سلامتی و پزشکی

کشف مجسمه بزرگ رامسس دوم

باستان شناسان قسمتی از مجسمه بزرگ رامسس دوم را در مصر کشف کردند.

16 اسفند 1402

چرا تنهایی بازی کردن بچه ها مهم است؟

بچه هایی که به تنهایی بازی می نمایند، درس های ارزشمند زیادی را می آموزند که در طول زندگی با خود خواهند داشت. به عنوان مثال، تنهایی بازی کردن بچه ها بازی مستقل اتکای به نفس و خلاقیت را افزایش می دهد، به خصوص به این علت که در این موقعیت کسی را ندارند که به...

8 اسفند 1402

امضای تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون ناشنوایان و سازمان ورزش شهرداری

سازمان ورزش شهرداری تهران با امضای تفاهم نامه ای با فدراسیون ناشنوایان، زمینه همکاری های مشترک بین این 2 نهاد ورزشی را فراهم کرد.

18 مرداد 1402

حکایت راننده ای که اهالی یک روستا را نجات داد ، خودم به جای نفتکش آتش گرفتم

12بهمن سال 1391 وقتی حمید صبری و پسرش، صبح اول وقت شال و کلاه کردند و راهی جاده شدند تا نفت مورد نیاز ساکنان روستای گزانه از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل را به موقع برسانند نمی دانستند بازگشت از این راه چیزی جز درد و رنج نیست.

17 تیر 1402

این برنج ها باعث مسمومیت می شوند ، بهترین دما برای نگهداری برنج پخته در یخچال ، برنج پخته شده چند روز در یخچال می ماند؟

یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه برنج پخته بیرون یخچال به دلیل رطوبت فراوان شرایط بسیار مناسبی برای رشد باکتری دارد، گفت: در صورت نگهداری در دمای بالای پنج درجه، برنج خیلی زود خراب می شود.

30 فروردین 1402

پرواززدگی چیست، چه علائمی دارد و راه مقابله با آن چگونه است؟

بعد از چند سال سخت قرنطینه و محدودیت هایی که برای سفر اعمال شد، مردم دوباره سفرهایشان را به دور جهان آغاز نموده اند و خانواده ها باز هم برای ملاقات دور هم جمع می شوند؛ اما سفرهای بین المللی غالبا با پرواززدگی (جت لگ) همراه اند و در همان ابتدای سفر، لذت...

22 فروردین 1402

آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از فردا

پذیرفته شدگان نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور از فردا می توانند نسبت به ثبت نام در دستگاه پذیرش شده اقدام کنند.

21 فروردین 1402

روزه داران حتماً این گیاه را بخورند

خواص گیاه نعنا از قـدیم شـناخته شده و امـروزه هـم از عصـاره، بـرگ و اسـانس آن در طـب سنتی و در صنایع غذایی به عنوان یک عامل طعم دهنـده و بعلاوه در ساخت مواد آرایشی استفاده می گردد.

11 فروردین 1402

افزایش 40 درصدی ورود جهانگرد به استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از اسکان بیش از یک میلیون و 500 هزار مسافر در این استان طی چند روز گذشته اطلاع داد.

9 فروردین 1402

سامسونگ نسل تازه نمایشگرهای دیجیتال ساینیج را در ISE 2023 معرفی کرد

سامسونگ الکترونیکس نمایشگرهای پایدار دیجیتال ساینیج آینده را در رویداد ISE 2023 بارسلون به نمایش گذاشت. این نمایشگرهای پایدار با اتکا به فناوری های نو و منطبق بر راهبردهای نو زیست محیطی سامسونگ طراحی و ساخته شده اند.

26 اسفند 1401

فهرست 8 مورد از برترین انواع پاک کننده سطوح سرامیک، چوبی و &amphellip

آشنایی با انواع پاک کننده سطوح به ما یاری می نماید که هر پاک کننده و ضدعفونی کننده ای به درستی و در مکان مناسبی استفاده کنیم. استفاده نادرست از بعضی از انواع پاک کننده ها می تواند موجب آسیب به لوازم منزل گردد. از طرفی بعضی از سطوح نیز باید علاوه بر پاک کردن،...

8 اسفند 1401

تکرار مسمومیت سریالی؛ 4 دانش آموز قمی راهی بیمارستان شدند

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: چهار دانش آموز قم امروز به مراکز درمانی این استان منتقل شدند.

7 اسفند 1401

یک اتفاق باورنکردنی؛ بیمار آمریکایی سرطان پروستات گرفت و لهجه ایرلندی پیدا کرد!

دانشمندان می گویند یک بیمار آمریکایی در اتفاقی نادر پس از ابتلا به سرطان پروستات، دچار لهجه ایرلندی شده بود.

2 اسفند 1401

مضرات خوردن تخمه را بشناسید!

این نوع عادت ها بدون این که فرد متوجه باشد می تواند سبب ساییدگی، تخریب، بدشکلی لبه دندان ها و ایجاد فاصله بین دندان ها گردد.

21 بهمن 1401

اگر گوشی شما هنگ می نماید، به جای عصبانیت این راهکارها را امتحان کنید

گجت نیوز نوشت: اگر گوشی اندرویدی شما دائماً هنگ می نماید، توصیه می کنیم این راهکارها را امتحان کنید. فرقی نمی نماید گوشی شما مقرون به صرفه یا گران قیمت است.

9 بهمن 1401

موهایی زیبا و پرپشت با تخم مرغ

برای داشتن موهایی زیبا شما می توانید از تخم مرغ برای مراقبت از مو و پوست خود بهره ببرید.

5 بهمن 1401

خلال دندان یا نخ دندان، کدام بهتر است؟

استفاده از نخ دندان روش بی ضررتر و مؤثرتری برای بیرون کشیدن مواد غذایی از لای دندان است که مورد تأیید دندانپزشکان نیز هست. بهتر است همواره یک نخ دندان به همراه داشته باشید تا زمانی که بیرون خانه غذا می خورید مجبور به استفاده از خلال دندان نشوید. ...

24 دی 1401

بلند ترین آبشار خرم آباد ، آبشار نوژیان

آبشار نوژیان لرستان چیزی در حدود 95 متر ارتفاع دارد که در بین بیش از 50 آبشار بزرگ و کوچک لرستان جزو بلندترین و مرتفع ترین آن ها به شمار میرود و در لیست آبشار های بلند و مرتفع ایران قرار می گیرد. در بهار و تابستان می توان شاهد آبشاری پر آب در این منطقه از خرم...

18 دی 1401

بلاتکلیفی دارویی 400 بیمار مبتلا به SMA

داروی مورد احتیاج حدود 650 بیمار مبتلا به SMA نه تنها تأمین نشده؛ بلکه قرار است درباره داروی این بیماران، کار مطالعاتی در ایران انجام گردد.

22 آذر 1401

خواص برگ سنا برای بدن چیست؟

سنا گیاهی است که معمولا به صورت بوته ای رشد می نماید و گل های زرد، صورتی و سفید دارد.

17 آذر 1401
تعداد: (250)