برای آشپزی در سفر باید چه نکاتی را رعایت کنید

به گزارش وبلاگ هلن، نکات و نحوه آشپزی در سفر

مسافرت به نوبه خود می تواند بسیار گران تمام گردد، اما با یادگیری نحوه آشپزی در سفر می توانید راهی برای کاهش هزینه ها و طولانی کردن زمان سفر خود پیدا کنید. یکی از سریع ترین راه های تمام شدن پول جیبتان در طول سفر و مسافرت، خوردن غذا و میان وعده ها در رستوران هاست. به همین علت من پخت و پز غذاهای روزانه خود در مکانی که به آنجا سفر نموده اید، می تواند به شما یاری بزرگی بکند. مطمئنا، اگر در پی سفری لوکس و استراحت در کنار ساحل هستید و نگرانی اقتصادی ندارید، انجام این کار لازم نیست اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید اگر در این سفر کمی پول پس انداز کنید می توانید سفرهای بیشتری بروید، پس این مطلب مجله خبرنگاران درباره نحوه آشپزی در سفر می تواند برای شما مفید باشد. انجام چند کار کوچک در حین سفر به شما برای سفرهای بعدی نیز یاری خواهد نمود. شاید حتی بتوانید کسی را به سفره خود دعوت کنید و این گونه دوست پیدا کنید.

برای آشپزی در سفر باید چه نکاتی را رعایت کنید

انتخاب محل اقامت دارای آشپزخانه

همواره سعی کنید مکانی را برای اقامت انتخاب کنید که آشپزخانه یا مکانی برای آشپزی داشته باشد. شما شاید نتوانید در رزرو هواپیمای خود تخفیف بگیرید یا با کمترین هزینه بلیط بخرید اما محل اقامت شما می تواند یک آپارتمان، خانه، یک کلبه اجاره ای، سوئیت یک هتل لوکس یا یک اتاق در هتلی باشد که یک آشپزخانه کوچک دارد. در هر صورت، شما به یک یخچال و یک شعله گاز احتیاج دارید. اگر آپارتمان های مبله شده برای اقامت گرفته اید، مطمئن شوید که لوازم ساده و ضروری آشپزی نیز داشته باشد تا احتیاج به برداشتن قابلمه و دیگر لوازم نداشته باشید. با کمی سبک سنگین کردن قیمت چنین آپارتمان ها شاید به این نتیجه برسید که اجاره آن ها از رفتن به رستوران های بیرون در طول مدت اقامت شما و با آشنایی از نحوه آشپزی در سفر به وسیله خودتان مقرون به صرفه تر تمام می گردد.

مواد غذایی که مردم محلی می خورند، بخورید

اگر رژیم خاصی دارید و به سفر می روید و می خواهید نحوه آشپزی در سفر را یاد بگیرید، زیاد سخت نگیرید و رژیم را کنار بگذارید. در این مورد انعطاف داشته باشید. اگر مطابق آنچه که مردم محلی می خرند و درست می نمایند، عمل کنید در واقع به میزان زیادی در پول خود صرفه جویی نموده اید. سعی کنید محصولات فصلی و تازه محلی را بخرید و البته زمان کمتری را صرف پختن غذا کنید. حتی اگر حوصله نداشتید می توانید هر روز یک غذا را بپزید یا بخورید. به یاد داشته باشید تا زمانی که غذای سالمی می خورید، تکراری بودن غذا اصلاً اهمیت ندارد.

مواد غذایی اولیه را بخرید

زمانی که برای اولین بار به مکان اقامت خود می رسید و می خواهید برای یادگیری نحوه آشپزی در سفر خود را آماده کنید، چند مواد غذایی اولیه و ضروری هست که باید حتماً بخرید. چرا که بدون آن ها پختن غذاهای خوشمزه غیر ممکن است. از جمله این مواد، روغن زیتون، نمک و فلفل و کلاً هر ادویه دیگری که دوست دارید، سرکه، زیره مخصوصاً اگر قصد خوردن لوبیای سیاه را در کشورهای خارجی دارید. خریدن میوه های تازه محلی، نان محلی، شیر، ماست و کافه برای اول صبح می تواند به شما یاری کند تا روز خود را با احساسی پر از شادابی آغاز کنید.

برنامه غذایی خود را بنویسید

درست است که لازم نیست که در زمان خرید رفتن به طور دقیق بدانید که چه می خواهید اما به هر حال داشتن یک برنامه ذهنی از اینکه در پی چه هستید بسیار یاری نماینده خواهد بود. بیشتر فروشگاه ها و مغازه های خارجی همانطور که بسیار مجذوب کننده هستند، می توانند بسیار گیج نماینده هم باشند. مخصوصاً اینکه محصولاتی را که در آن ها مشاهده می کنید برای بار اول باشد که می بینید. داشتن یک فهرست از مواد غذایی که لازم دارید، به شما یاری می نماید تا از قبل نحوه آشپزی در سفر خود را بدانید و هر چه واقعاً لازم دارید بخرید. شاید بتوانید کمی از مواد غذایی مانند نمک و ادویه یا روغن را برای روزهای بعدی خود در سفر ذخیره کنید. می توانید به چند وبلاگ یا سایت آشپزی بروید و دستور غذاهایی را که دوست دارید بنویسید. شاید حتی بتوانید به راحتی رژیم خود را در سفر حفظ کنید.

وعده های غذایی سبک و ساده بخورید

اگر حتی از نحوه آشپزی در سفر خوشتان می آید، باز هم می توانید این موضوع را یک موضوع چالش برانگیز در سفر بیابید. در کل پخت و پز در هنگام سفر کردن می تواند سختی های فراوانی داشته باشد. سعی کنید ادویه های مورد احتیاجتان را همواره به همراه داشته باشید. کمی وسایل آشپزی محدود، مواد غذایی نو و صرف زمانی کوتاه می تواند نحوه آشپزی در سفر را برای شما لذت بخش تر کند. به همین دلیل بهتر است که چند دستور غذایی ساده و سریع را از قبل در چنته داشته باشید.

برخی از غذاهایی ه راحت و سریع پخته می شوند:

  • لوبیا پلو یا عدس پلو (چه با گوشت یا بدون گوشت)
  • انواع نیمرو ها و غذاهایی که با تخم مرغ و انواع سبزیجات درست می شوند
  • انواع ماکارونی و اسپاگتی (با خرید پاستا، کنسور ماهی، سبزیجات تازه محلی و سس گوجه فرنگی در هر جای جهان به راحتی می توانید این غذا را درست کنید.)
  • انواع ساندویچ های صبحانه (ببینید در منطقه ای که قرار دارید، چه نان های محلی، لبنیات های محلی و در کل چه سبزیجاتی به راحتی پیدا می شوند و از آن ها خوشمزه ترین ساندویچ ها را تهیه کنید.)
  • پختن برنج ساده با هر متخلفاتی که دوست دارید در کنارش سرو کنید
  • پختن گوشت های چرخ نموده یا ماهی سرخ نموده
  • تهیه انواع سالادها

خرید مواد غذایی به صرفه

سعی کنید بیشتر مواد غذایی را بخرید که بتوانید از آن ها چندین بار بهره ببرید. مواد غذایی که به این زودی فاسد و خراب نشوند و بتوانید برای تمام نحوه آشپزی در سفر خود به همراهتان داشته باشید. خوشبختانه بیشتر اقامتگاه ها یخچال و مینی یخچال برای ذخیره مواد غذایی دارند. با این حال نگهداری مواد غذایی در پلاستیک های زیپ دار بسیار مناسب است و از نشت و بیرون ریختن مواد غذایی جلوگیری می نماید. سعی کنید همواره فلاسک آبی با خود به همراه داشته باشید. برخی از فلاسک های آب در خود دارای فیلتر تصویه آب می باشند که برای اینگونه سفرها بسیار مناسب هستند. در نتیجه دیگر لازم نیست که برای هر بار مصرف و آشپزی به سراغ بطری های آب معدنی به فروشگاه ها بروید.

منبع: treehugger.com

منبع: الی گشت

به "برای آشپزی در سفر باید چه نکاتی را رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای آشپزی در سفر باید چه نکاتی را رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید