گردشگری در اولویت واکسیناسیون مصر

به گزارش وبلاگ هلن، مسئولان گردشگری مصر به منظور احیا و ارتقای گردشگری این کشور، واکسیناسیون کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را در اولویت قرار داده اند.

گردشگری در اولویت واکسیناسیون مصر

میراث آریا: خالد العنانی، وزیر توریستی و آثار باستانی مصر در مصاحبه ای مطرح کرد: این کشور واکسیناسیون کارکنان بخش توریستی را برای حمایت از بهبود و بازگشایی این صنعت در اولویت قرار داده است و در آستانه اعلام واکسیناسیون کامل دو منطقه تفریحی مهم در ماه جاری است.

وی اضافه نمود: در حالی که صدمات ناشی از بیماری همه گیر کووید 19 به بدنه صنعت توریستی مصر هنوز التیام نیافته است، این بخش در ماه های اخیر شاهد رشد خوبی بوده است و این روزها تعداد بیشتری از بازدیدنمایندگان به مراکز تفریحی در امتداد دریای سرخ و سواحل مدیترانه می فرایند.

وزیر توریستی و آثار باستانی گفت: ما کارکنان و فعالان صنعت توریستی را که یک بخش ضروری برای اقتصاد مصر است در اولویت واکسیناسیون قرار خواهیم داد.

او در حاشیه یک کنفرانس درباره صنعت سفر در دبی گفت: در ماه مه من همراه با وزیر بهداشت، دستور واکسیناسیون کامل کارکنان مصری در هتل ها، استراحتگاه ها، مشاغل مرتبط با توریستی و رستوران ها در استان سینای جنوبی و امتداد دریای سرخ را اعلام خواهم کرد. حدود 65 درصد از توریستانی که به مصر سفر می نمایند، به همین مقاصد ساحلی می فرایند.

العنانی گفت که در ادامه سایر نقاط توریستی مانند لوکسور، اسوان و قاهره، محل اهرام جیزه و موزه های عظیم، وارد این طرح واکسیناسیون توریستی خواهند شد.

به گفته مقامات، مصر که تقریباً 100 میلیون نفر جمعیت دارد، حدود یک میلیون دوز واکسن مصرف نموده است. حدود دو میلیون نفر در صنعت توریستی یا سازمان های مرتبط با آن در مصر کار می نمایند.

مصر علاوه بر اهرام و معابد فرعونی خود، به دلیل داشتن استراحتگاه های ساحلی بی نظیر خود نیز شهرت دارد.

به گفته العنانی، پس از ضررهای عظیم و پیوسته به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخش توریستی در حال قدم برداشتن به سوی رشد و پیشرفت است.

او همچنین گفت: مصر در ماه آوریل از 500 هزار توریست استقبال کرد که در مقایسه با ژانویه بیش از دو برابر شده است. در نیمه دوم سال گذشته ماهانه فقط 200 هزار توریست به مصر سفر نموده بودند. البته مهم این است که حالا ما با یک منحنی رو به بالا برای توریستی مواجهیم.

وزیر توریستی و آثار باستانی مصر اضافه نمود: امیدواریم با گشودن مسیرهای توریستی از سوی بعضی کشورها و کاهش محدودیت های کرونایی، از جمله در کشورهای عربی، اروپا و روسیه، در آینده نزدیک، تعداد توریستان ورودی دوباره افزایش یابد. بازگشت و احیای توریستی در مصر فقط به ما بستگی ندارد، بلکه تصمیمات کشورهای دیگر نیز در این امر تاثیرگذار خواهد بود.

قاهره به امید احیای بخش توریستی که در اثر ناآرامی های سیاسی در سال های گذشته آسیب دیده بود، در ماه های اخیر دست به چندین اکتشاف عظیم باستان شناسی زده است. در حالی که این صنعت برای سال های 2018-2019 بازدهی تقریباً 13 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است، تحت تأثیر بیماری همه گیر کووید 19 آسیب شدیدی دیده است. ارقام رسمی کاهش بیش از 20 درصدی درآمد را برای اواسط سال 2019 تا اواسط سال 2020 نشان می دهند.

مصر پس از بستن مرزهای خود در ماه مارس سال گذشته، در ماه ژوئیه دوباره درهای خود را به روی توریستان خارجی گشود. البته بازدیدنمایندگان باید نتیجه منفی تست PCR خود را ارائه بدهند.

منبع: توریسم آنلاین

به "گردشگری در اولویت واکسیناسیون مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در اولویت واکسیناسیون مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید