ایر نیوزیلند برای اولین بار برگر گیاهی سرو می نماید

به گزارش وبلاگ هلن، شرکت هواپیمایی نیوزیلند به عنوان اولین هواپیمایی در دنیا، برای مهمانان خود برگر بدون گوشت گیاهی سرو می نماید.

ایر نیوزیلند برای اولین بار برگر گیاهی سرو می نماید

شرکت هواپیمایی نیوزیلند برای اولین بار در دنیا برای مسافران خود، برگر غیرممکن را سرو کرد؛ محصولی گیاهی که دقیقا مانند گوشت گاو است و زمانی که دو سال پیش در آمریکا معرفی گردید، طوفانی در این کشور به راه انداخت.

این خبر به وسیله آنابل فنویک الیوت در تیم تلگراف نوشته شده است.

برگر فاکس (faux-burger) آنقدر واقعی است که گاهی به نظر از آن خون نیز می چکد، چیزی فراتر از یک وعده صرفا گیاهی برای گیاهخواران است؛ رشد این محصول در رستوران های آمریکا واقعا چشمگیر بوده است، به طوری که تا به امروز بیش از 2500 رستوران این محصول را می فروشند.

شرکت هواپیمایی نیوزیلند در پروازهای میان لس آنجلس تا اوکلند تا انتهای ماه اکتبر، این برگر فوق العاده را در بخش بیزینس کلاس سرو خواهد نمود و پس از این دوره، به آنالیز محبوبیت آن را در میان مشتریان خود خواهد پرداخت.

پاتریک او براون، پروفسور بیوشیمی دانشگاه استفورد هفت سال برای ساخت این برگر غیرممکن، زمان گذاشت و در نهایت با پشتیبانی سرمایه گذاران مهمی چون بیل گیتس، آن را به فراوری انبوه رساند.

هدف براون فراوری برگر برای گیاهخوارانی بود که به دلایل اخلاقی، مصرف گوشت را کنار گذاشته اند، اما در پی طعمی دلچسب و واقعی هستند.

رازی که وی برای ساخت این برگر احتیاج داشت، خلق خون گیاهی بود. براون این خون را در مولکولی به نام هم (یک کوفاکتور شامل یک اتم آهن) یافت که غنی از آهن است و در حیوانات و گیاهان وجود دارد.

وقتی برگر گیاهی درست شده با مولکول هم (heme)، روی گریل و کباب پز قرار داده می گردد، درست مانند برگر گوشتی، شاهد تغییر رنگی از قرمز به قهوه ای هستیم. طبق گفته براون و تیم 50 نفره سرآشپزان، کشاورزان و دانشمندان، طعم این برگر گیاهی با مشابه گوشتی اش کاملا یکسان است. بقیه مواد تشکیل دهنده آن، گندم، روغن نارگیل و سیب زمینی است.

نویسنده این مطلب، برگر غیرممکن را در نشویل مزه نموده است و می تواند شباهت طعم و ساختار آن به برگر گوشتی را کاملا تایید کند.

شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند همیشه به عنوان شرکت هواپیمایی ترقی خواه و بافکر پیشرو شناخته می گردد و سال گذشته برای پنجمین سال پی در پی به وسیله متخصصان هوایی ایرلاین ریتینگز (AirlineRatings.com)، به عنوان هواپیمایی سال انتخاب شد. این شرکت بعلاوه در سال 2017، رتبه پنجم را در دسته بندی جوایز سفر شرکت های هواپیمایی تلگراف، کسب کرد و البته این تنها برندی نیست که ایر نیوزیلند در حیطه گیاهخواری آن را حمایت نموده است.

آقای ریچارد برنسون به بخش سفر تلگراف گفت که به دلایل محیط زیستی، مصرف گوشت قرمز خود را متوقف نموده است. وی در باب دلایل خود در خصوص این تصمیم گفت:

هر یک گاو بیشتر در دنیا به معنی از بین رفتن جنگل های بارانی است؛ هکتار به هکتار.

برنسون نیز برای تکنولوژی فراوری جایگزین گوشت از جمله برند بیاند میت (Beyond Meat) سرمایه گذاری نموده است. وی گفت:

من زمان زیادی را صرف برگرهای نکر آیلندسروینگ (Necker Islandserving) برند بیاند میت نموده ام تا بتوانم نظر گوشت خواران را به آن جلب کنم، به طوری که زمانی که آن را امتحان کردند، آب دهان شان راه افتاد و گفتند که این برترین برگری بوده که تا به امروز خورده اند.

چه شرکت هواپیمایی ویرجین آتلاتیک و در پی آن، دیگر ایرلاین های اصلی دنیای به سرو محصولاتی چون برگر غیرممکن در پروازهای خود بپردازند و چه نه، این محصولات دیده خواهند شد و این صنعت به نظر برای این معروفیت آماده است.

آمار منتشر شده سال گذشته به وسیله سازمان آمار ملی نشان داد که تقاضا برای محصولات جایگزین گوشت در انگلستان از سال 1999 تا به امروز، 36 درصد افزایش داشته و یک گزارش تازه از تحقیقات بازار متحدین (Allied Market Research) پیش بینی نموده است که صنعت محصولات جایگزین گوشت تا سال 2020 به فروش 4 میلیارد پوند خواهد رسید.

این موضوع قطعا پیشرفتی برای مسافران بدخلق و ناراضی از جمله خبرنگار انگلیسی، استیو هوگارتی، به شمار می آید. این خبرنگار در سال گذشته در خصوص وعده گیاهی بدی که در خارج از کشور در پرواز آویانکا (Avianca)، ایرلاین ملی کلمبیا، برای او سرو شده بود، این گونه توئیت کرد:

وعده گیاهی در این پرواز شامل یک سیب و یک گلابی در پلاستیک به همراه یک چاقو و چنگال بود!

منبع: کجارو / The Daily Telegraph

به "ایر نیوزیلند برای اولین بار برگر گیاهی سرو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایر نیوزیلند برای اولین بار برگر گیاهی سرو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید