تکمیل مشخصات خود بر اساس نوبت بندی اجرا شده به پایگاه ها و مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (یکشنبه) گفت: همه افراد 42 سال به بالا (متولدین 1358 و قبل) در سراسر کشور می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خود انتخاب نمایند و برای این کار، نیازی به داشتن پفراینده بهداشت نیست.

بعلاوه افراد 32 تا 41 سال (متولدین 1359 تا 1368) که ساکن استان های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه های بهداشت پفراینده سلامت دارند می توانند به وسیله همین سامانه ثبت نام نمایند.

همه افرادی که قبلا در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام نموده، اما به هر علت هنوز واکسن دریافت ننموده اند می توانند دوباره ثبت نام نمایند.

سامانه ثبت نام تزریق واکسن کرونا برای افراد 45 سال به بالا (متولدین 1355 و قبل) 16 شهریور ماه باز شد و روز گذشته حداقل سن ثبت نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در کشور سه سال کاهش یافت.

تا به امروز 22 میلیون و 943 هزار و 141 نفر دُز اول واکسن کرونا و 12 میلیون و 104 هزار و 2 نفر هم دُز دوم را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 35 میلیون و 47 هزار و 143 دُز رسید.

جلیل زاده کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران هم روز گذشته با اشاره به جذب نیرو های داوطلب و همکاری های بین بخشی برای توسعه و افزایش ساعت کاری مراکز تجمیعی واکسیناسیون، از افزایش ساعت کاری مراکز واکسیناسیون کرونا تا هشت شب اطلاع داد.

منبع: فرارو

به "تکذیب شایعه واکسیناسیون همه گروه های سنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب شایعه واکسیناسیون همه گروه های سنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید