تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر تامین و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی

به گزارش وبلاگ هلن، خبرگزاری خبرنگاران- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان و سفره روزه داران اولویت دار و حائز اهمیت است، بر تامین کالاهای اساسی و نظارت و کنترل بر قیمت های این اقلام در حین توزیع تاکید کرد.

تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر تامین و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی

به گزارش سرویس استان های وبلاگ هلن؛ حسین مدرس خیابانی در نشست تنظیم بازار استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه های نظارتی و اجرایی و با شرکت ویدیو کنفرانسی فرمانداران سراسر استان برگزار گشت، گفت: هدف اصلی ستاد تنظیم بازار استان در وهله اول تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و دوم کنترل و نظارت بر قیمت های عرضه این کالاها به مردم است.

وی اضافه کرد: انتظار ما از مردم متدین و روزه دار سیستان و بلوچستان نیز این است که در ایام ماه مبارک رمضان تخلفات احتاقتصادی را به مراجع ذیربط گزارش کنند.

استاندار با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه از سوی فرمانداران و اعلام نیاز به برخی از کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن و شکر گفت: فرمانداری ها اقلام مورد نیاز را به سازمان جهاد کشاورزی اعلام تا بر اساس نیاز اعلام شده این اقلام تامین شود.

وی همچنین تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قیمت 10 کالای اساسی از قبیل روغن، برنج، شکر، گوشت، مرغ و گوشت را به شهرستانها اعلام تا فرمانداران با کمک مردم و مراجع نظارتی قیمت ها را رصد کنند و به موارد تخلف احتاقتصادی رسیدگی شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار استان در خصوص تأمین گوشت مورد نیاز مردم نیز شرح داد: با توجه به واردات دام با ارز دولتی، استان بایستی منبع تأمین گوشت کشور باشد و این کالا بجای خرید و حمل از برزیل از کشورهای همجوار و کشورهای آسیای میانه تامین شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که روغن به مقدار کافی در بازار به ویژه در واحدهای خرده فروشی وجود دارد، بر حمل به موقع روغن مصرفی مردم تاکید کرد و اضافه کرد: در حمل و نقل سایر کالاهای اساسی نیز باید تسهیل و روانسازی لازم انجام شود تا با توجه به نیاز مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان بازار دچار التهاب نشود.

مدرس خیابانی گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان خرما در کشور می باشد، به منظور جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمتها، فرمانداران هر یک از شهرستانها غرفه های ویژه عرضه خرما آماده کنند تا با ارتباط و تعامل با سردخانه داران، خرما به صورت مستقیم و با واسطه کمتری به مردم عرضه شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد؛ قیمت مصوب خرما نیز از طریق سازمان جهاد کشاورزی جهت اطلاع رسانی عمومی به رسانه ها اعلام شود.

در این نشست دو ساعته مقرر شد؛ اقلام اساسی اعلامی از سوی فرمانداران از طریق سازمان جهاد کشاورزی تامین و در اولین فرصت ممکن به هر یک از شهرستان ها حمل شود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر تامین و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر تامین و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید