راهنمای خرید لپ تاپ برای حسابداری؛ 8 محصول برای حسابداران حرفه ای

به گزارش وبلاگ هلن، آیا در پی خرید لپ تاپ برای حسابداری هستید؟ در این مطلب ضمن معرفی بهترین لپ تاپ ها به منظور انجام کارهای حسابرسی، رایج ترین سوالات و ابهامات در این زمینه را هم بررسی کرده و به آنها پاسخ می دهیم.

راهنمای خرید لپ تاپ برای حسابداری؛ 8 محصول برای حسابداران حرفه ای

فاکتورهای مهم در انتخاب لپ تاپ مناسب حسابداری

به منظور خرید لپ تاپ برای حسابداری نیاز نیست تا بودجه هنگفت و زیادی را به خرید خود اختصاص دهید؛ چرا که با خرید لپ تاپ ساده و مقرون به صرفه قیمت هم می توان فرایندهای مختلف حسابداری را انجام داد. با تمام این تفاسیر، برای راهنمایی بیشتر برای خرید لپ تاپ برای حسابداری پارامترهای مختلف را توضیح می دهیم:

پردازنده مناسب لپ تاپ حسابداری

اگر از جنبه بودجه با محدودیت هایی روبرو هستید، پردازنده های Core i3 اینتل نسل 12 یا 13 کار شما را راه می اندازند. با این حال، پیشنهاد می کنیم لپ تاپ هایی را تهیه کنید که حداقل دارای پردازنده Core i5 اینتل یا پردازنده Ryzen 5 شرکت AMD هستند. توصیه می کنیم که به سراغ خرید لپ تاپ ها با پردازنده سلرون و پنتیوم نروید؛ چرا که نمی توان از این لپتاپ ها برای کارهای قوی تر بهره برداری کرد و در آینده نزدیک برای اجرای بسیاری از نرم افزارها دچار مسائل فراوانی خواهید شد.

کارت گرافیک مناسب لپ تاپ حسابداری

خوشبختانه برای انجام کارهای حسابداری نیاز نیست تا لپ تاپ حتما دارای گرافیک اختصاصی باشد. رسما بسیاری از برنامه های حسابداری به پردازنده گرافیکی برای اجرا نیاز ندارند و شما می توانید کارت گرافیک را در اولویت های سرانجامیی لیست خرید خود قرار دهید. بر همین اساس، می توان به خرید لپ تاپ های مختلف که صرفا از پردازنده گرافیکی یکپارچه استفاده می کنند فکر کرد.

حافظه رم در لپ تاپ مخصوص کار حسابداری

هنگام خرید لپ تاپ برای حسابداری باید بیشتر به ظرفیت و نوع رم (RAM) دقت کرد؛ به این دلیل که در صورت کم بودن ظرفیت رم، لپ تاپ در حین اجرای چند کار مختلف به اصطلاح کم می آورد. پیشنهاد می کنیم لپ تاپ هایی را تهیه کنید که حداقل از 8 گیگابایت حافظه رم بهره می برند. با این اوصاف، خوشبختانه بیشتر لپتاپ های میان رده و حتی مالی حداقل از 16 گیگابایت حافظه رم استفاده می کنند.

بهترین صفحه کلید لپ تاپ برای حسابدارها

به نکته ای که کمتر کسی هنگام خرید لپ تاپ برای حسابداری توجه می کند، صفحه کلید دستگاه محسوب می شود. به این موضوع حتما دقت کنید که در سمت راست کیبورد لپتاپ، بخش ماشین حساب وجود داشته باشد. همین یک نکته ساده، سرعت و به تبع بهره وری کاری شما را بیشتر خواهد کرد. در قدم بعدی بهتر است کلیدهای میانبر را هم بررسی کنید؛ چرا که در حین انجام چند کار متفاوت، استفاده از کلیدهای میانبر موجب می شود تا سرعت کاری شما کاسته نشود.

اندازه صفحه نمایش مناسب لپ تاپ حسابداری

یک لپ تاپ خوب برای حسابداری باید صفحه نمایش حداقل 15.6 اینچی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل داشته باشد. البته صفحه نمایش های کوچکتر هم برای کار قابل قبول به نظر می رسد اما پیشنهاد می شود که از عدد استاندارد 15.6 استفاده کنید. بهره برداری از صفحه نمایش های کوچکتر تنها زمانی توجیه پیدا می کند که شما قصد دارید لپتاپ را مدام با خود حمل کنید چون معمولا لپتاپ ها با صفحه نمایش کوچکتر، وزن کمتری هم دارند.

بهترین لپ تاپ ها برای حسابداری

در ادامه چند مورد از بهترین و مقرون به صرفه ترین لپتاپ های حسابداری را معرفی می کنیم:

1. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ 15IRH8-i5 13420H 16GB 512SSD RTX2050

لپتاپ لنوو مدل LOQ 15IRH8 یکی از بهترین گزینه ها برای خرید محسوب می شود. این لپ تاپ لنوو برای حسابداری بسیار مناسب محسوب می شود؛ چرا که به پردازنده Core i5 مدل 13420H با حافظه کش 12 مگابایت و 16 گیگابایت رم DDR5 مجهز شده است. همچنین 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD (با قابلیت ارتقا) و پردازنده گرافیکی GeForce RTX 2050 با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی نیز در این لپتاپ وجود دارد.

صفحه نمایش 15.6 اینچی این مدل دستگاه به لطف دقت 1920×1080 پیکسل کیفیت بسیار بالایی داشته و می توان از دوربین وبکم با کیفیت 1080 پیکسل هم به خوبی استفاده کرد. روی این لپتاپ سیستم عامل ویندوز 11 به طور پیش فرض نصب شده و به همین دلیل، به راحتی می توان از این لپتاپ از همان لحظه خرید استفاده کرد.

نکات مثبت

  • پردازنده نسل 13
  • رم و پردازنده خوب نسبت به قیمت
  • صفحه نمایش عالی

نکات منفی

  • پردازنده گرافیکی می توانسته بهتر باشد

2. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 5 15IAL7-i7 1255U 16GB 512SSD MX550

لپ تاپ 15.6 اینچ لنوو مدل Ideapad 5 15IAL7 با پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD و کارت گرافیک 2 گیگابایتی، یک لپ تاپ مناسب دانشجوی حسابداری است که با طراحی بسیار مجذوب کننده و عملکرد خوب می تواند بدون هیچ کم و کاستی در پردازش های نیمه سنگین عملکرد خوبی داشته باشد.

این لپ تاپ با صفحه نمایش 15.6 اینچی Full HD و فرکانس به روز رسانی تصویر 60 هرتز، تجربه ای بی نظیر از دیدن فیلم و بازی را فراهم می کند. همچنین صفحه کلید با نور پس زمینه در این مدل محصول دیده می شود که در شرایط نور کم، می توان بدون دغدغه با لپتاپ کار کرد.

این محصول دارای پورت های متعددی از جمله USB-C، HDMI و پورت های USB-A است که امکان اتصال انواع دستگاه ها و لوازم جانبی را تامین می کند. همچنین به لطف باتری بسیار قوی در این دستگاه، می توان در استفاده روتین بدون دغدغه برای شارژ مجدد از لپتاپ استفاده کرد.

نکات مثبت

  • حافظه داخلی و پردازنده قوی
  • وزن سبک
  • حسگر اثر انگشت

نکات منفی

  • اندازه رم قابل ارتقا نیست
  • پردازنده گرافیکی می توانسته بهتر باشد

3. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 i5 16GB 512SSD RTX2050

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 15IHU6 i5 16GB 512SSD RTX2050 یکی از محصولات برتر شرکت لنوو در دسته بندی لپ تاپ های گیمینگ به شمار می رود که برای اهداف دیگر مثل حسابداری هم می توان از آن استفاده کرد. این لپتاپ با داشتن پردازنده Core i5 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم، هارد دیسک SSD با ظرفیت 512 گیگابایت و کارت گرافیک RTX2050، یکی از بهترین لپتاپ ها برای انجام کارهای حسابداری و صد البته تجربه بازی های ویدیویی محسوب می شود.

طراحی شکیل لپتاپ و صفحه نمایش 15.6 اینچی موجب می شود تا چشم های شما در حین کار طولانی مدت با لپتاپ، اذیت نشود. نور پس زمینه کیبورد سفید، سه عدد پورت USB و استاندارد وای-فای 6 از سایر مشخصات فنی مهم در این لپتاپ به شمار میرود.

نکات مثبت

  • سخت افزار قوی متناسب با قیمت
  • صفحه نمایش عالی

نکات منفی

  • نور پس زمینه را نمی توان تغییر داد یا شخصی سازی کرد
  • وزن بالا

4. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل Vivobook 15 X1504VA-NJ435-i7 1355U 16GB 512SSD

اگر در پی لپ تاپ های ایسوس برای حسابداری هستید، لپتاپ Vivobook 15 از جدیدترین فناوری ها و امکانات روز دنیا بهره می برد و مناسب برای استفاده روزمره، کاربردهای اداری و حتی بازی های سبک است. با پردازنده قدرتمند i7-1355U و 16 گیگابایت حافظه رم، این لپ تاپ قادر به اجرای برنامه ها و بازی های حجیم با سرعت بالا خواهد بود. همچنین، این لپتاپ دارای حافظه داخلی SSD 512GB بوده که عملکرد سریع و پاسخگویی بهتر را فراهم می کند. این محصول فاقد حافظه گرافیکی مجزاست و صرفا از پردازنده گرافیکی یکپارچه Iris Xe بهره می برد.

صفحه نمایش این لپتاپ 1920×1080 پیکسل بوده و از نرخ به روز رسانی تصویر 60 هرتز برای نمایش تصاویر استفاده می کند. با توجه به تمامی ویژگی های فنی و عملکرد قابل توجه این لپ تاپ، می توان گفت که این محصول گزینه بسیار مطلوب برای کاربرانی است که قصد خرید یک لپتاپ با کیفیت را دارند.

نکات مثبت

  • مشخصات فنی خوب
  • درگاه های ارتباطی

نکات منفی

  • نوع پنل صفحه نمایش
  • فقدان حافظه اختصاصی

5. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ExpertBook B1 B1502CB-NJ2410-i5 1235U 16GB 1SSD - کاستوم شده

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ExpertBook B1 B1502CB-NJ2410 با پردازنده i5-1235U، 16 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه SSDیکی از محصولات برتر فروشگاه های لپتاپ به شمار می رود. این لپ تاپ با طراحی زیبا و سبک، برای استفاده روزمره و حتی حرفه ای مناسب به نظر می رسد. صفحه نمایش با کیفیت Full HD به لطف فناوری پنل IPS می تواند کیفیت خیره کننده ای را به نمایش بکشد.

این لپ تاپ با پردازنده Intel Core i5-1235U قدرتمند و 16 گیگابایت رم، برنامه ها و بازی های مختلف را به سادگی اجرا می کند. از طرفی دیگر، کیبورد با نور پس زمینه و تاچ پد دقیق نیز از دیگر ویژگی های این لپ تاپ به حساب می آیند.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به دو عدد پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C، یک عدد پورت HDMI و یک عدد کارت خوان SD اشاره کرد که امکان اتصال دستگاه های مختلف به سیستم را فراهم می کند. همچنین به لطف باتری سه سلولی با ظرفیت 42 وات ساعت می توان بدون هیچ مسئله ای از این لپتاپ در استفاده روزانه و حتی در سفرهای کوتاه مدت بهره برداری کرد.

نکات مثبت

  • پردازنده و رم قوی
  • درگاه های ارتباطی متنوع
  • باتری خوب
  • وزن سبک

نکات منفی

  • فقدان پردازنده گرافیکی اختصاصی
  • رم قابل ارتقا نیست

6. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15 G2 ITL-i5 16GB 1HDD 256SSD MX450 - کاستوم شده

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15 GE با توجه به قیمتی که دارد، یک دستگاه قدرتمند تلقی می شود که برای انجام کارهای حسابداری بسیار مناسب است. این لپ تاپ با پردازنده خوش ساخت اینتل Core i7 مدل 1135G7، حافظه رم 16 گیگابایتی و هارد دیسک SSD با ظرفیت 512 گیگابایت، به راحتی تمامی نیازهای روزمره کاربران را برآورده می کند.

همچنین، صفحه نمایش IPS با کیفیت تصویر Full HD و کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 1650، تجربه قابل قبول بازی های ویدیویی نسل گذشته را برآورده می کند. بنابراین، این می تواند طیف مختلفی از کاربران را به خود جذب کند.

نکات مثبت

  • ظرفیت حافظه داخلی بالا
  • صفحه نمایش خوب
  • چهار پورت USB و پشتیبانی از تاندربولت

نکات منفی

  • پردازنده مرکزی و گرافیکی ضعیف تر نسبت به محصولات قبلی

7. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6-i7 1165G7 16GB 1HDD - کاستوم شده

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Ideapad 3 15ITL6 با طراحی زیبا و سبک، برای انجام کارهای روتین یک محصول قابل احترام شناخته می شود. پردازنده قدرتمند i7-1165G7 این امکان را به کاربر می دهد تا بتواند با سرعت بالا و بدون هیچ گونه اختلالی، کارهای گرافیکی و ویرایش تصاویر را انجام دهد. همچنین حافظه رم 16 گیگابایتی در این لپتاپ، اجرای چندین برنامه و فعالیت های متنوع را به صورت همزمان به کاربر ارائه می دهد.

از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می توان به دارا بودن هارد دیسک 1 ترابایتی اشاره کرد که فضای زیادی را برای ذخیره سازی فایل ها و داده های مختلف برای کاربر فراهم می کند. از طرفی دیگر، صفحه نمایش 15.6 اینچی این مدل لپتاپ نیز از رزولوشن 1080 پیکسل بهره می برد. با این اوصاف، لپتاپ مورد نظر فاقد پردازنده گرافیکی اختصاصی بوده که برای کار حسابداری چندان موضوع پر اهمیتی محسوب نمی شود. سه عدد پورت USB، شیار کارت حافظه و شبکه وای-فای 6 از جمله سایر مشخصات فنی مهم در این دستگاه به حساب می آیند.

نکات مثبت

  • ظرفیت رم بالا
  • وزن سبک

نکات منفی

  • باتری ضعیف
  • فقدان پردازنده گرافیکی اختصاصی

8. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15 G3 IAP i3 8GB 1HDD 256SSD - کاستوم شده

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15 G3 IAP یکی از محصولات بسیار مقرون به صرفه بازار به شمار می رود که برای دانشجویان رشته حسابداری می توان خرید این لپ تاپ دانشجویی را پیشنهاد کرد. این لپتاپ از پردازنده اینتل Core i3 مدل 1215U بهره می برد. همچنین 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 نیز در این لپتاپ وجود دارد که قابل ارتقا تا 12 گیگابایت است. یک ترابایت هارد دیسک HDD و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز در این محصول دیده می شود. این محصول فاقد حافظه گرافیکی مجزاست.

صفحه نمایش این لپتاپ از رزولوشن 1920×1080 پیکسل بهره می برد اما از نوع TN است. سه عدد پورت USB و وزن سبک از سایر مولفه های مهم در این دستگاه محسوب می شود.

نکات مثبت

  • ظرفیت حافظه داخلی بالا
  • قابل ارتقا بودن حافظه رم

نکات منفی

  • فقدان حافظه گرافیکی اختصاصی

نکات مهم خرید لپ تاپ مناسب حسابداری

برای انجام کارهای حسابداری حتما به این موضوع دقت کنید که آیا لپتاپ مورد پسند شما می تواند چند نرم افزار مختلف را همزمان و روان اجرا کند یا خیر؛ چرا که بیشتر برنامه های حسابداری به اندازه رم بالا نیاز دارند. همچنین اگر قصد دارید برای تجربه بازی های ویدیویی هم از لپتاپ استفاده کنید، خرید لپتاپ هایی که در صدر لیست معرفی شده اند به تبع ارزش خرید بیشتری دارند. با این حال، پیشنهاد می کنیم از خرید لپتاپ های فاقد پردازنده گرافیکی اختصاصی جدا خودداری کنید؛ چرا که در آینده نزدیک و برای اجرای برنامه های سنگین تر باید به فکر خرید یک لپتاپ نو و قوی تر باشید.

در سرانجام حتما تلاش کنید لپتاپ مورد علاقه خود را از یک فروشگاه معتبر با گارانتی مطمئن خریداری کنید تا در صورت بروز هر گونه ایراد و مشکل احتمالی بتوانید نسبت به تعمیر یا مرجوعی کالا هر چه سریع تر اقدام کنید. همچنین در انتخاب خود دقت کنید که لپتاپتان وزن چندان زیادی نداشته باشد؛ در غیر این صورت، در حمل و نقل زیاد و روزمره به مرور دچار مسائلی مثل کمر درد خواهید شد!

منبع: وبلاگ هلن مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید لپ تاپ برای حسابداری؛ 8 محصول برای حسابداران حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید لپ تاپ برای حسابداری؛ 8 محصول برای حسابداران حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید