حذف اعتبارات خرید تجهیزات آزمایشگاهی در اعتبارات 1401، دیده نشدن بودجه طرح های کلان

به گزارش وبلاگ هلن، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دیده نشدن اعتبارات طرح های کلان ملی در بودجه 1401 اطلاع داد و گفت : علاوه بر آن اعتبارات خرید تجهیزات آزمایشگاهی در لایحه بودجه 1401 حذف شده است.

حذف اعتبارات خرید تجهیزات آزمایشگاهی در اعتبارات 1401، دیده نشدن بودجه طرح های کلان

دکتر پیمان صالحی در گفت وگو با وبلاگ هلن، گفت: اعتبارات تجهیزات آزمایشگاهی در سال 1401 هنوز قطعی نشده است، ولی برای سال 1400 بودجه ای برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی پیش بینی نشده بود.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه 1401 اعتباری برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی نیز پیش بینی نشده است، اظهار کرد: با رایزنی که در حال اجرا است، امیدواریم بتوانیم اعتبارات آن را در قانون بودجه بگنجانیم.

صالحی با تاکید بر ضرورت توجه به اعتبارات خرید تجهیزات آزمایشگاهی در قانون بودجه، خاطر نشان کرد: بعضا تجهیزاتی که در کشور داریم، فرسوده هستند و این مسئله ای است که در کشور وجود دارد، ضمن آنکه ظرفیت بسیار خوبی را در نمایشگاه ایران ساخت داریم که طی آن رویکرد ما خرید تجهیزات آزمایشگاهی از داخل است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه ایران ساخت بیش از 10 هزار تجهیزات آزمایشگاهی در سطح بسیار بالا فراوری شده است، یادآور شد: بر این اساس رویکرد ما خرید این تجهیزات از شرکت های دانش بنیان داخلی است.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: ولی از سوی دیگر اگر بخواهیم با علم و تحقیقات روز جهان به پیش برویم، در بعضی احتیاج به تجهیزات به روز جهان داریم و به بعضی از تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته جهان احتیاج داریم که در ایران نیست.

صالحی خاطر نشان کرد: بر این اساس تجهیزات آزمایشگاهی که در داخل ایران ساخته نمی گردد را باید از خارج خریداری کنیم که احتیاج به اختصاص بودجه ای برای آن در قانون بودجه داریم.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر در آزمایشگاه های تحقیقاتی کشور، 10 هزار تجهیز آزمایشگاهی فراوریشده در کشور به بهره برداری رسیده است، افزود: ولی یکسری از دستگاه ها مانند دستگاه رزونانس مغناطیس هسته (NMR ) 600 مگاهرتز و بالاتر از آن را در ایران احتیاج داریم، ولی در کشور فراوری نمی گردد و حتما باید خریداری گردد.

صالحی ادامه داد: از سوی دیگر بعضی از این تجهیزات آزمایشگاهی را می توانیم در ایران بسازیم، ولی از آنجایی که بازار آنها کوچک است، برای شرکت ها صرفه مالی ندارد.

وی عدم اختصاص اعتبارات به طرح های کلان ملی مصوب شورای عالی عتف در لایحه بودجه 1401 را از دیگر مسایل این لایحه بیان کرد و گفت: اعتبارات این طرح ها حذف نشده، ولی بودجه ای به آنها اختصاص داده نشده است.

صالحی تاکید نمود: برای اعتبارات این طرح ها نیز پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حذف اعتبارات خرید تجهیزات آزمایشگاهی در اعتبارات 1401، دیده نشدن بودجه طرح های کلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف اعتبارات خرید تجهیزات آزمایشگاهی در اعتبارات 1401، دیده نشدن بودجه طرح های کلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید