فناوری آلتیوم درایو در قلب هیولای الکتریکی هامر

به گزارش وبلاگ هلن، هامر پس از سال ها با نسخه الکتریکی به جاده و بیراهه بازگشت و در عین آنکه همه انتظار داشتند یا یک خودروی الکتریکی و قدرتی کمتر از مدل های بنزینی قبلی روبرو شوند، این غول الکتریکی جنرال موتورز همه را با قدرت فوق العاده، برد و البته قیمت خود غافلگیر کرد.

فناوری آلتیوم درایو در قلب هیولای الکتریکی هامر

همه این ها به لطف یک فناوری نو از سوی جنرال موتورز (GM) ممکن شده است. در قلب این خودروی الکتریکی نوترین پیشرفت های فناوری کمپانی جنرال موتورز قرار گرفته است که طی 25 سال گذشته در حال توسعه پلتفرمی با نام آلتیوم درایو (Ultium Drive) بوده است.

هامر الکتریکی با استفاده از این فناوری و بهره گیری از نیروی محرکه سه موتوره، قدرت عظیمی فراوری می نماید که در بیشترین حالت به 1000 اسب بخار می رسد و 15 هزار و 600 نیوتن متر گشتاور را به وسیله جعبه دنده به چرخ ها منتقل می نماید و دارای شتاب صفر تا 100 کیلومتر تنها در 3 ثانیه است.

این وانت پیکاپ بعلاوه از ویژگی بازیابی نیروی ترمز کنترل شده به وسیله راننده، با نام ری جن آن دیمند (Regen on Demand) یا بازفراوری هنگام درخواست استفاده می نماید که می تواند انرژی جنبشی هامر را در هنگام ترمز به الکتریسیته ذخیره شده در بسته های باتری تبدیل کند.

به گفته جنرال موتورز این باتری های به کار رفته در فناوری آلتیوم درایو هامر با توجه به فرمت سلول ها که می توانند به صورت افقی یا عمودی در بسته باتری قرار بگیرند، در صنعت منحصربه فرد هستند. هامر الکتریکی نسخه 1 (Edition 1 Hummer EV) یک پکیج باتری با 24 ماژول، به صورت دو لایه از ماژول های سلول عمودی دارد که در مجموع برد بیش از 564 کیلومتر ارائه می دهند.

این بسته باتری بعلاوه سازه خودرو و تحرک رانندگی با هامر الکتریکی را افزایش می هد. موقعیت نصب آن در پایین، به معنای مرکز ثقل پایین تر برای خودرو است که کنترل و پایداری را افزایش می دهد و باعث می گردد تا این تراک، سرسخت ترین محصول GM باشد.

کاهش ابعاد بسته باتری بعلاوه به مهندسان امکان می دهد تا یک شاسی با ابعاد ایدئال برای آفرود را توسعه دهند که پیش آمدگی کوتاه و یک زاویه شکستگی اندک در جلو دارد.

باتری های آلتیوم بالاترین مقدار نیکل در میان باتری های بزرگ موجود در بازار را دارند و از سویی مقدار کبالت کمیاب و گران قیمت را به طور تصاعدی کاهش داده اند. این موضوع با استفاده از دستور العمل ابتکاری نیکل، کبالت، منگنز و آلومینیوم که با نام NCMA شناخته می گردد و به وسیله شرکت صنایع شیمیایی ال جی کمیکال (LG Cem) پیشرفته، ممکن شده است.

فناوری دیگری که برای نخستین بار از سوی GM به کار گرفته شده، سیستم مدیریت باتری بی سیم است که بارگذاری روی گروه های سلولی پکیج را برای عملکرد بهتر بهینه می نماید و عمر باتری را به حداکثر می رساند.

نخستین وانت الکتریکی GMC قادر به شارژ سریع با استفاده از شارژرهای 350 واتی DC است که سریع ترین فناوری موجود به شمار می آید. بعلاوه یک واحد درون باتری می تواند آن را از 400 ولت قدیمی به 800 ولت برای شارژ تبدیل کند که امکان می دهد در 10 دقیقه برای برد تقریبا 161 کیلومتر شارژ گردد. با توجه به ولتاژ 400 ولت داخلی، این وانت بعلاوه می تواند بدون احتیاج به مبدل با شارژرهای قدیمی و معمولی 400 ولت شارژ گردد.

در حالی که تیپ استاندارد هامر از سال 2022 در دسترس قرار می گیرد، هامر الکتریکی نسخه 1 قرار است اواخر سال 2021 با آغاز قیمت از 112 هزار و 595 دلار عرضه می گردد که به لطف فناوری آلتیوم درایو به پادشاه بیراهه نوردهای الکتریکی تبدیل خواهد شد؛ درست مانند هامر اصلی که پادشاه خودروهای پیکاپ با موتور درون سوز بود.

عکس ها: هامر الکتریکی نسخه 1

Credit: GM

منبع: Auto Evolution

منبع: دیجیکالا مگ

به "فناوری آلتیوم درایو در قلب هیولای الکتریکی هامر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری آلتیوم درایو در قلب هیولای الکتریکی هامر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید