هشدار روسیه درباره خطر آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در سایر کشورها

به گزارش وبلاگ هلن، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در سایر کشورها، از جمله در خاک گرجستان و نزدیک مرزهای روسیه، می تواند باعث گسترش عوامل بیماری زای خطرناکی در دنیا گردد.

هشدار روسیه درباره خطر آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در سایر کشورها

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ هلن به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که عوامل بیماری زای بسیار خطرناکی ممکن است توسط آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکایی که در خارج از این کشور وجود دارند، در دنیا منتشر شوند.

به گفته این دیپلمات ، وزارت خارجه روسیه تقویت حضور بیولوژیکی آمریکا در خارج از مرزهای ایالات متحده ، به ویژه در جمهوری های شوروی سابق را مورد توجه قرار داده است.

وی اضافه کرد: نمی توان این احتمال را رد کرد که در چنین آزمایشگاه های مرجعی ، آمریکایی ها در کشورهای ثالث در حال ساخت و اصلاح انواع عوامل بیماری زای خطرناک، از جمله برای استفاده از آنها در اهداف نظامی هستند.

زاخارووا یادآور شد که مرکز بهداشت عمومی گرجی-آمریکایی با نام ریچارد لوگار در خاک گرجستان و در نزدیکی تفلیس فعالیت می نماید که رسماً در ترکیب سیستم کنترل دنیای ارتش آمریکا برای شیوع بیماری های عفونی گنجانده شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: علاوه بر این ، طبق اطلاعات بدست آمده ، نمایندگان عالی رتبه ای از پنتاگون اخیراً بار دیگر در این مرکز حضور یافته و مقامات گرجستان را برای گسترش دامنه تحقیقات آن ترغیب نموده اند.

زاخارووا در خاتمه گفت: ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که زیرساختارهایی با توان بالقوه بیولوژیکی خطرناک توسط آمریکایی ها در نزدیکی مرزهای روسیه وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار روسیه درباره خطر آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در سایر کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه درباره خطر آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در سایر کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید