16 آذر را باید روز تجلیل از آمریکا نام گذاری کنیم

به گزارش وبلاگ هلن، روز دانشجو روز ضد آمریکایی بود، اما اکنون ما شاهد آمریکایی ترین دانشگاه ها در سطح کشور هستیم بنابراین باید نام این روز را تجلیل از آمریکا بگذاریم.

16 آذر را باید روز تجلیل از آمریکا نام گذاری کنیم

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

بعد از کودتای 28 مرداد و سقوط دولت مصدق، دانشگاه تهران بیش از پیش رنگ ضد دیکتاتوری و امپریالیسمی به خود گرفت. یورش نیرو های امنیتی شاهنشاهی به دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال 32، 16 آذری را رقم زد که در خاطره ها ماند 16 آذری که بوی استقلال ایران از یوغ غرب را می دهد. 16 آذری که دیگر تحمل حضور و تاثیر آمریکایی ها و اروپایی ها را ندارد و دانشجویان را به خاک و خون می کشد. بعد از گذشت 66 سال از این واقعه تلخ، اما غرور آفرین، به مصاحبه با ابراهیم فیاض دانشیار وعضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نشستیم تا با توجه به بزرگداشت روز دانشجو از میزان تحقق استقلال در دانشگاه های ایرانی با خبر شویم.

دانشگاه ها به چه میزان محل اثرگذری بر مسائل و مسائل کشور هستند

متاسفانه دانشگاه ها در رفع مسائل و مسائل کشور به خصوص در حوزه علوم انسانی بسیار بی خاصیت شده اند به طوری که از رده تولید برای جامعه خارج و به نوشتن مقالات isi طبق خواست غرب می پردازند. این موضوع نشانگر آن است که دانشگاه ها از جهت خدمت گذاری به مردم خارج و در جهتی فرعی قدم گذاشته اند که جامعه را با بحران رو به رو کرده است.

افزایش خروج دانشجویان از کشور متاثر از چه موضوعی است

قوانین آمریکایی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه ها تبیین می شود. دانشگاه ها نیز با حضور در این ساختار موجبات مهاجرت اکثر دانشجویان فعال و نخبه کشوری را به کشور های دیگر فراهم می کنند به همین دلیل است که اکنون تعداد بیشماری از دانشجویان قصد خروج از کشور را دارند.

isi با اساتید ارتباط برقرار می کند و پس از معرفی دانشجویان از آن ها دعوت می کند تا به کشور آمریکا سفر کنند و به خدمت آن ها در آیند. مسائل موجود تنها به بخش مقاله نویسی محدود نمی شود بلکه اکنون در بخش آموزش و پژوهش نیز ما با چنین مسائلی رو به رو هستیم که از جمله آن ها می توانیم به عدم تالیف کتاب در بخش های دانشگا ها و تدریس مقالات خارجی توسط اساتید در دانشگاه های ایرانی اشاره کنیم.

در جهت رفع مسائل موجود چه راهکاری را ارائه می دهید؟

دانشگاه ها باید قبل از هرچیز انسانی و پس از آن ایرانی شوند به طوری که آموزش و پژوهش آن ها ایران محور باشد نه غرب محور، اکنون با نام دانشگاه اسلامی از دانشگاه و حوزه سوء استفاده می شود، این چه اسلامی شدنی است که دانشگاه ها را در حد اعلای خود آمریکایی کرده است.

در حال حاضر در کشور ایران اساتید برای دریافت رتبه استاد تمامی اگر صد کتاب تالیفی هم داشته باشند ارزشمند تلقی نمی شود و باید حتما مقالات isi ارائه دهند تا بتوانند رتبه استاد تمامی را کسب کنند. تنها راهکار کسب رتبه جهانی برای دانشگا ها نیز داشتن تعداد بالای مقالات isi است.

دانشجویان نیز با این مسائل روبه رو هستند به طوری که آن ها نیز باید مقالات isi ارائه دهند. این مسئله سرانجام نامه های دانشجویی را نیز تحت تاثیر قرار داده است، سرانجام نامه های موجود دیگر کارایی لازم را ندارند و به هیچ عنوان کاربردی طرح نمی شوند. در گذشته دانشجویان تنها به ارائه سرانجام نامه می پرداختند به نحوی که تمام تمرکز خود را برای ارائه یک سرانجام نامه به کار می بستند، اما اکنون موظف هستند علاوه بر ارائه سرانجام نامه به ارائه مقالات isi نیز بپردازند.

روز دانشجو را چگونه ارزیابی می کنید

روز دانشجو روز ضد آمریکایی بود، اما اکنون ما شاهد آمریکایی ترین دانشگاه ها در سطح کشور هستیم بنابراین باید نام این روز را تجلیل از آمریکا بگذاریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "16 آذر را باید روز تجلیل از آمریکا نام گذاری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 آذر را باید روز تجلیل از آمریکا نام گذاری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید