پورشه Mission X با بیش از 1000 اسب بخار قدرت رونمایی شد

به گزارش وبلاگ هلن، کمپانی پورشه 75 سالگی خود را با معرفی سوپراسپرت الکتریکی پورشه Mission X جشن گرفت. خودرویی که به بیان این برند آلمانی قرار است سریعترین خودرو تجاری در پیست مشهور نوربرگ رینگ باشد.

پورشه Mission X با بیش از 1000 اسب بخار قدرت رونمایی شد

بیت ران - محمد فتح اللهی: هنوز معین نیست که پورشه Mission X روزی تبدیل به یک خودرو تجاری خواهد شد یا نه. اما مدل قبلی Mission یعنی Mission E خودرویی بود که اکنون آن را به عنوان مدل Taycan می شناسیم. پس این احتمال وجود دارد که پورشه Mission X روزی به عنوان جانشین مدل مشهور 918 به بازار عرضه بود.

Mission X یک نماد و مشعل برای خودروهای سوپراسپت آینده این برند آلمانی است. خودروهایی مانند مدل 959، کررا GT و سوپراسپرت 918 Spyder همگی خودروهایی بودند که استانداردهای پورشه را در طول سالهای مختلف جابجا کردند.

Oliver Blume رئیس هیئت مدیره Porsche درباره این خودرو گفت: جرأت رویاپردازی و ساخت ماشین های رویایی برای ما دو روی یک سکه هستند. پورشه فقط با تغییر مداوم می تواند پورشه باقی بماند.

خودرو مفهومی Porsche Mission X با ابعاد تقریباً 4.5 متر طول و 2 متر عرض، یک هایپرکار نسبتاً جمع و جور است. فاصله بین دو محور این خودرو 2.73 متر اعلام شد که دارای ابعادی برابر با Carrera GT و 918 Spyder است. برای دستیابی به اهداف آیرودینامیکی بهتر هم این خودروی مفهومی دارای لاستیک هایی با ابعاد 20 اینچ در جلو و 21 اینچ در عقب است.

طراحی پورشه Mission X

پورشه Mission X نمادی از عناصر کلاسیک این برند آلمانی در کنار عملکرد آیرودینامیکی خیره نماینده آن است. یکی از نکات مهم طراحی کلی این خودرو آن است که پورشه در Mission X از عناصر عضلانی و خطوط ناهماهنگ استفاده نکرد. چرا که به نظر این برند، یک سوپراسپرت یا هایپرکار لزوماً نباید تهاجمی به نظر برسد.

بدنه بسیار کم ارتفاع این خودرو (کمتر از 1200 میلیمتر) در ترکیب با رنگ بسیار خاص Rocket Metallic این خودرو، مخلوطی بسیار اصیل و مدرن را به نمایش می گذارد. نکته مهم این است که عناصر فیبرکربنی بخش زیرین بدنه این خودرو ساتنی هستند و به همین علت کم رنگ تر به نظر می رسند. اما ساختار کلی آنها قابل تشخیص است.

محلی که راننده و سرنشین کناری در درون پورشه Mission X قرار می گیرند یک گنبد شیشه ای بسیار سبک وزن است. این بخش در ترکیب با شاسی فیبرکربنی این خودرو همراه با درب هایی که به سبک خودروهای Le Mans باز می شوند، شکوه آن را تکمیل می نماید.

نوع باز شدن این درب ها بدین شکل است که بخشی از آنها به ستون A متصل هستند. این سبک از خودرو افسانه ای مسابقه ای پورشه یعنی مدل 917 الهام گرفته شد.

یکی دیگر از نکات مجذوب نماینده طراحی این خودرو چراغ های آن است. طراحان پورشه در حقیقت گرافیک چهار نقطه ای اصیل این برند را از نو طراحی کردند. شکل عمودی این چراغ ها هم الهامی از خودروهای تاریخی این برند مانند مدل های 906 و 908 هستند.

پورشه برای نخستین بار در Mission X از چراغ های عقب کاملاً تازهی استفاده کرد که گویی در هوا معلق هستند. این چراغ ها که در زمان شارژ این خودرو گرافیکی خاص را به نمایش می گذارند ظاهراً قرار است از این پس در خودروهای دیگر این برند هم مشاهده شوند.

پرفورمنس پورشه Mission X

پورشه هنوز درباره معینات فنی این سوپراسپرت الکتریکی اطلاعاتی را ارائه نکرده است. اما این خودروساز آلمانی در زمان رونمایی از این خودرو به بعضی جزئیات آن اشاره نمود.

پورشه باور دارد اگر Mission X وارد مرحله تجاری سازی گردد، سریعترین خودرو سواری در پیست مشهور نوربرگ رینگ خواهد شد. به غیر از این نسبت قدرت به وزن این خودرو، یک کیلوگرم در ازای یک اسب بخار خواهد بود. از همین رو پیش بینی می گردد قدرتی فراتر از 1000 اسب بخار را در این خودرو ببینیم.

برای مثال ضروری است بدانیم که اگر مدل 918 Spyder می توانست چنین ویژگی ای در سال 2015 داشته باشد، باید قدرت خروجی موتور آن به 1700 اسب بخار می رسید.

پورشه بیان کرد مقدار نیروی رو به پایین (دانفورس) در Mission X بیشتر از خودرو 911 GT3 RS است. ضمن اینکه با عملکرد شارژ 900 ولتی تقریباً دو برابر سریعتر از مدل برقی Taycan Turbo S شارژ خواهد شد.

این برند آلمانی عنوان نمود که باتری های Mission X پشت صندلی راننده و سرنشین کناری قرار خواهند داشت تا نقش یک خودرو موتور وسط را به خوبی ایفا نمایند. پورشه باور دارد این دیزاین که E-Core نام دارد، هندلیگ خودرو را در مقایسه با مدل هایی که باتری ها در کف قرار میگیرند افزایش می دهد.

در داخل کابین این خودرو مفهومی هم عناصر بسیار جالبی وجود دارند. رنگ چرم صندلی راننده با سرنشین کناری فرق دارد و پورشه در درون Mission X از نمایشگرهای آنالوگ و دیجیتال در ترکیب با هم استفاده کرد. ویژگی ساعت و کرنومتر آنالوگ این خودرو هم از مدل مشهور 959 الهام گرفته شد.

قیمت دنا جوانان به وسیله ایران خودرو اعلام شد / فهرست قیمت تازه تیر 1402

پژو 206 تیپ 2 بی سر و صدا با خط فراوری خداحافظی کرد

تعرفه واردات خودروهای سواری به 171 درصد رسید / مقدار نامه تازه خودروهای بنزینی

فرایند ترخیص خودروهای وارداتی با 4 هزار خودرو تویوتا، نیسان و هیوندای شروع شد

ری را ایران خودرو روی خط فراوری + هر چه باید درباره این کراس اوور بدانید

سورن پلاس XU7 پلاس در خط فراوری + تست موتور خودرو تازه ایران خودرو

آریزو 5 برقی مدیران خودرو با پیمایش 401 کیلومتری در ایران / آنالیز تخصصی

منبع: بیت ران

به "پورشه Mission X با بیش از 1000 اسب بخار قدرت رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشه Mission X با بیش از 1000 اسب بخار قدرت رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید