استقبال از توافق ایران و عربستان در جلسه شورای امنیت

به گزارش وبلاگ هلن، ایسنا نوشت: در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، فرستاده ویژه دبیرکل در امور یمن از توافق ایران و عربستان استقبال کرد.

استقبال از توافق ایران و عربستان در جلسه شورای امنیت

هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت: ما از بیانیه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در پکن، مبنی بر تعهد به تقویت همکاری ها برای ارتقای ثبات و امنیت در منطقه استقبال می کنیم. قطعا یک منطقه با ثبات، کوشش ها را برای رسیدن به صلح در یمن تقویت می نماید.

بر اساس گزارش صدا و سیما، نماینده روسیه در سازمان ملل هم که کشورش ریاست شورای امنیت را برعهده دارد، گفت: همه ذینفعان سیاسی تاثیرگذار بر اوضاع یمن، مواضع سازنده خود را حفظ نمایند. ما تاکید داریم که مسائل یمن باید به طورجامع و بلندمدت حل و فصل گردد، اما متاسفانه برخی از اعضای شورای امنیت، خلاف این روند را دنبال می نمایند و این واقعا دلسرد نماینده است.

معاون نمایندگی چین در سازمان ملل هم گفت: جامعه بین المللی باید یاری های بشردوستانه به یمن را افزایش دهد و بودجه کافی برای پیشبرد برنامه های سازمان ملل در یمن فراهم کند. در این شرایط، برطرف محدودیت های غیرمنطقی هم که برای یمن ایجاد شده، لازم است.

غاده موداوی معاون دفترهماهنگی یاری های بشردوستانه سازمان ملل در این جلسه گفت: در هفته های اخیر محدودیت ها برای ورود کالاهای تجاری مورد احتیاج به یمن کمتر شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "استقبال از توافق ایران و عربستان در جلسه شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از توافق ایران و عربستان در جلسه شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید