شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال 2018 اعلام شدند

به گزارش وبلاگ هلن، شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال 2018 معرفی شدند که فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا با بیش از 107 میلیون مسافر، جایگاه نخست جهان را از آن خود کرد.

شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال 2018 اعلام شدند

بار دیگر آتلانتا بر جهان حکومت می نماید، یا حداقل فرودگاهش این کار را انجام می دهد. طی یک سال گذشته، بیش از 107 میلیون مسافر به وسیله فرودگاه بین المللی هارتسفیلد - جکسون آتلانتا مسافرت نموده اند و به همین علت این فرودگاه برای بیست ویکمین سال متوالی عنوان شلوغ ترین فرودگاه جهان را از آن خود نموده است.

بر اساس گزارش ترافیک جهانی که اتحادیه بین المللی فرودگاه ها در تاریخ 16 سپتامبر منتشر کرد، فرودگاه آتلانتا شاهد افزایش 3.3 درصدی تعداد مسافران بوده است. سال گذشته تعداد مسافران هوایی در سطح جهان به 8.8 میلیارد نفر افزایش یافت که رشدی 6.4 درصدی را نشان می داد، در حالی که محموله های هوایی 3.4 درصد افزایش داشت. آنگلا گیتنس، دبیرکل جهانی اتحادیه بین المللی فرودگاه ها می گوید:

گزارش اتحادیه بین المللی فرودگاه ها نشان می دهد، علاوه بر فرودگاه های کوچک تر سراسر جهان که در جهت پیشرفت های چشمگیر قدم برمی دارند، بزرگ ترین فرودگاه های جهان نیز به رشد خود ادامه می دهند. در سال 2008، 16 فرودگاه جهان به بیش از 40 میلیون مسافر خدمات رسانی می کردند، اما اکنون تعداد آن ها به 54 مورد رسیده است.

آنگلا گیتنس درباره اثرات سیاست های حمایت از فراوری داخلی در کشورهای جهان نیز هشدار می دهد و می گوید:

لفاظی های حمایت از فراوری داخلی که تحت تأثیر سیاست های انزواطلبانه ابراز می شوند، در همین اواخر باعث نابودی چندین اقتصاد مهم جهان و متعاقب آن تخریب رویه ها و روابط باز تجاری شده است. در حالی که حمل ونقل هوایی برای رشد و پیشرفت به بازارهای آزاد متکی است. با این وجود، خللی در تعداد مسافران ایجاد نشده است و به لطف کاهش هزینه های سفر در بسیاری از بازارها و افزایش جمعیت طبقه میانه در بازارهای نوظهور شاهد نرخ رشد سالانه بالاتر از میانگین های تاریخی هستیم. هرچند تداوم سیاست های انزواطلبانه می تواند مانعی بر سر پیشرفت بسیاری از کشورها به وجود آورد.

آتلانتا به عنوان یک شاه راه ارتباطی اصلی و بندر مهم ورود به آمریکای شمالی محسوب می گردد و به همین علت همچنان بازار مسافران را در اختیار دارد. 80 درصد از جمعیت آمریکا که بیش از 300 میلیون نفر می شوند، تنها با استفاده از یک پرواز دو ساعته می توانند به این شهر وارد شوند. سه فرودگاه برتر جهان از نظر تعداد مسافر همچنان رتبه بندی سال 2017 خود را حفظ نموده اند. در رتبه دوم این لیست، فرودگاه بین المللی مرکز پکن واقع شده است که مسافران آن از مرز 100 میلیون نفر در سال 2018 عبور کرد و با حدود 101 میلیون مسافر، رشدی 5.4 درصدی را رقم زد. جایگاه سوم به فرودگاه دبی با 89 میلیون مسافر اختصاص دارد که فقط یک درصد رشد داشته است. فرودگاه دبی بعلاوه از نظر ترافیک بین المللی مسافر در رتبه نخست جهان نهاده شد و رتبه های بعدی به فرودگاه هیترو لندن و فرودگاه بین المللی هنگ کنگ اختصاص یافت.

فرودگاه بین المللی اوهر شیکاگو از نظر تحرکات هواپیماها (مقدار پرواز و فرود هواپیماها) جایگاه اول جهان را از فرودگاه آتلانتا گرفت. این فرودگاه در سال 2018 حدود 904 هزار تحرک هواپیما داشته است؛ در حالی این تعداد در فرودگاه آتلانتا به بیش از 895 هزار مورد و در فرودگاه بین المللی لس آنجلس به حدود 708 هزار مورد می رسید. به طور کلی، تحرکات هواپیماها 99.9 میلیون مورد بود که نسبت به سال گذشته، 3.1 درصد افزایش داشته است.

هنگ کنگ نیز همچنان عنوان بزرگ ترین فرودگاه حمل ونقل محموله های هوایی را یدک می کشد و توانسته بیش از 5.1 میلیون تن بار در سال 2018 جابه جا کند که در مقایسه با سال 2017، افزایش 1.5 درصدی را نشان می دهد. در رتبه های بعدی فرودگاه بین المللی ممفیس (استان تنسی) و سپس فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای چین قرار دارند.

از میان 30 فرودگاه برتر جهان که بیشترین سرعت پیشرفت را داشته اند، تعداد زیادی در چین یا هند قرار دارند. فرودگاه بین المللی بنگالورو در هند، رتبه نخست فرودگاه های دارای بیشترین سرعت پیشرفت را با 32.3 میلیون مسافر در سال 2018 کسب کرد که نسبت به سال قبل با افزایش چشمگیر 29 درصدی روبرو بود.

شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال 2018

1. فرودگاه بین المللی هارتسفیلد - جکسون آتلانتا (جورجیا، آمریکا) - 107.4 میلیون مسافر

2. فرودگاه بین المللی مرکز پکن (چین) - 101 میلیون مسافر

3. فرودگاه بین المللی دبی (امارات متحده عربی) - 89.1 میلیون مسافر

4. فرودگاه بین المللی لس آنجلس (کالیفرنیا، آمریکا) - 87.5 میلیون مسافر

5. فرودگاه بین المللی هاندا توکیو (ژاپن) - 86.9 میلیون مسافر

6. فرودگاه بین المللی اوهر شیکاگو (ایلینوی، آمریکا) - 83.2 میلیون مسافر

7. فرودگاه هیترو لندن (بریتانیا) - 80.1 میلیون مسافر

8. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (چین) - 74.5 میلیون مسافر

9. فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای (چین) - 74 میلیون مسافر

10. فرودگاه شارل دو گل پاریس (فرانسه) - 72.2 میلیون مسافر

11. فرودگاه اسخیپول آمستردام (هلند) - 71 میلیون مسافر

12. فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی نو (هند) - 69.9 میلیون مسافر

13. فرودگاه بین المللی بای یون گوانگ ژو (چین) - 69.7 میلیون مسافر

14. فرودگاه فرانکفورت (آلمان) - 69.5 میلیون مسافر

15. فرودگاه دالاس / فورت ورث (تگزاس) - 69.1 میلیون مسافر

16. فرودگاه بین المللی آتاتورک (ترکیه) - 68.4 میلیون مسافر

17. فرودگاه بین المللی اینچئون (کره جنوبی) - 68.4 میلیون مسافر

18. فرودگاه بین المللی سوکرنو-هاتا (اندونزی) -65.7 میلیون مسافر

19. فرودگاه چانگی سنگاپور (سنگاپور) - 65.6 میلیون مسافر

20. فرودگاه بین المللی دنور (کلرادو) - 64.5 میلیون مسافر

همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز وبلاگ هلن پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده نموده و بلیط سفر خود را مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com

به "شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال 2018 اعلام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال 2018 اعلام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید