جنوب یمن ، شورای انتقالی، دولت منصور هادی را فاقد مشروعیت خواند

به گزارش وبلاگ هلن، گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب که از حمایت امارات برخوردار است، دولت مستعفی یمن را فاقد مشروعیت اظهار داشت، حال آنکه عربستان و امارات دلیل شروع جنگ علیه یمن را حمایت از این دولت قانونی اعلام نموده بودند.

جنوب یمن ، شورای انتقالی، دولت منصور هادی را فاقد مشروعیت خواند

به گزارش گروه گروه بین الملل وبلاگ هلن، المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب)، در بیانیه ای دولت مستعفی یمن را فاقد مشروعیت اعلام و تأکید کرد که این دولت با هماهنگی عناصری تندرو، اقدامات نظامی علیه شورا را تشدید نموده است.

به گزارش وبگاه خبری شبکه المیادین، شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است، در این بیانیه بار دیگر بر خودمختاری خود در جنوب یمن تأکید نموده است.

شورای انتقالی جنوب، شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که اوج اختلاف نواب عربستان و امارات در جنوب یمن بود، اعلام خودمختاری کرد و تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفت.

این شورا در بیانی جدید خود با رد فاجعه بار بودن اوضاع در جنوب یمن، در عین حال، دولت هادی را مسئول نابسامانی استان های جنوبی دانسته و گفته دولت هادی اخیرا سیاست مجازات جمعی را علیه مردم در پیش گرفته است.

در مقابل، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز شورا را مرتبط با خارج یمن دانست و گفت، دلیل اعلام خودمختاری شورای انتقالی و ادامه شورش مسلحانه علیه کشور، وابستگی شورا به خارج است.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در این خصوص شرح داد که شورای انتقالی در کوشش است تا بر منابع کشور یمن سلطه یابد و تمام نهادهای از جمله بانک مرکزی در عدن را از کار بیندازد.

وزیرخارجه دولت مستعفی ادامه داد که اقدامات شورای جنوب چیز جز رنج بیشتر و ناکام گذاشتن تلا ش ها و پراکنده کردن منابع در مقابله با ویروس کرونا در پی نخواهد داشت.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "جنوب یمن ، شورای انتقالی، دولت منصور هادی را فاقد مشروعیت خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنوب یمن ، شورای انتقالی، دولت منصور هادی را فاقد مشروعیت خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید