14 شهر متروکه شگفت انگیز در گوشه و کنار دنیا

به گزارش وبلاگ هلن، پایگاه اینترنتی وندرلاست در مطلبی به معرفی عجیب ترین و شگفت انگیزترین شهر های متروکه دنیا پرداخت.

14 شهر متروکه شگفت انگیز در گوشه و کنار دنیا

جاده قدیمی ارواح، نیوزیلند

این جاده متروکه موسوم به جاده قدیمی ارواح در جزیره جنوبی نیوزیلند واقع شده است.

شهر متروکه اورادور-سر-گلان، فرانسه

این شهر قدیمی در ژوئن سال 1944 به اشغال سربازان آلمان نازی عایدی و تنها ویرانه ای از آن بجا ماند. سربازان آلمانی نزدیک به 642 نفر از ساکنان این شهر را قتل عام کردند. پس از جنگ جهانی دوم، ژنرال شارل دوگل، رئیس جمهور فرانسه گفت بقایای این شهر باید به اسم یادبودی از آن دوران حفظ گردد.

شهر متروکه کراکو، ایتالیا

شهر متروکه کراکو در استان ماترا در منطقه جنوب ایتالیا واقع شده است. این شهر متعلق به قرون وسطی، در دهه 1960 و در پی رانش زمین هزار و هشتصد ساکن خود را از دست داد.

کولمانسکوپ، نامبیا

شهر متروکه کولمانسکوپ در اوائل قرن بیستم به علت کشف الماس یکی از ثروتمندترین نقاط روی زمین محسوب می شد ولی اکنون تنها ویرانه ای از آن بر جای مانده است.

ویلا ایپیکیون، آرژانتین

شهر متروکه ویلا ایپیکیون در استان بوئنس آیرس مرکز آرژانتین واقع شده است. در سال 1985 سیل ویلا ایپیکیون را تبدیل به شهری متروکه کرد.

شهر ریولیت، نوادا، آمریکا

شهر ریولیت در استان نوادای آمریکا در اوایل دهه 1900 میلادی شاهد حضور یابندگان طلا بود ولی پس از فروکش کردن تب پیدا کردن طلا، به شهری خالی از سکنه مبدل شد.

جزیره هاشیما، ژاپن

جزیره غیرمسکونی هاشیما در استان ناگاساکی ژاپن واقع است. این جزیره متروکه در فاصله سال های 1887 تا 1974 به علت وجود تاسیسات معدنکاری زغال سنگ مسکونی بود، اما امروزه تنها بقایای ساختمان های بتونی مخروبه از آن بر جای مانده است.

پوگیوریال، ایتالیا

شهر متروکه پوگیوریال در کشور ایتالیا قرار گرفته است. وقوع زلزله در سال 1968 تنها ویرانه ای از این شهر بر جای گذاشت و ساکنان آن را مجبور به تخلیه آنجا کرد.

پیرامیدن، نروژ

شهر متروکه و خالی از سکنه پیرامیدن بخشی از مجمع الجزایر سوالبار بوده و جز خاک نروژ محسوب می گردد. این شهر در سال 1927 به شوروی فروخته شد، ولی این شهر و معادن زغال سنگ آن در سال 1998 برای همواره بسته شد.

کایاکی، ترکیه

شهر کایاکی که در ترکیه واقع است و زمانی تقریبا به طور انحصاری محل سکونت یونانی ها بود. این شهر در 8 کیلومتری جنوب فتحیه ترکیه قرار گرفته است. اما در سال 1923 به یک شهر متروکه تبدیل شد. شهر متروکه کایاکی اکنون مقصدی برای گردشگران است.

پریپیات، اوکراین

شهر متروکه پریپیات در کی یف، مرکز اوکرین و در نزدیکی نیروگاه هسته ای چرنوبیل واقع است. این شهر که زمانی برای اسکان کارکنان این نیروگاه در نظر گرفته شده بود، پس وقوع فاجعه چرنوبیل به متروکه ای تبدیل شد.

شهر سنترالیا، آمریکا

شهر متروکه سنترالیا در استان پنسیلوانیای آمریکا قرار گرفته است. آتش سوزی ناشی از زغال سنگ سبب کاهش تدریجی ساکنان این شهر و متروکه شدن آن شد.

شهر بودی، آمریکا

شهر بودی در استان کالیفرنیای آمریکا که زمانی یکی از بزرگترین کمپ های یابندگان طلا را در خود داشت، با سرانجام یافتن ذخایر طلا تنها متروکه ای از این شهر برجای ماند.

گریت ویکن، انگلیس

شهر متروکه گریت ویکن در جزایر جورجیای جنوبی قرار گرفته است. این شهر که در ابتدای دهه 1900 به وسیله نیروی دریای نروژ بنا شد، در سال 1966 به شهری خالی از سکنه تبدیل شد.

منبع: گردشبان

به "14 شهر متروکه شگفت انگیز در گوشه و کنار دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 شهر متروکه شگفت انگیز در گوشه و کنار دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید