11 روز تا الکترونیکی شدن مجوز های کسب و کار

به گزارش وبلاگ هلن، خبرگزاری خبرنگاران-دستگاه های مرجع صدور مجوز های کسب و کار تنها 11 روز برای بارگذاری همه مدارک و شرایط صدور مجوز در درگاه ملی مجوز های کشور فرصت دارند.

11 روز تا الکترونیکی شدن مجوز های کسب و کار

به گزارش خبرگزاری وبلاگ هلن، تعدد و دست و پاگیر بودن مراحل و شرایط صدور مجوز های کسب و کار طی سال های متمادی اثرات نامطلوبی بر محیط کسب و کار، اشتغال و رشد مالی کشور داشته است.

مسئولان امر برای برداشتن این مانع جدی از پیش پای فعالان مالی و کارآفرینان کشور، در سال 1387، با تصویب ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، بر آن شدند تا با در نظر گرفتن تکالیفی برای دستگاه های مرجع صدور مجوز، شرایط و ضوابط دریافت مجوز را به گونه ای تسهیل نمایند که فعال مالی در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه و بدون هیچ مانعی، کسب و کار خود را شروع و به فعالیت مالی بپردازد.

عدم اجرای این ماده قانونی، بار ها مجلس را در راستا اصلاح آن قرار داد و آخرین بار نیز در اسفند 1399، قانون اصلاح ماده 7 اصل 44 به تصویب رسید و براساس آن، دستگاه های صدور مجوز مهلت یک ساله برای شفاف سازی فرایند صدور مجوز ها در درگاه ملی مجوز ها یافتند و دولت سیزدهم 18 اسفند را خاتمه مهلت یک ساله اعلام نمود.

با این وجود، گفته های وزیر اقتصاد و رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار حکایت از آن دارد که همچنان بسیاری از دستگاه ها از شفاف سازی فرایند صدور مجوز ها امتناع می نمایند.

به گفته سیدامیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار، دستگاه هایی که تا 18 اسفند شرایط و ضوابط صدور مجوز های خود را در درگاه ملی مجوز ها بارگذاری و شفاف ننمایند، مجازات حبس در انتظار آنان خواهد بود، حال باید دید چرا با وجود در نظر گرفتن مجازات حبس برای متخلفان از اجرای قانون، همچنان بعضی دستگاه ها در برابر شفاف سازی فرایند صدور مجوز ها مقاومت می نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "11 روز تا الکترونیکی شدن مجوز های کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 روز تا الکترونیکی شدن مجوز های کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید