14 هزار و 286 محصول فناورانه به نیازها پاسخ می دهد

به گزارش وبلاگ هلن به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بازارسازی و تبدیل توانمندی های فراوریی به محصول و رساندن آن به بازار ضروری ترین اقدام برای تحقق جهش فراوری و ثروت افزایی در کشور است.

14 هزار و 286 محصول فناورانه به نیازها پاسخ می دهد

امروزه نقش مشخص نماینده علم و فناوری در رشد و توسعه کشورها و ارتباط بسیار نزدیک توسعه مالی با ظرفیت یک کشور در فراوری دانش و استفاده از دانش به یک باور عمومی تبدیل شده است. فناوری هایی که نقش اثرگذاری در پاسخ به نیازها و تامین امنیت کشورها دارد.

بر همین اساس همه کشورها در کوششند تا با حمایت از فناوران و صنعتگران خود؛ زمینه توسعه کشورشان را فراهم نمایند و به جای اتکا به بازار جهانی، توانمندی های بومی و داخلی خود را تقویت نمایند تا برنده میدان مبارزه های صنعتی و جنگ های یحتمل آینده باشند.

اصلی ترین کارکرد و نقش اکوسیستم فناوری و نوآوری در ایران نیز تحقق همین هدف است. اینکه فناورانه به بازیگران قدرتمند مالی و صنعتی بدل شوند و آینده کشور را از وابستگی به بازارهای ملتهب جهانی برهانند.

یکی از اولویت های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری کوشش برای افزایش سهم فناوران ایرانی در صنعت و فراوری کشور است. این کار را نیز با ارائه خدمات و حمایت های لازم به آنها و یاری به بومی سازی فناوری انجام می دهد.

فن بازار ملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز در این مسیر اقدام به بازارسازی برای فراوریات دانش بنیان و معرفی محصولاتی نموده که به وسیله شرکت های دانش بنیان و فناور به فراوری رسیده اند و توانایی پاسخ دادن به نیازهای مختلف کشور را دارند.

معرفی 14 هزار و 286 محصول فناورانه با بازار تقاضا نیز یکی از دستاوردهای این کوشش ملی است.

محصولاتی در حوزه های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، سلامت و غیره که به وسیله شرکت های داخلی فراوری شده اند و بستری آماده و مجهز برای تامین نیازهای صنعتی و فراوریی در کشور محسوب می شوند.

فراوریاتی چون زهرگیر زنبورعسل زرتک، طراحی بردهای الکترونیکی و مخابراتی فرکانس بالا و پیشرفته، دستگاه تصفیه و ضدعفونی نماینده محیط، دستگاه اوزون ژنراتور چندمنظوره، دستگاه سیگنال امولاتور، جلیقه تحریک الکتریکی عضلات بدن، دستگاه کنترلی هوشمند خشک کن شالی، ربات صنعتی 7 درجه آزادی، پالس اکسیمتر انگشتی، برد الکترونیکی میزان گیری اکسیژن خون، دستگاه ارت الکترونیکی، دستگاه تراش و فرز سی ان سی، جت پلاسمای اتمسفری، سیستم ضد سرقت کانفیادو و غیره که چند سالی است جوابگوی نیازهای داخلی کشور شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "14 هزار و 286 محصول فناورانه به نیازها پاسخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 هزار و 286 محصول فناورانه به نیازها پاسخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید