دانش بومی پزشکی در زیست بوم جنگل حرا بررسی می شود

به گزارش وبلاگ هلن، علیرضا حسن زاده، رئیس پژوهشکده مردم شناسی با اعلام این خبر، گفت: یکی از اولویت های پژوهشی مطالعات در زمینه خلیج فارس است که با توجه به تمرکز این مرکز بر موضوع پزشکی مردمی تحقیقی با موضوع این موضوع انجام گرفته است.

دانش بومی پزشکی در زیست بوم جنگل حرا بررسی می شود

او گفت: در سال های اخیر با همکاری نشریات علمی دانشگاه های شهید بهشتی، شیراز و بوشهر مجموعه تحقیقاتی از سوی پژوهشکده مردم شناسی در این حوزه منتشر شده است.

رئیس پژوهشکده مردم شناسی گفت: پژوهش مستندنگاری دانش بومی پزشکی مردمی در ارتباط با زیست بوم جنگل حرا (قشم) به همین دلیل و با توجه به بندها و مواد مطرح شده در برنامه های توسعه ای و سند چشم انداز، اهداف عالیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اساسنامه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شرح وظایف موظفی پژوهشکده مردم شناسی در حال انجام است.

او هدف اصلی در این پژوهش را بازشناسی دانش بومی پزشکی مردمی در ارتباط با زیست بوم جنگل حرا و بررسی بستر فرهنگی و زیستی این جامعه سنتی در ارتباط با دانش پزشکی مردمی عنوان کرد.

هما حاجی علیمحمدی، مجری این طرح نیز گفت: تلاش داریم با انجام این پژوهش بتوانیم بخشی از میراث معنوی مربوطه را که هویت ملی را قوت می بخشد حفظ و حراست کنیم و آن را به عنوان ارزش فرهنگی با تکیه بر تمدنی غنی برای نسل جوان روشن کنیم.

به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، او افزود: نتایج این پژوهش می تواند دستاوردی ارزشمند جهت توسعه پایدار بومی باشد و همچنین به منظور بهره برداری برنامه ریزان در سیاست گذاری های سلامت و گردشگری پزشکی در جامعه هدف مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: گردشبان

به "دانش بومی پزشکی در زیست بوم جنگل حرا بررسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بومی پزشکی در زیست بوم جنگل حرا بررسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید