قیمت سایپا شاهین معین شد

به گزارش وبلاگ هلن، سایپا شاهین که در ابتدا رهام نام داشت، یک سدان جمع وجور شهری است که چندی پیش طی یک مراسم مجلل، به وسیله شرکت سایپا معرفی گردید. طبق ادعای مهندسان شرکت سایپا، طراحی ظاهری سایپا شاهین با الهام از شاهین ایرانی شکل گرفته و اولین محصول ملی محسوب می گردد که بر روی پلتفرم SP100 ساخته شده است.

قیمت سایپا شاهین معین شد

شاهین نامی فارسی است که در فرهنگ لغت دهخدا به نوعی پرنده شکاری از خانواده باز منتسب شده است و استایل مدل سدان به عنوان اولین خودروی فراوری شده از این پلتفرم با الهام از این پرنده شکاری طراحی شده است. شرکت سایپا با توجه به تحریم های نو آمریکا سعی در داخلی سازی هرچه بیشتر محصولات فراوریی خود دارد، از این رو می توان شاهین یا همان رهام را اولین قدم شرکت سایپا در جهت رسیدن به هدف های خود دانست.

این خودرو نسبت به سایر محصولات مقرون به صرفه قیمت شرکت سایپا، از طراحی مدرن تر و مجذوب نماینده تری هم در داخل و هم در خارج برخوردار است. در بخش داخلی شاهین فضای بسیار خوبی برای سرنشینان در نظر گرفته شده که پیش بینی می گردد راحتی قابل قبولی را نیز برای سرنشینان به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: سایپا شاهین ایمن ترین خودروی ایرانی است

هرچند که قرار بود سایپا شاهین از موتور ملی فراوری سایپا استفاده کند، اما مسائل به وجود آمده در فرایند فراوری این موتور، طراحان سایپا را بر آن داشت تا با استفاده از موتور M15-T توربوشارژ هواداران این خودرو را غافلگیر نمایند. البته این غافلگیری به همین جا ختم نمی گردد، چرا که خریداران انتظار یک موتور تنفس طبیعی BM16 را داشتند. هدف از این جایگزینی، ایجاد قدرت بیشتر برای موتور بود، اما هنوز هم با توجه به وزن خودرو، نمی توان موتور توربوشارژ شاهین را برای ایجاد یک تجربه خوب از سرعت و شتاب مفید دانست.

معینات فنی سایپا شاهین

سایپا شاهین از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می برد که با استفاده از 4 سیلندر خطی مستقیم و 8 عدد سوپاپ، قادر به فراوری 108 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور است. در حال حاضر، گیربکس 5 سرعت دستی بر روی نمونه های قابل عرضه سایپا شاهین نصب شده توان پیشرانه اش را به چرخ های جلو می رساند.

به علت استفاده از موتور تیبا و ساینا در این خودرو که در حال حاضر 8 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف می نماید، کارشناسان مصرف سوخت ترکیبی شاهین را حدود 10 لیتر پیش بینی می نمایند. این اندازه مصرف با توجه به باک 47 لیتری، کمی زیاد به نظر می رسد. به علاوه این که سازگاری موتور سایپا شاهین با بنزین یورو 5 شما را مجبور به استفاده از بنزین سوپر خواهد نمود.

نمای داخلی سایپا شاهین

فهرست معینات فنی و آپشن های سایپا شاهین در حال حاضر شامل صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک مطبوع، آینه های جانبی برقی و تاشو، چراغ های روشنایی روز (دی لایت)، تنظیم اتوماتیک اندازه نور چراغ ها با توجه به نور محیط (اتولایت)، سانروف، دوربین و سنسور دنده عقب برای یاری به پارک، مه شکن های جلو و عقب برای افزایش میدان دید راننده در محیط های کم نور، امکان کنترل سیستم صوتی به وسیله کلیدهای کنترلی روی فرمان و کنترل نماینده اندازه فشار باد لاستیک ها است. هر چند که سایپا شاهین در مقایسه با دیگر فراوریات این شرکت، نظیر ساینا و تیبا، دارای امکانات رفاهی بیشتری است، اما چنین فهرستی برای خودرویی که قرار است در آستانه قرن نو در خیابان های ایران جولان دهد تقریبا نا امیدنماینده به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: قیمت خودروها همچنان در حال ریزش است + آذر 99

تیپ بندی سایپا شاهین و تفاوت تیپ S با تیپ G

در مرداد ماه سال جاری بالاخره معینات تیپ های سایپا شاهین اعلام شد و تا خیال هواداران این خودرو راحت گردد. شاهین S نسخه کم آپشن این محصول است که سایپا 4 آپشن سانروف، مولتی مدیا (مانیتور+دوربین)، تهویه اتومات و دکمه های کنترلی روی فرمان را آن حذف نموده است. نسخه فول آپشن این خودرو نیز با نام شاهین G شناخته می گردد.

در مرداد ماه بود که سایپا با انتشار جدول زیر معینات فنی سایپا شاهین و انواع تیپ های آن را در اختیار رسانه ها قرار داد:

قیمت سایپا شاهین هم معین شد

رضا شیوا رئیس شورای رقابت اعلام نموده است: قیمت کارخانه سایپا شاهین در سه ماهه سوم 236,500,000 تومان که با احتساب افزوده شماره گذاری و بیمه، ممکن است حدود 13 درصد به این مبلغ اضافه گردد.

خودروی شاهین سایپا در بازار، رقبایی همانند دنا پلاس، پژو پارس، آریو اتوماتیک، برلیانس H230 و برلیانس H330 را در مقابل خود خواهد داشت.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت دنا پلاس، قیمت پژو پارس، قیمت آریو اتوماتیک، قیمت برلیانس H230 و قیمت خرید و فروش برلیانس H330 به سایت وبلاگ هلن مراجعه کنید. بعلاوه، می توانید از لینک روبرو از آخرین شرایط فروش و ثبت نام سایپا شاهین آگاه شوید.

نظر شما درباره سایپا شاهین چیست؟ شما چه عملکردی را برای این خودرو پیش بینی می کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "قیمت سایپا شاهین معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت سایپا شاهین معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید