قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی دنیا که همچنان فعال هستند!

به گزارش وبلاگ هلن، معرفی قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان

صنعت هواپیمایی و مفهوم سفر هوایی حاصل زحمات مبتکران و مخترعانی چون لئورناردو داوینچی و رویایش برای پرواز بشر بوده است. سال ها بعد، برادران رایت اولین هواپیما را ساختند و به آغاز صنعت هواپیمایی یاری به سزایی کردند. از آن پس سفر هوایی هر روز پیشرفت بیشتری کرد و شرکت های هواپیمایی مختلفی پا به عرصه وجود گذاشتند. بیشتر شرکت های هواپیمایی در دهه های 20 و 30 میلادی آغاز به کار کردند و مفهوم مسافرت هوایی را رواج دادند. اگرچه بسیاری از این ایرلاین ها دیگر فعال نیستند، اما بعضی از آن ها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. در این مطلب قصد داریم قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان که هنوز فعالند را به شما معرفی کنیم. این شرکت ها بیش از 90 سال است که به جابجایی مسافران می پردازند و از باسابقه ترین و خوشنام ترین ایرلاین های جهان نیز هستند. با خبرنگاران همراه باشید تا با این ایرلاین ها آشنا شویم.

قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی دنیا که همچنان فعال هستند!

هواپیمایی کی ال ام | KLM

افرادی که مدام با هواپیما مسافرت می نمایند حتما هنگام خرید بلیت هواپیما نام این ایرلاین باسابقه و قدیمی را شنیده اند. در واقع، کی ال ام در صدر قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان واقع شده است و از سال 1919 تا به امروز فعال بوده است. کی ال ام یا هواپیمایی سلطنتی هلند با نام رسمی Koninklijke Luchtvaart Maatschappij هواپیمایی ملی کشور هلند است. این شرکت هواپیمایی در سال 1919 تاسیس شد و از آن موقع در عرصه صنعت هواپیمایی و سفر هوایی فعالیت می نماید. فرودگاه اسخیپول (Schiphol Airport) در آمستردام، قطب اصلی فعالیت های کی ال ام به شمار می رود. در حال حاضر شرکت کی ال ام عضو اتحاد هواپیمایی اسکای تیم است و پس از ادغام با ایرفرانس، بخشی از گروه ایرفرانس - کی ال ام (Air France-KLM) به شمار می رود. اولین پرواز شرکت هواپیمایی کی ال ام در 17 می 1920 از فرودگاه کرویدون لندن (Croydon Airport) به آمستردام انجام شد. هواپیمایی کی ال ام پس از 90 سال فعالیت در صنعت هواپیمایی همچنان از برترین و امن ترین ایرلاین های جهان به شمار می رود و بسیاری از افراد ترجیح می دهند با تهیه بلیت هواپیمای کی ال ام به سفر بفرایند.

هواپیمایی اویانکا | Avianca

شرکت هواپیمایی اویانکا که نامش را از حروف ابتدایی هواپیمایی ملی کلمبیا (Aerovías del Continente Americano) گرفته است در سال 1919 تاسیس شده است. هواپیمایی اویانکا یکی از بزرگ ترین و باسابقه ترین ایرلاین های آمریکای جنوبی به شمار می رود و قطب اصلی فعالیت هایش در فرودگاه بین المللی ال دورادو (Eldorado International Airport) واقع شده است. اویانکا پس از کی ال ام، در رده دوم قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان واقع شده است و قدیمی ترین ایرلاین همچنان فعال در قاره آمریکا نیز به شمار می رود.

هواپیمایی کانتاس | Qantas

کانتاس ایرویز، هواپیمایی ملی کشور استرالیاست و از نظر تعداد پرواز بین المللی، میزان ناوگان و تعداد مقاصد خارجی، بزرگ ترین شرکت هواپیمایی این کشور به شمار میرود. هواپیمایی کانتاس در 16 نوامبر 1920 در کوئینزلند تاسیس شد و پس از کی ال ام و اویانکا، در رده سوم قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان قرار می گیرد. نام کانتاس در واقع برگرفته از حروف ابتدایی عبارت سرویس های هوایی قلمرو شمالی و کوئینزلند (Queensland and Northern Territory Aerial Services) است. این ایرلاین به علت شکل لوگویش به نام کانگوروی پرنده نیز شناخته می گردد. هواپیمایی کانتاس پروازهای بین المللی اش را از سال 1935 شروع نموده و قطب اصلی فعالیت هایش را در فرودگاه سیدنی استرالیا قرار داده است. هواپیمایی کانتاس علاوه بر سابقه طولانی که دارد از خوشنام ترین و برترین ایرلاین های جهان نیز به شمار می رود و پروازهای زیادی به سرتاسر جهان انجام می دهد. اگر از لحاظ فعالیت مستمر و بدون وقفه نگاه کنیم کانتاس را باید قدیمی ترین ایرلاین معرفی کنیم؛ زیرا فعالیت های کی ال ام در جریان جنگ جهانی دوم به حالت تعلیق درآمده بود.

هواپیمای آئروفلوت | Aeroflot

شرکت هواپیمایی آئروفلوت، بزرگ ترین ایرلاین کشور روسیه به شمار می رود. آئروفلوت در سال 1923 در روسیه (شوروی سابق) تاسیس شده است و در فهرست قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان، در رتبه چهارم قرار می گیرد. قطب اصلی فعالیت های آئروفلوت در فرودگاه شرمتیوو (Sheremetyevo Airport) واقع شده است. هواپیمایی آئروفلوت از همکاری سه ایرلاین دوبرولت (Dobrolet)، زاکاویا (Zakavia) و Ukrvozdukhput به وجود آمد و اولین پروازش را در سال سال 1923 از مسکو به شهر نیژنی نووگورود (Nizhiny Novgorod) روسیه انجام داد.

دلتا ایرلاینز | Delta Airlines

هواپیمایی دلتا از جمله معتبرترین و قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان و ایالات متحده است. این ایرلاین در سال 1924 تاسیس شده و قطب اصلی فعالیت هایش در فرودگاه هارتسفیلد-جسکون (Hartsfield-Jackson Airport) واقع شده است. دلتا از نظر تاریخ تاسیس، ششمین ایرلاین قدیمی جهان (فعال و غیرفعال) و قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایالات متحده به شمار می رود. در حال حاضر دلتا ایرلاینز روزانه بیش از 5400 پرواز به 319 مقصد در شش قاره و 54 کشور جهان انجام می دهد.

ایرلاین هایی که معرفی گردید از جمله قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان بودند که هنوز فعالیت می نمایند. این شرکت ها از زمان تاسیس در دهه 20 و 30 همچنان فعال هستند و جزء معتبرترین و خوشنام ترین ایرلاین های جهان به شمار می فرایند. همان طور که دیدیم در بالا به 5 مورد از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان اشاره نمودیم. اما اگر بخواهیم این فهرست را بیشتر ادامه بدهیم و قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان را بر اساس تاریخ تاسیس نام ببریم می توان به ایرلاین های زیر اشاره نمود:

  • چک ایرلاینز (Czech Airlines)، تاریخ تاسیس 1923
  • هواپیمایی فینر (Finnair)، تاریخ تاسیس 1923
  • تاجیک ایر (Tajik Air)، تاریخ تاسیس 1924
  • ایر صربیا (Air Serbia)، تاریخ تاسیس 1927
  • هواپیمایی ایبریا (Iberia)، تاریخ تاسیس 1927
  • ایر ایندیا (Air India)، تاریخ تاسیس 1932
  • ایر فرانس (Air France)، تاریخ تاسیس 1933

منبع: worldatlas.com

منبع: الی گشت

به "قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی دنیا که همچنان فعال هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی دنیا که همچنان فعال هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید