سرزندگی و رونق شرق تهران با اصلاح پهنه خیابان دماوند

به گزارش وبلاگ هلن، شهردار منطقه 13 در جلسه هم اندیشی دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، چند پیشنهاد برای تغییر پهنه و رونق گرفتن ساخت و ساز در محدوده منطقه بیان کرد و گفت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین درخواست های شهروندان منطقه 13 مربوط به تغییر پهنه خیابان دماوند است که با اجرا و تحقق آن، این محدوده رونقی دوباره به خود می گیرد.

سرزندگی و رونق شرق تهران با اصلاح پهنه خیابان دماوند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ هلن به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13، در جلسه هم اندیشی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج با شهردار منطقه 13، املاک و محور های مورد درخواست شهرداری منطقه 13 برای مشخص تکلیف در کمیسیون ماده پنج مورد آنالیز نهاده شد.

در ابتدای جلسه، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه 13، گفت: با توجه به بافت ریزدانه و ناپایدار منطقه، تعدادی از گذر ها به علت ضوابط زیرپهنه طرح تفصیلی با چالش هایی برای نوسازی بافت فرسوده رو به رو بوده است که بر اساس درخواست های شهفرایندان و نیازسنجی انجام شده، درخواست های منطقه برای تغییر پهنه و رونق گرفتن ساخت و ساز در خیابان های دماوند، 17 شهریور و چند گذر دیگر است.

او در ادامه یکی از مهم ترین و اصلی ترین درخواست های منطقه 13 را مربوط به تغییر پهنه خیابان دماوند خاطرنشان کرد که منجر به تقویت امنیت در این محور شده و طراوت و سرزندگی را به این محور بازمی گرداند.

محمدهادی علی احمدی گفت: جداره جنوبی این محور مربوط به منطقه 13 است که مرز مشترک منطقه ها 7 و 8 نیز می باشد که سال هاست به علت نوع پهنه بندی با رکود روبرو شده است، از این رو، درخواست تغییر پهنه خیابان مذکور از s (تجاری - خدماتی) به M (مختلط) را داریم.

شهردار منطقه 13 در ادامه توضیحاتی در مورد مسائل و موضوع ساماندهی ارتقا کیفیت محور خیابان 17 شهریور داد که از یک طرف باعث کاهش تراکم، تعداد طبقات و عدم دسترسی املاک شده و از طرفی دیگر عدم ترغیب مالکین جهت نوسازی و بهسازی بافت فرسوده را منجر شده که نیازمند توجه و موافقت دبیرخانه کمیسیون ماده پنج است.

در ادامه جلسه، فاطمی عقدا رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، ضمن اشاره به استراتژی این مجموعه در پاسخگویی و رسیدگی به درخواست های به حق شهفرایندان ابرازامیدواری کرد با برگزاری این قبیل جلسات و بازدید های میدانی، مسائل و مسائل حوزه شهرسازی با فرایند مطلوب تری مورد پیگیری می گردد و حل و فصل قرار گیرد.

او با اعلام امادگی دبیرخانه کمیسیون ماده پنج برای آنالیز و رسیدگی به درخواست های منطقه 13 ابراز امیدواری کرد: با تشکیل کارگروه مشترک و بازدید از محدوده، طرح های پیشنهادی منطقه 13 پیگیری می گردد و امیدوارم به نتایج خوبی دست یابیم.

در خاتمه، محمدجواد فولادی، معاون شهرسازی و معماری منطقه 13، چالش ها و موضوعات پیش روی منطقه را عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرزندگی و رونق شرق تهران با اصلاح پهنه خیابان دماوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرزندگی و رونق شرق تهران با اصلاح پهنه خیابان دماوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید