خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی!

به گزارش وبلاگ هلن، دسرهای فرانسوی

غذاها و دسرهای فرانسوی آنقدر لذیذ و خوشمزه هستند که در همه جای جهان محبوبیت دارند. بسیاری از این غذاها و دسرها راه خود را به آشپزی دیگر کشورها باز نموده اند و بخشی از فرهنگ و زندگی روزمره آن ها شده اند. امروز می خواهیم برترین و خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی را به شما معرفی کنیم. این دسرها با طعم فوق العاده ای که دارند هم در فرانسه و هم در تمام جهان بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی!

1- کرم بروله | Crème brûlée

اولین مورد از دسرهای فرانسوی که به شما معرفی می کنیم کرم بروله مشهور است. این دسر خوشمزه فرانسوی بسیار ساده و آسان است و در عین حال طعمی فوق العاده لذیذ دارد. این دسر بر پایه کاسترد تهیه می گردد و در خاتمه روی آن با فندک برشته و قهوه ای می گردد. البته امروزه این دسر در همه جای دنیا پیدا می گردد اما مطمئنا امتحان آن در کشور فرانسه که زادگاه کرم بروله است لطف دیگری دارد.

2- سوفله | Soufflé

این غذای فرانسوی هم از معروفیت زیادی در سرتاسر دنیا برخوردار است و با ظاهر پفدارش بسیار وسوسه برانگیز است. سوفله انواع بسیار مختلفی دارد و با توجه به مواد اولیه ای که در آن استفاده می گردد می توان آن را به عنوان دسر یا غذا استفاده کرد.

3- ماکارون | Macarons

ماکارون یکی دیگر از دسرهای فرانسوی است که در چند سال اخیر در ایران هم معروفیت زیادی پیدا نموده است و با رنگ های مختلف و جذابی که دارد هواداران بسیاری دارد. این شیرینی هم بسیار ساده و آسان است و به علت تنوع رنگی زیادی که می توان به آن داد برای میهمانی ها و جشن ها مناسب است. حتی ماکارون ها را در بسته های شکیل قرار می دهند و به عنوان کادو و هدیه به عزیزانشان می دهند.

4- کرپ | Crêpe

کرپ هم اگرچه یکی از دسرهای فرانسوی است اما مثل سوفله این غذا را هم می توان با مواد مختلفی درست کرد. کرپ شیرین را معمولا به عنوان دسر و همراه با قهوه و چای میل می نمایند و داخل آن را با نوتلا، شکر و کره یا میوه پر می نمایند. اما دسر نمکی را هم با اضافه کردن موادی مثل قارچ، پنیر و … را می توان به عنوان میان وعده یا غذا هم استفاده کرد.

5- شیرینی مادلین | Madeleines

شیرینی مادلین نوعی کیک اسفنجی کوچک است که گاهی با خلال پوست لیمو طعم دار می گردد. این شیرینی ها یکی از مشهورترین دسرهای فرانسوی هستند و شکلی صدفی دارند. مادلین را به صورت ساده یا همراه با مربا، پودر قند یا پودر نارگیل و در کنار چای و قهوه سرو می نمایند.

6- کلافوتی | Clafoutis

یکی دیگر از دسرهای فرانسوی که معروفیت زیادی هم دارد کلافوتی است. کلافوتی را در منوی بسیاری از کافه ها و رستوران ها می توان پیدا کرد و در همه جای دنیا سرو می گردد. کلافوتی نوعی کیک میوه ای است که معمولا با گیلاس سیاه یا آلبالو تهیه می گردد و بسیار ساده و خوشمزه است. البته خاستگاه اصلی این دسر خوشمزه فرانسوی منطقه لیموزان است، بنابراین اگر در سفر به فرانسه گذرتان به این منطقه افتاد حتما این دسر را در خاستگاه اصلی اش امتحان کنید.

7- تارت لیمویی فرانسوی | French lemon tart

تارت لیمویی دسری بسیلر لذیذ و خوشمزه است که با عطر لیمویی که دارد بسیار وسوسه برانگیز است. این شیرینی خامه ای در همه جای فرانسه تهیه می گردد و یکی از دسرهای سنتی این کشور به شمار میرود. در سفر به فرانسه می توانید در هر کافه ای این دسر خوشمزه را سفارش بدهید و از طعم اصیل و فرانسوی آن لذت ببرید.

8- کرم کارامل | Crème caramel

کرم کارامل آنقدر دنیای شده که شاید فکر نمی کردید یکی از دسرهای فرانسوی باشد. اما این دسر خوشمزه و لذیذ هم یکی از دسرهای سنتی فرانسه است که شباهت های زیادی با کرم بروله دارد. این دسر هم از کاسترد تهیه می گردد و یک لایه کارامل هم به آن اضافه می گردد و بافتی بسیار نرم و لذیذ دارد که در دهان آب می گردد. کرم کارامل را به راحتی می توان در منزل درست کرد یا اگر به فرانسه سفر کردید در کافه های مشهور فرانسوی آن را امتحان کرد.

9- مرنگ | Meringues

اگر اهل شیرینی پزی و آشپزی باشید حتما با مرنگ آشنا هستید. مرنگ بافتی بسیار لطیف و ترد دارد و تنها از سفیده تخم مرغ و شکر تهیه می گردد. مرنگ را معمولا با بادام، وانیل یا لیمو طعم دار می نمایند و گاهی برای تزئین روی کیک و شیرینی هم از آن استفاده می نمایند. البته مرنگ به صورت تنها هم بسیار خوشمزه است و می توانید در مغازه های قنادی فرانسوی آن را به وفور پیدا کنید. مرنگ را معمولا با قیف به شکل های مختلف در می آورند اما در بعضی قنادی های سنتی فرانسوی مرنگ ها را با قاشق های بزرگ تهیه می نمایند و ظاهری هیجان انگیزتر دارد.

10- نان شیرینی کروسان | Croissant

این نان شیرینی حلزونی شکل هم یکی دیگر از دسرهای فرانسوی است که در سرتاسر دنیا محبوبیت پیدا نموده است. خمیر نان را به شکل حلزونی پیچ می دهند و داخل آن را با شکلات پر می نمایند. فرانسوی ها کروسان را معمولا به عنوان صبحانه یا عصرانه همراه با قهوه میل می نمایند. شیرینی کروسان اگر تازه و داغ باشد بسیار لذیذ و خوشمزه است و یکی از برترین دسرهای فرانسوی به شمار می رود.

11- نان خامه ای پروفیترول | Profiteroles

پروفیترول بسیار با نان خامه ای که ما می شناسیم شباهت دارد. اما این نوع شیرینی به شکل های مختلفی تهیه می شوند و تنها نان خامه ای نیستند. پروفیترول نان های گردی هستند که داخلشان معمولا با خامه همزده شیرین، کاسترد یا حتی بستنی پر می شوند. پروفیترول یکی از خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی است که معمولا در رستوران ها و به عنوان دسر سرو می گردد و روی آن با سس شکلات تزئین می گردد. البته این شیرینی را در نانوایی های فرانسوی هم می توانید پیدا کنید که در این صورت معمولا بدون شکلات هستند.

منبع: thisisinsider.com

منبع: الی گشت

به "خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید