صنایع دستی

محل اقامت را از مراکز مجاز رزرو کنید

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اطلاعیه هایی با تاکید بر اینکه مسافران محل اقامت خود را مراکز دارای مجوز رزرو نمایند، شهرهای مکمل سفر در شرق کشور را اعلام نمود.

1 فروردین 1403

افزایش 40 درصدی ورود جهانگرد به استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از اسکان بیش از یک میلیون و 500 هزار مسافر در این استان طی چند روز گذشته اطلاع داد.

9 فروردین 1402

دیدنی های رودزهایم آم راین و لذت بودن در سرزمینی اروپایی

در راین جورج (Rhein Gorge)، رودزهایم ام راین یک شهر سازنده دلستر در میان تاکستان های بلند و رفیع ریزلینگ (Riesling) است. منظره های این شهر پر از هیجان و احساسات هستند جایی که دیوارهای بلند جورج به رودخانه عریضی که اطراف آن جزیره هایی وجود دارد، منتهی می شوند و خود...

20 دی 1401

برگزاری یازدهمین جشنواره صد دانه یاقوت در 4 نقطه مرکز

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره صد دانه یاقوت با اعلام این خبر اظهارداشت: یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری صد دانه یاقوت به منظور بهره مندی خانواده ها از برنامه های فرهنگی هنری در فضایی بانشاط، معرفی و آشنایی مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص انار، حمایت...

28 آبان 1401

پل های لرستان نیازمند تخصیص اعتبار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: پل های استان نیازمند تخصیص اعتبار ملی هستند.

18 مهر 1401

تخصیص 350 میلیارد از مصوبات سفر رئیس جمهور به پروژه های میراث فرهنگی

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، 350 میلیارد تومان به ایجاد زیرساخت های میراث فرهنگی استان اختصاص یافت.

23 مرداد 1401

بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میبد

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میبد صورت گرفت.

1 مرداد 1401

ثبت 12 اثر منقول فرهنگی تاریخی همدان در لیست آثار ملی کشور

ایسنا/ براساس آخرین گزارش های واصله، ثبت 12 اثر منقول فرهنگی تاریخی همدان در لیست آثار ملی کشور صورت پذیرفت.

23 خرداد 1401

سه زیبا، نماد صخره های اعجاب انگیز کاپادوکیا

سه زیبا نام سه صخره دودکشی در کاپادوکیای ترکیه است که در مقابل چشم انداز ای زیبا از صخره های این منطقه قرار دارند. با گزارش تصویری خبرنگاران از این منطقه دیدنی همراه باشید.

3 اردیبهشت 1401

مصوب شدن 46 روستای هدف گردشگری در فارس

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در حال حاضر تعداد 46 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در استان فارس مصوب شده و تا خاتمه سال 5 اقامتگاه بوم گردی اجرایی می گردد.

22 بهمن 1400

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مهمترین پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی است

به گزارش خبرنگاران، مصیب امیری که در حضور علی دارابی قائم مقام و معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سخن می گفت هفته پژوهش سال جاری را آغاز خوبی برای انجام فعالیت های پژوهشی در سال آینده این مرکز خواند.

18 بهمن 1400

انتظارها برای یکی از زیباترین هتل های سنتی ایران در کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان با اعلام اینکه بازسازی کاروانسرای وکیل شهر کرمان به 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده می گوید که این بنای تاریخی پس از بهره برداری به یکی از زیباترین هتل های سنتی کشور در قلب بافت تاریخی این شهر تبدیل خواهد شد.

20 آبان 1400

مراتب ثبت ملی 6 میراث ناملموس به استاندار قزوین ابلاغ شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه ای مراتب ثبت شش اثر میراث فرهنگی ناملموس را به استاندار قزوین ابلاغ کرد.

1 شهریور 1400

آشنایی با سوغات محلات

زمانی که نام شهر محلات آورده می گردد، همه ما به یاد گل های زیبای آن می افتیم. محلات یکی از شهرهای خوش آب وهوا و یکی از جاهای دیدنی استان مرکزی است که امروز به قطب فراوری گل و گیاه زینتی تبدیل شده است. محلات از شمال به قم و آشتیان، از جنوب به اصفهان و گلپایگان،...

8 اردیبهشت 1400

سفرهای نوروزی به اصفهان از مبدأ شهرهای زرد و آبی مجاز است

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، حجت الله غلامی امروز 26 اسفندماه با اعلام این مطلب، اضافه کرد: در آستانه نوروز، درعین حال که مجدانه به دنبال حفظ سلامت مردم هستیم، کوشش داریم تا مقوله سفر به نحوی که آسیبی...

15 فروردین 1400

وزارت نیرو، توسعه صادرات صنایع آب و برق در گرو کاهش ریسکِ حضور در مناسبات تجاری

خبرنگاران - عضو کارگروه ملی توسعه صادرات صنعت آب و برق گفت: با وجود حضور موثر بخشِ خصوصی در بازار صادرات صنایع آب و برق، وجود حلقه رابط بین بخش دولتی و خصوصی برای رفع موانع اداری و کاهش دغدغه هایِ ریسک حضور در مناسبات تجاری، ضروری است.

8 دی 1399

ساخت مستند میراث ناملموس آق آش در مراوه تپه

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراوه تپه از آغاز ساخت مستند مراسم سنتی آق آش از میراث ناملموس قوم ترکمن که نشانگر ارادت این قوم به پیامبر اکرم (ص) است، خبر داد.

15 مهر 1399

معرفی میراثِ محرم در فضای مجازی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری اطلاع داد: میراث معنوی ماه محرم مانند تکایا، سقاخانه ها و آئین های عزاداری شهرستان ری به عنوان یکی از مهمترین مقاصد زیارتی و مذهبی دنیا شیعه به صورت مجازی معرفی می گردد.

10 مهر 1399

خبرنگاران رئیس جمهور الجزایر بعضی از وزیران را تغییر داد

تهران- خبرنگاران- ریاست جمهوری الجزایر طی بیانیه ای بیان کرد که عبدالمجید تبون رئیس جمهوری این کشور، بعضی از وزرای کابینه خود را تغییر داده است.

31 مرداد 1399

زیرساخت های گردشگری در روستای فرح دین راز و جرگلان تکمیل می شود

مسئول نمایندگی میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راز و جرگلان از تکمیل زیرساخت های گردشگری روستای فرح دین خبر داد.

21 مرداد 1399
تعداد: (31)